• Gäspan

Varför blir man hemlös?

Jag är intresserad av dina åsikter om varför man blir hemlös. Jag har själv arbetat med hemlösa och sett att det finns en stor variation inom gruppen. Men vilka åsikter om hemlösa har du? Och vilka fördomar har du?

• Svar på tråden Varför blir man hemlös?
  • Mamali

Nej puss de har inte lägenheter till sitt förfogande heller. Beror helt på hur bostadsmarknaden ser ut på orten.

• Medusan

Puss - Vad anser du är den bästa lösningen för de som varit så "dumma" att de blivit beroende av droger och som av olika anledningar inte kan ta sig ur den situation de hamnat i?

• puss

en vettig männsika som uppsagd eller dyl gör följande: söker nytt job, jobbar extra, tar a-kassa, drar ner på utgifter, söker sochjälp, börjar plugga, byter till billigare lägenhet, säljer bilen.... tusen saker.

• Mamali

...och en ovettig börjar knarka och blir hemlös. Så enkelt var det med det !

• puss

medusan, ta emot hjälp innan de drogar ner sig totalt.
    vilket är svårt, eftersom många har drogat sen tonåren och är inne i en social struktur som är benhård.

• Mamali

...det var inte jag som började . Hur avslutar du själv din mening?

• puss

ofta är det svårare att bryta med sin sociala närmiljö än med själva drogen.
    det gör det hela svårt, man måste lära sig ett nytt liv och ett nytt tankesätt.
    har man drogat sen man var 20 och nu är 50 har man en jävla massa livserfarenhet att ta igen, det är inte så lätt.

Svar på tråden Varför blir man hemlös?