• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • Amandasmamma08
    LillaBibbi skrev 2012-04-07 11:19:25 följande:
    Å vad roligt att vi har samma BF   Det är nr 2 för mig

Hur mår du nu? känner du något speciellt?

Själv har jag lite ömmande tuttar och molande värk i magen men inget illamående *peppar peppar*
    Ja elr hur :)

Ja detta är som sagt tredje för oss... Stora tösen fyller 4 i december, sonen fyller 2 i september sen kommer ju knodden :)

Ja jag har ömmande bröst, Illamående, Hungrig konstant & kissinödig hela tiden... Är super glad för att tröttheten inte smyggit sig på mig än haha :P
  • sweetbird

Ni som inte är i skrivna på BIM listan än. Har ni lust att skriva in er? I datum följd? Jag har nämligen nästan 39 graders feber, ont i halsen och öronen , ligger helt däckad. Så det tar nog ett par dagar innan jag piggnar till i dag är jag i v 6 (5+1) hoppas denna febern inte påverkar den lille i magen :-/

• Wile

Hej hej
    Tänkte kolla om det är ok att hänga på här?!
    Plussa för två veckor sen o har BF 1 dec om allt går vägen:) hade ma i slutet av nov fick skrapas.. Så hoppas verkligen den lille vill stanna den här gången!!
    Mina symtom är trötthet o öm i brösten till o från varierande från dag till dag lite molvärk o svullen mage men jag klagar inte mår toppen!
    Första barnet för oss:)

• Amandasmamma08
    Anni Me skrev 2012-04-05 18:36:59 följande:

vill någon vara snäll och lägga till mej på bf listan?? jag har bf 9:e december

Jag har oxå BF den 9 december Glad
  • babygirl03

hej jag tänker göra ett tidigt ultraljud denna gång. man blir lika orolig varje gång. och man känner sig inte lugnare av detta. därför skulle man känna sig lugnare att göra ett ultraljud. BF 15:dec jag e i vecka 4 nu så får vänta några veckor.

• Augustibarn

Hej Hej

Är oxå i vecka 5.. väntar mitt första barn den 10 dec hoppas att allt ska gå bra... :) Har dock inte fattat det än får nog ta ett test till hihi

Håller tummarna för er att detta ska gå bra!    

• Emmiizen
    LillaBibbi skrev 2012-04-07 07:07:25 följande:
    Ja, vi tänkte vänta till ultraljudet och berätta.. skönt är att jag älskar att gå i tunikor till sommaren och ha leggings Då kan man nog dölja det ganska bra!

Jag är svullen om magen! Ser ut att vara i 4e månaden.. men det är ju nu i början när tarmarna jobbar för fullt och ibland är man gasig i magen. Det kommer att lägga sig.

Jag kan knappt vänta tills jag får börja känna sparkar.. Hoppas det kommer tidigare denna gången

Har du/ni barn sen tidigare?

jo jag tänkte också vänta tills ultaljudet och beräta även om man vill säga det till alla i sin omgivning direkt. Kanske skulle vara bra pga mina humörsvängningar jag redan har!!
    Jag har som håll under vänstra revbenet om kvällarna..och svullen.. 
    Inga barn tidigare, vårt första! 
Svar på tråden december bebis 2012