• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • Babyminnie

Det blev en hel natt utan amning.
    Alma fick gröt (en hel portion) kl 20.00 igår kväll och jag ammade henne vid 22.30 innan hon somnade för natten. Hon sög på tummen 2 ggr vid 01.30 och 03.30 men vaknade aldrig och jag ammade henne inte utan satt och tittade på henne en stund bara. Jag kände mig så elak. Vid 05.40 började hon låta lite och då ammade jag henne.
    Hon fick sin första tand ifredags så hon kan ju bara vara orolig på natten och ha ont. Det behöver alltså inte vara hunger men vi ska prova några nätter till.

• Ulle 74

vi kom inte heller iväg...
    ni kan väl gissa vem som somnade vid halv två...

har ni köpt bilbarnstol att ha efter babyskyddet?
    Om ni har det vad har ni köpt för något och vad tycker ni om dem?

• Songbird

Vi hade tänkt komma på fikat idag men det körde ihop sig och sen ska vi bort kl 16 så tiden räcker inte till.

Hur blir det med lunch imorgon, finns det nån lista för det? Var och när?

• fröken

Ulle, vi köpte en Akta Graco XTP. Den funkar bra tycker vi, skönt att han slipper sitta ihopklämd som han gjorde i babyskyddet.

• StinaTina

"Äta lunch idén" finns kvar. Men vi tycker nog att vi ska vänta till en dag då Ulle kan följa med, det var trots allt hennes braiga idé.

Vi pratade om att träffas utanför Claras vid 14-tiden.

Antingen så fikar vi på Claras, går en sväng eller så går vi hem till mej (inga husdjur). Det finns stolar (har inte flera) till 7 personer runt vårat köksbord och det bör gå att få in 7 vagnar i lägenheten (om vi placerar ut dom) blir vi flera så finns ett barnvagnsrum (låst) vid porten. Har iof sittplats för några i vardagsrummet men soffan är inte vidare bekväm att sitta i (tycker jag iaf).

Om vi går hit så får ni ta det som det är, med andra ord inte så väldans välstädat. Fast kaffe, thé och juice finns.

Träffas utanför Claras klockan 14 (onsdag 12 april)

Nina & Emma

• Ulle 74

Åh tack Nina, jag vill jättegärna följa med och luncha! Tyvärr kan jag inte komma imorgon heller. Ska åka till Nrkpg och kolla in babyoutlet

Nu har vi köpt en bilbarnstol till Samuel, det blev en BeSafe Royal. Den verkar bra och snart vet vi om han gillar den. Dels så blir det ju en tripp till Nrkpg imorgon å sen far vi till Smögen över påsk.
    Bävar lite för den resan... S brukr inte vilja åka bil mer än i 1h och 30 - 45 min sen blir han ledsen... Vi ska åka tidigt så vi hinner med många stopp på vägen....

• Ulle 74

Nina såg att du för ett tag sedan skrev om att tråden snart stängs och det stämmer.
    Så dte är dags att öppna en ny
    För att undvika dubbla trådar som det blev sist gång kan vi väl bestämma att du öppnar en ny å lägger i länken i den här tråden så kan alla se den å sen flyttar vi över till nya tråden, ok?

• Songbird

Nina & Emma
    Maria & Ida

• StinaTina

Ville bara tala om att barnvagnsrummen, jag skrev om i inlägget lite högre upp, är fulla så om vi går hit så får vi försöka få in alla vagnar i lägenheten. Det går säkert med lite vilja

Ulle, jag har bara korta stunder vid nätet som det är just nu så öppna en du.

Nu vaknade Emma igen.....

• StinaTina

Ville bara tala om att barnvagnsrummen, jag skrev om i inlägget lite högre upp, är fulla så om vi går hit så får vi försöka få in alla vagnar i lägenheten. Det går säkert med lite vilja

Ulle, jag har bara korta stunder vid nätet som det är just nu så öppna en du.

Nu vaknade Emma igen.....

• Babyminnie

Nina & Emma
    Maria & Ida
    Ramesh & Alma

• fröken

Öppnade just en fortsättningstråd som heter höstmammor 2005 - linköpingstråden.
    Har glömt hur man länkar...

• Ulle 74

Toppen med ny tråd, fröken!

Föreslår att vi slutar skriva i denna och bara skriver i den nya, se länk ovan!

Fikalistan är inlagd där!!

Ses snart i nya tråden!

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4