• Maria73

Höstmammor i Linköping Del 4

Startar en ny tråd igen, innan den gamla hinner att stängas av!

• Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4
  • soffien

criwi: vad läskigt att hon inte andades ordentligt, tur att det har ordnat sig!

jag kan tyvärr inte komma på några fler tisdags fikan eftersom att vår föräldrakurs är då mellan 13 och 15 men någon gång kanske det blir fika någon annan dag, hoppas

idag vände sig ebba för först gången från mage till rygg,så nu är det det ända hon gör om hon läggs på mage

• StinaTina

Fika 13.30 på Clara´s Tisdag 14 mars

Nina & Emma
    Maria & Ida
    Maria & Tyra
    Linda & Meja

Soffien, så synd att du inte kan tisdagar. Vi kan kanske ta en annan dag nästa vecka. Det tog inte så lång tid för Ebba att börja vända sig Var det inte förra veckan du undrade om det. Snart så snurrar hon åt alla håll.

Om ni känner er lite tvekande till att komma på fika om jag och Emma kommer så vill jag bara tala om att hon inte är sjuk på något sätt. Troligtvis så har hon haft en liten förkylning som satt sig i luftvägarna. (taskiga vindpipor, helt enkelt )

Maria73, hoppas att din önskan om att Tyra aldrig blir sjuk slår in. Det var inte ett dugg mysigt. Du får säga åt sambon att raka sig ordentligt innan han gosar med henne så ni vet varför prickarna kommer.

• fröken

Usch Criwi, det låter läskigt det som hände med Emma. Hoppas ni slipper det i framtiden.

Angående prickar runt mun så har Vilhelm oxå haft det, i flera veckors tid, men ingen förstår vad det är. Jag har ätit mjölkfri kost i en vecka - ingen skillnad. Vi har testat att inte ge gröt (o då blev han glad att slippa det som han avskyr, men inte blev det bättre), testat att inte ge olika puréer mm. Vår BVC-sköterska tror det beror på dregel, eftersom han ofta blir fuktig runt munnen, men nu känner jag att jag vill gå till botten med det.

• Cingla

Åh, vad synd men tisdag funkar inte. Ha ha det går ju bra för mig att fika med höstmammor i LKPG Det blir nog tillfälle någon annan gång! Ha det så trevligt!!

• Höst2

Fika 13.30 på Clara´s Tisdag 14 mars

Nina & Emma
    Maria & Ida
    Maria & Tyra
    Linda & Meja
    Kristina & Lovisa

• ligre

fröken: ja Meja dreglar ju floder...skulle bli glad om prickarna berodde på det. Ska snart pröva med gröt igen och se om prickarna kommer tillbaka. Kan de inte få prickar i ansiktet även senare (sådana hormonsprickar som bebisar får i början)?

• Songbird

Jag kanske inte kommer redan kl 13.30 till fikat, så om ni sitter på Clara´s så kommer jag dit. Men jag ska försöka hinna till 13.30. Har vi mezzo som andra alternativ, om Clara´s är fullt?

• ligre

Maria73: Jag fick tipset från BVC att köpa Sinlac gröt på apoteket men den var en beställningsvara(69kr) och när jag såg att den gröten var från 6 månader, så kunde jag lika gärna köpa banangröten från Ekogo(6mån) som kostade 39kr på Lucullus.

• Maria73

Criwi: Jajjemän, sambon är rakad o fin nu! Man kan ju inte hålla på o misshandla sitt barn på det viset

Linda: Aha...skaplig skilnad i pris. Apoteket har ju hutlösa priser. Tycker att lite gröt inte borde kosta så mycket!

Angående fikat. Kommer bara en liten sväng imorron. Min lilla mamma har kommit o hälsat på o har mycket svårt för att släppa Tyra. Men jag hoppas att jag kan få låna henne på en liten snabbfika i alla fall

• Ulle 74

Hej hopp,
    vi kommer kanske förbi...
    Jag vill gärna komme men Samuel är lite ur fas pga sin tand som sakta men säker kommer upp...
    men ni märke ju om jag dyker upp eller ej!

Idag har vi fått vår tid för babysim!!!
    Vi ska börja på fredag näste vecke

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4