• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • StinaTina

Tack för trevligt sällskap under fikat idag.

Lilla puff, japp vi har alla vagnar med oss. Slutstationen blev iof Clara´s då Mezzo var så fullt. Fanns ingen bra plats för våra vagnar. Vi försöker välja ett fik med ordentligt med plats för alla våra vagnar. Det brukar inte bli så många ställen kvar att välja mellan.

Vad olika bvc´s råd är. Vissa bvc talar om att smakisar ska man inte börja med förrens barnet är 6 månader, till oss sa dom 4 månader. Vid 6 månader så ska vi börja med kött enl dom. Koka eller inte koka vatten, ser ut som om dom har olika uppfattning om det också.

Nu är det dax att nanna kudden.
    God natt och sov så gott.

• Cingla
    ha ha min än så länge barnlösa kompis klagar alltid på claras! Det är ett jäkla barnvagnseldorado där säger hon! Är det ni?? Inte för hon ogillar barn eller så men hon har lite dålig förståelse ibland!

Ja, bvc ger olika råd, i böcker och tidnigar står det något annat. Lita på instinkten! Det kommer alltid nya rön. Vissa saker som jag gjorde med min största är annorlunda idag. Jag brukar tänka då jag är osäker eller förvirrad av alla råd: kan det skada honom eller dör han av det här? Nästan alltid är ju svaret nej. Men jag ger ju inte honom senap eller någor liknande om du fattar vad jag svammlar om nu hi hi är nog lite trött. God natt!
  • Songbird

Hej, ni som går på Baptistkyrkans babysång kl 13.30 på onsdagar: Jag kommer inte att gå mer för det har funkat så dåligt med Idas sovtider. Oftast har jag varit tvungen att stresa på henne innan för att hinna äta och ibland behövt väcka henne ur förmiddagsluren. Sen hinner hon precis somna när vi kommit dit och jag får väcka henne igen. Under själva sången har det ju gått jättebra utan minsta gnäll, men sedan är hon övertrött efteråt och bara gråter. Så jag tycker att det varit så jobbigt för hela resten av onsdagen är i olag med mat och sovtider. Synd, men det känns bäst både för Ida och mig. Jag får sörsöka gå på en grupp i höst istället.

• Höst2

Tack för trevlig fika igår! Det var kul att få följa med och det gör vi gärna flera gånger.

Ha det så bra alla trevliga mammor och söta barn tills vi ses igen!

/ Kristina och Lovisa

• ligre

Songbird: vad synd att det inte funkar...men förstår precis att krockar det med sovtider + att man får stressa så blir hela dagen förstörd. Hoppas att vi ses på alla fikor istället.

En bajs fråga: Ni som kör med kör med gröt och puréer...märkte ni i början att er bebis bajsade oftare?
    Jag märkte att Meja hade prickar på näsan igår o de är fortfarande kvar(kan inte minnas att jag har ätit något nytt som hon kan ha reagerat på)....kan det vara havregröten som vi har provat två dagar i rad?

• fröken

Vilhelm har inte bajsat oftare, men det ser lite annorlunda ut.

Idag frossade han i majspuré på lunchen, mums. Men jag undrar...eftersom jag vill sluta amma snart p.g.a. alla stockningar, hur gör man det när barnet inte gillar gröt o inte tar flaska, han kan ju inte äta puréer jämt!?

Idag är det fullt upp här, jag fyller år å ska fdixa tårtor å annat. Stressigt värre.

• Bondbruden

Grattis Jenny på 30-års dagen!

Har du tid för en fika i Åtvid i morgon? Jag ska lämna in bilen där i morgon förmiddag när Fredrik är på dagis. Jag var på fiket där idag (också med bilen) och det är ju riktigt trevligt!

Ha en bra dag!

/Ylva

• viola74

Grattis Jenny!

Ligre: Ludwig bajsade mer i början när han fick mat/gröt det blev mer som var tvungen att komma ut....??

• StinaTina

Grattis Jenny!

Songbird, synd att du slutar. Förstår dej, inte kul när allt blir upp & ner resten av dagen.

Här var sången det som behövdes. Emma har sovit massor efter den (annars är det sviter efter sprutan i går) jag hann to m köpa en tröja till mig själv på Lindex innan jag gick hem.

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4