• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • sweetbird
    Niillis skrev 2012-04-10 17:28:43 följande:
    Tog ett test stod 3+ denna gången hehe
    går åt rätt håll då :D grattis!
  • Linnie83

Nu är jag på akuten har haft ont i ryggen och liten blodflytning. Även ont i magen! Så har mina missfall börjat hoppas att det är bra!

• sweetbird
    Linnie83 skrev 2012-04-10 17:35:06 följande:
    Nu är jag på akuten har haft ont i ryggen och liten blodflytning. Även ont i magen! Så har mina missfall börjat hoppas att det är bra!
    neeej! hoppas allt är som det ska ändå! uppdatera när du vet mer. om du vill. kramar till dig
  • iio
    sweetbird skrev 2012-04-10 17:01:01 följande:
    GRATTIS IGEN IIO!!!! skrev i andra mars/april tråden oxå! kul att du ville hänga med här"!! hoppas pyret stannar kvar i din mage!
    Tack! Ja, hoppas verkligen. Jag har haft "växtvärk" i magen de senaste dagarna. Men det har försvunnit sen iförrgår. Känner ingenting annars heller. Så jag hoppas verkligen att allt är bra.

• iio
    Linnie83 skrev 2012-04-10 17:35:06 följande:
    :( hoppas att det är bra!
  • sweetbird
    iio skrev 2012-04-10 17:54:24 följande:
    Tack! Ja, hoppas verkligen. Jag har haft "växtvärk" i magen de senaste dagarna. Men det har försvunnit sen iförrgår. Känner ingenting annars heller. Så jag hoppas verkligen att allt är bra.
    min växtvärk kommer och går. va utan den i typ  2-3 dagar. men nu märker jag av den igen. speciellt ligamenten när jag ställer mig upp fort. då drar det och gör lite ont. men samtidigt förväntar jag mig inte att det ska kännas så mycket då jag inte drar att livmodern hunnit dra ihop sig helt efter senaste graviditeten. så det finns nog plats därinne :D
  • iio

Ja, förra graviditeten (min 3-åring) kände jag ingenting förren i kanske v 9-10. Då fick jag pangbom JÄTTEömma bröst, illamående och trötthet. Allt på en gång.
    Så, jag känner mig inte så orolig för att jag inte känner något nu. Men man vill ju gärna bli "påmind" om sin graviditet så man vet att det är något där inne. 

• Wile

Linnie83 hoppas allt går bra! Styrka till dig!!

• sweetbird

Iio . Ja jag håller med . Nu denna gången har jag inte äns ömma bröst ?!? Däremot så har jag mjölk i dom. Det hann ju inte försvunna de heller sen förra grav. Däremot mår jag illa och är jätte yr , de va jag förra gången med , drömde så konstigt här om dagen , vaknade upp och tänkte denna gången är det en flicka! Hade stark känsla förra gången att det var en pojke och de stämde ju. Men vi får se om det stämmer nu oxå ;P

• iio

sweetbird:
    Jag har faktiskt också konstiga drömmar. Sover oroligt. Kanske är det hormonerna som spökar.
    Jag var jättesäker på att jag skulle få en kille, men det blev en tjej :) 

Men det mest intressanta är att varje gång jag varit gravid utan att veta om det än. (varje gång menar jag med mitt första barn, mf, och nu denna graviditet) Så har jag drömt att jag är gravid dagarna innan vi tagit ett gravtest. Det är precis som att mitt undermedvetna berättat för mig att jag är gravid. 

Svar på tråden december bebis 2012