• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • Cricket

Träffade BM idag och bokade in VUL 15/5 är en hel evighet jag vet. Men vi tog allt på en gång! Inskrivning, vul och läkarbesök.
    Jag gjorde även nu cellprov och började blöda för tydligen har jag en livmoderhals som jätte lätt blöder. Detta gjorde mig inte lugnare! Fick kämpa för att hålla tillbaka tårarna, men min BM är så himla gullig och det slutade blöda på en gång. Så nu får man bara hoppas att allt går bra och att jag får se lilla pyret om en månad! 

• Niillis

jag tycker det är konstigt att jag inte blir erbjuden fler ultraljud jag som förlora min son i vecka 27 jag skulle vå vul i vecka 8 rul vecka 18 och sen börja på specmvc från vecka 24 och gå varannan/ var tredje vecka så okej jag får väl men inte mellan 8-18 men ja de kanske är för de inget kan göra fram tills dess

• sweetbird

Du kan ju alltid fråga,säga att du är jätte orolig eftersom det inte gick bra med din son. Och att du vill se så allt utvecklar sig som det ska,

Får man lov att fråga vad som hände med din son? Beklagar så himla mycket!

• Cricket
    sweetbird skrev 2012-04-17 22:37:30 följande:
    Cricket: varför fick du göra cell prov? Har du haft cell förändringar förut?
    Nej fickk förra kallelsen när jag var höggravid med sonen och sen har jag inte bokat ny tid efter det. Så när jag fick denna kallelsen så är det mer än 4år sedan sist så jag tänkte att jag passar på för vad jag har hört så ska det vara ofarligt och att man ska göra det typ innan v14. ja lite rörigt men du fattar säkert vad jag menar Flört
  • Niillis

Jag hade känt minskade fosterrörelser i två dagar och fick komma på förlossningen där man inte hittade hjärtaktivitet han var hur perfekt som helst när han kom ut men väldigt liten. De konstaterade senare att moderkakan var full med infarkter och inte fungerat som den skulle min son blev 34 cm lång och bara 815g lätt..

• cindy03
    Niillis skrev 2012-04-18 08:12:15 följande:
    Jag hade känt minskade fosterrörelser i två dagar och fick komma på förlossningen där man inte hittade hjärtaktivitet han var hur perfekt som helst när han kom ut men väldigt liten. De konstaterade senare att moderkakan var full med infarkter och inte fungerat som den skulle min son blev 34 cm lång och bara 815g lätt..
    Beklagar så mycket! Vilka sorliga historier ni bär i eran bagageRynkar på näsan Hoppas att allt går vägen nästa gång och att ni aldrig mer behöver genom gå en sådan sak igen....

Jag tycker också att du ska ligga på lite mer på sjukvården att ni ska ha mer täta kontakter och undersökningar... Alltid bättre med en gång för mycket!!
  • Tjingeling77

Hoppar på denna tråden jag med.
    Förhoppningsvis kommer nämligen även jag att få ett litet knyte i början på December..
    Hade missfall i Januari (27/1) i år men blev gravid igen direkt efter första mensen.
    Har dock haft en blödning och bruna flytningar under denna graviditeten så vet inte om det var missfall jag hade för 3 veckor sedan. Hoppas på det bästa men vågar knappt.

Har tagit CB vecko digital test en gång i veckan efter det jag tror kan var ett missfall och då har testet indikerat fler veckor varje gång. Första gången jag testade är exakt 3 veckor sedan och då visade testet + 1-2v. Dagen efter började jag blöda och blödde i fyra dagar antar att detta var missfall. När jag testade veckan efter visade det + 2-3v. Tänkte då att kroppen fortfarande var lite skengravid efter missfall. När jag testade denna veckan visade testet 3+v. Så nu är jag verkligen förvirrad.... Förra veckan var jag hos läkaren och han gjorde VUL - han kunde se att det fanns något litet där men han sa att antingen har jag inte gått så många veckor som vi trodde eller så kommer det inte att bli något av det - han trodde mest på det sistnämnda... :(. Tog även blodprov och ska tillbaka nästa vecka för att se om det förändrats något. Eftersom CB testen visar starkare och starkare är det lite svårt att ställa sig in helt på att det är ett missfall men vågar inte helt hoppas heller... Så nu går jag mest och väntar och väntar.

Man har ju hört om solskens historier förr så får hålla tummarna att även detta är det och det verkar ju som en hel del av er andra har varit med om liknande så ser fram emot att följa er här.

• sweetbird
    Tjingeling77 skrev 2012-04-18 10:20:22 följande:
    Hoppar på denna tråden jag med.

Förhoppningsvis kommer nämligen även jag att få ett litet knyte i början på December..

Hade missfall i Januari (27/1) i år men blev gravid igen direkt efter första mensen.

Har dock haft en blödning och bruna flytningar under denna graviditeten så vet inte om det var missfall jag hade för 3 veckor sedan. Hoppas på det bästa men vågar knappt.

Har tagit CB vecko digital test en gång i veckan efter det jag tror kan var ett missfall och då har testet indikerat fler veckor varje gång. Första gången jag testade är exakt 3 veckor sedan och då visade testet + 1-2v. Dagen efter började jag blöda och blödde i fyra dagar antar att detta var missfall. När jag testade veckan efter visade det + 2-3v. Tänkte då att kroppen fortfarande var lite skengravid efter missfall. När jag testade denna veckan visade testet 3+v. Så nu är jag verkligen förvirrad.... Förra veckan var jag hos läkaren och han gjorde VUL - han kunde se att det fanns något litet där men han sa att antingen har jag inte gått så många veckor som vi trodde eller så kommer det inte att bli något av det - han trodde mest på det sistnämnda... :(. Tog även blodprov och ska tillbaka nästa vecka för att se om det förändrats något. Eftersom CB testen visar starkare och starkare är det lite svårt att ställa sig in helt på att det är ett missfall men vågar inte helt hoppas heller... Så nu går jag mest och väntar och väntar.

Man har ju hört om solskens historier förr så får hålla tummarna att även detta är det och det verkar ju som en hel del av er andra har varit med om liknande så ser fram emot att följa er här.

Välkommen!! Hoppas att du har en bebis i magen!!

Vi förlorade vår pöjk i magen 27/1 va i 4 e månaden. Men nu är vi gravida igen :D
Svar på tråden december bebis 2012