• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • Tjingeling77

Om jag är så långt som jag tror är min BF beräknad till 29/11. Men jag tror att jag helt säkert blir framflyttad. :) Får väl lite mer info på måndag när jag ska ta blodprov igen och träffa läkaren....

• iio

jag har BF 10 december, men tänker pricka in 121212. :)

• Anni Me

hej tjejer

nu har jag vaknat till lite ifrån dvalan, sover från ca 21 på kvällen fram till 15-16 dagen efter, det är helt sjukt hur trött man kan vara. har varit hos läkaren nu i alla fall och fått lergigan utskrivet mot illamåendet, hjälper, men det är inte helt bra än, men har hittills inte kräkts nåt idag i alla fall, men brukar ha det värst på kvällarna. 
    fick sjukskrivning fram tills den 30/4 vilket känns otroligt skönt då det inte skulle finnas en chans i världen att jag hade klarat av att jobba just nu.  

• mejo

en liten fråga, är det någon av er som haft rosa eller bruna flytningar..? Fick lite idag... och har skaplig mensverk.. är som sagt första gången det ens har tagit på mig, så vet ju inte vad jag ska tro.. tänkte bara kolla om det är fler av er som haft det..?

för blir ju orolig... 

• sweetbird

Mejo : Jag har inte haft det nu , förra grav fick jag ju de i 4 e månaden men då hade ju vår pojke dött i magen, men man kan få så som du beskriver och inte va nått farligt för det, kan vara ett blodkärl som gått sönder, helt ofarligt, men försäkerhetsskull så hade jag ringt Gyn och fått en tid för vul, eller åkt till akuten då brukar man få komma in direkt och kolla, hoppas att det går bra :) massa lycka till

• sweetbird

Drack kaffe med mamma i morse , hon fråga redan nu. När får ni veta könet :) hon tycker det går försakta, och min moster vill att det ska bli en tjej, hon har handlat tjej bebis saker på rea i flera år haha. Och hon blev precis mormor åt en pojke och snart kommer det en till pojke då hennes andra barn kommer få nu inom någon vecka :)
    Så hon vill ju att någon ska använda alla söta rosa saker som ligger på hög hehe :) får väl se vad det blir :) förra gången va jag helt säker på att det va en pojke och de va de ju. :) denna gången låtar det mot flicka av någon anledning :) men alla mina syskon och kusiner har fått 2 pojkar i rad , så de kanske blir en pojke denna gången med :)

• Tjingeling77

Hmm har nog förlågt HCG för att denna graviditeten ska gå vägen.. jaja bättre lycka nästa gång...

• mejo

okej, tack för att du svarade. Det kom som sagt ytterst lite, och dom va ju mer vita än rosa, men blir det mer får man väl åka och kolla.

det var ju att det va i sammband med en mildare mensverk och mini hugg i magen så, det va därför jag började oroa mig. För har också läst att man märker om det skulle vara något annat.  men men, får hålla tummarna att det va de enda så man slipper fundera så mycket..

Håll i dig gryn!    

• mejo

Tjingeling77: Ååå...Hoppas det går bra! hur får du reda på hcg? Kan du inte få åka in och kolla?

Svar på tråden december bebis 2012