• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • sockerpian

Du är en riktig sweetbird du sweetbird =)
    gör allt för att peppa upp mig...tack ska du ha=)

Hoppas du mår jättebra och är jättegravid=)

Hjärta

• sweetbird

Ja men det är klart!! :) man ska peppa varandra när det känns lite jobbigt! :)
    Jag mår bra. Är nog inte så jätte gravid mot va jag kommer va om 8 månader ;P då kommer man ju va ganska stor om magen haha;P

• sockerpian

Ja det hoppas vi verkligen, jag längtar efter magen =) inte för att den är liten nu men...haha

• Niillis
    sockerpian skrev 2012-04-10 20:17:39 följande:
    Det bådar inte gott för mig då...har bf 4 dagar innan dig, men fick 2-3 på testet i dag=(
    låghormonare eller missfall på g?

fast vet inte om man ska lita på de där alltså så länge man inte får 1-2 veckor i 3 veckor i följd så kanske man får kolla upp? detta har aldrig hänt mig för jag har alltid fått först 1-2 veckan efter 2-3 och en vecka till 3+ så blev lite chockad vem vet kanske är twins :O ja vul får avgöra om två veckor..... kändes skönt att få hem ett brev från kk idag att de kommer kalla mig inom 3 månader till prenatal <3
  • iio
    sweetbird skrev 2012-04-10 19:58:24 följande:
    Iio, jag har drömt sååå mycket konstiga saker! Fast nu när jag hade feber så drömde jag om
    Missfall. men de va väl feber yran och att det är den största rädslan .

Men hoppas det går bra denna gången :D
    Ska på vul nu på måndag. Hoppas vi får se ett litet hjärta slå! Tidig inskrivning den 9maj, eller tidigare, beror på vad min Gyn läkare säger, tar ju Fragmin sprutor varje dag så dom vill ju ha koll på hur det går, de samma med min blodgrupp så jag inte bildar antikroppar mot barnet. Hoppas att rophylac sprutan hjälper mot de :)
    Skönt att dom håller koll iallafall!
    Och missfallsdrömmar har även jag haft, men med mitt första barn och allt gick ju bra då! 
  • sweetbird

Ja det är väldigt skönt! Nu är man bara nervös över om man får se ett pickande hjärta eller inte :-/

• iio

Ja, det är nervöst. Men, jag försöker tänka som så att skulle det gå fel så är det inget man själv kan göra något åt. Utan att det antagligen är kroppens sätt att avsluta något som inget skulle bli. 
    Och inte mår man bättre av att oroa sig över något man inte vet. Se fram emot din graviditet och tro på att det kommer gå bra. Självklart kommer jag vara fullt medveten om att det kan gå fel, men det känns bättre att lägga energi på att glädjas än att förvänta sig det värsta.

• sweetbird

Jo jag försöker glädjas så mycket det går :) men jag vill inte ligga i den där
    Gyn stolen igen och dom säger tyvärr din bebis lever inte längre
    Men vi försöker tänka att denna gången ska de gå bra!:)

Svar på tråden december bebis 2012