• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • MyLonging
    mejo skrev 2012-04-19 11:52:51 följande:
    Jag kan ju tänka mig att berätta för min mamma och syster, bara för att dom lär ju ändå få vara där och stötta mig om det inte går vägen, och även för att min syster vilken dag som hellst förder tvillingar och att jag inte direkt varit närvarande under hennes graviditet eftersom jag har tyckt att det varigt för jobbigt eftersom att vi har haft sånna problem med det... men det vill inte min kille, han vill göra något speciellt, och det är klart.. det vill ju jag med..men om jag är i v 6 nu enligt uträkningar.. så är det ju lååååååång tid innan man får göra någon UL..och dessutom ska jag utomlands om 1 vecka med min mamma och hennes kompis, och hon komma nog undra varför jag inte hinkar en enda öl under hela semestern... Hm.. finns som dåligt med bortförklaringar också.. får låssas att jag fått i mig någon bakterie eller något, och inte alls är sugen..:-P

hur mår ni nu..? känner ni av något..?
    Jag har bara som lite mensverk..ibland små stickningar i livmodern.. och annars känner jag inte av ett dugg..  
    Du kommer inte ens klara en dag innan din mamma anar något, tro mig! Jag skulle på tjej fest 2 dagar efter jag fick reda på de. Jag kunde hålla det ungefär 5 minuter, de va då vi skulle få välkomst drinkar! sen va de kört, bara till och berätta. haha. 
    Men när jag har berättat är jag alltid noga med att säga att det är tidigt ännu så dom inte går runt och sprider det. 
  • Jiie
    msmm skrev 2012-04-19 12:16:27 följande:
    Jag har lite molvärk, halsbränna, ömma bröst, lite illamående men inte alls mycket. Och är ständigt trött. Jag har ringt bm men endast fått tid till ett hälsosamtal på fredag nästa vecka. Men får inte någon inskrivningstid från v. 12. Är så orolig att det blir missfall...
    Vi har oxå inskrivning runt v 12...
    Vu väntar barn, inte missfall!!
    Du har iaf mer symptom än jag har :/

Åh jag vill berätta för min mamma NU!!
    Vi har sagt att vi ska vänta tills efter VUL 2/5...men det är ju en evighet tills dess!!!
    Vågar inte ens ringa mamsen för jag är rädd att jag ska försäga mig!!
    VIsst, det vore ju inte jordens ände om hon fick reda på det nu men nu har vi bestämt... baaaaah jag är INTE bra på att vänta!!
  • MyLonging

Nu ska denna tös iväg till jobb, WISH ME LUCK! Fy förbövelen hur ska jag klara denna dag?! varje gång jag reser mig mår jag illa, sen så är jag sjuuuukt trött också!

jaja, jag överlever nog!

kram allihopa!  

• Tjingeling77

Hej hej,
    Jag har inte så mycket symtom över huvudtaget faktiskt. Jo lite trött och värk i magen i bland, men mår inte illa eller har några cravings. Men det kommer kanske.
    Vet inte helt hur långt mitt har gått och egentligen vet jag ju inte ens om det är något litet knyte där inne:).

Hade blödningar för 3 veckor sedan och var säker på att det var missfall då jag hade ett missfall i Jan och detta kändes på ett ungefär likt. Men har sedan dess tagit nya gravtester och dom alla har visat positivt och vecko indikationen på testet har stigit för varje vecka. För 1 1/2 vecka sedan var jag hos läkaren och då tog dom blodprov som även det visade på att jag fortfarande är gravid så får väl bara lita på det :). Ska tillbaka på måndag för att ta ett nytt blodprov för att jämföra så får hålla tummarna. Man är ju klart orolig för MA igen men tyvärr finns det ju inte så mycket man kan göra annat än att vänta, vänta, vänta och vänta.
    Hade första dagen på min sista mens den 26 feb - enligt testet här på familjeliv verkar jag vara i v.8.... hmmm. jaja vi får väl se...

Lite svullen i magen är man allt men lyckas nog att gömma detta ett tag till om det nu är så att jag fortfarande är gravid, eller det hoppas jag verkligen i alla fall. Skulle bli kris på jobb om jag berättade detta nu, hahaha.

Ser fram emot fler bilder på era magar:)

• mejo

jo, det är sant.. det är ju det jag gruvar mig för.. haha, min kille förstår inte riktigt hur svårt det blir att ljuga om en sån här sak en hel vecka.. haah.. kul om man börjar må illa på morgonen också dessutom..då är man nog rätt genomskinlig.men, måste som övertala herrn i huset.

• msmm
    Jiie skrev 2012-04-19 12:31:05 följande:

väntar ju faktiskt barn, inte missfall... Får försöka bli lite gladare och positivare man blir ju så besviken om det inte skulle bli något.. Min mamma, syster och sambons mamma vet om hemligheten. En kollega på jobbet vet också om det! När kan det vara lagom att berätta för resten? Vi har inte planerat Att göra ett vul...
  • iio
    mejo skrev 2012-04-19 11:38:10 följande:
    Jag hoppas också in här.. Plussade i måndags.. efter 3 års försök utan resultat. Underbart!!! Nu som sagt är det bara att hålla tummarna att allt går vägen. Har ni berättat för någon..?? eller väntar ni tills ni har sett den lille..?

när ringer man sjukhuset för inskrivning..?  
    GRATTIS!!! Hoppas att allt kommer gå fint nu!
  • Jiie
    msmm skrev 2012-04-19 12:47:04 följande:
    Msmm: förra gången väntade vi till vecka 12.
    Alla resonerar olika, jag tycker samtidigt att OM det skulle hända nåt så är det skönt att de närmaste vet!
    Jag håller på att spricka, vill berätta för alla :D

Köpte mammabyxor idag, höll på att dö i jeansen hehe
  • mejo

iio: det hoppas jag med! man får inte tänka annat.. ähh.. har jag haft 3 år väntan bakom mig, så kan väl det gå min väg nån gång tycker jag... Ringde till gyn och bad om ett UL eller VUL.. så ska dit nästa fredag...får se om dom hittar något litet gryn där inne. För isf kan jag ju berätta för mammsen iaf.. När har alla ungefärliga Bf då..? antar att ni som jag har suttit och exprementerat i graviditetskalendern..

3 dagar innan jul har jag lyckas få fram 21.. hhaha! Finfin julklapp!   

• Jiie
    mejo skrev 2012-04-19 14:44:38 följande:
    iio: det hoppas jag med! man får inte tänka annat.. ähh.. har jag haft 3 år väntan bakom mig, så kan väl det gå min väg nån gång tycker jag... Ringde till gyn och bad om ett UL eller VUL.. så ska dit nästa fredag...får se om dom hittar något litet gryn där inne. För isf kan jag ju berätta för mammsen iaf.. När har alla ungefärliga Bf då..? antar att ni som jag har suttit och exprementerat i graviditetskalendern..

3 dagar innan jul har jag lyckas få fram 21.. hhaha! Finfin julklapp!   
    Jag har BF 9-10/12, men tror att min äl var lite sen så tror jag kommer bli flyttad till säkert 13/12, vilket är exakt samma datum som med sonen hehe...han kom dock inte förrän 27/12....
Svar på tråden december bebis 2012