• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • msmm

Jag är glad över att vara gravid, är i vecka 7.. Mitt lilla problem är att min syster är betydlig gladare för vår skull än vad jag är. Jag är så orolig att det ska bli missfall eller en ofostrig graviditet. Detta är min första graviditet, men min sambos brödrars fruar har fått missfall flertalet gånger... När kan jag börja glädjas över det?

• Jiie

Svullen och spänd.. Men har lite extra deg på magen sen innan hehe men lär inte heller kunna dölja så länge!! Min mage med sonen va grande....

• Snowflake06

Nytt från mig:

Varit på inskrivning idag hos BM. Ska på Ul 25/4 och är så himla orolig över att vi inte ser ett tickande hjärta:( . Jag har inte kunnat slappna av eftersom jag har haft ljusbruna flyttningar i snart 18 dagar. Enda symtom som jag har är lite halsbränna och ömma bröst . Känner inget illamående eller trötthet.

Enligt BM så har jag Bf 7 december och är just nu i vecka 7 (6+5)

Kram från mig till alla gravida

• mejo

Jag hoppas också in här.. Plussade i måndags.. efter 3 års försök utan resultat. Underbart!!! Nu som sagt är det bara att hålla tummarna att allt går vägen. Har ni berättat för någon..?? eller väntar ni tills ni har sett den lille..?

när ringer man sjukhuset för inskrivning..?  

• sweetbird

Grattis!!!
    Vi har berättat för mamma och pappa ,
    Du kan ringa till bm nu och säga att du vill boka tid för inskrivning :)

• MyLonging
    mejo skrev 2012-04-19 11:38:10 följande:
    Jag hoppas också in här.. Plussade i måndags.. efter 3 års försök utan resultat. Underbart!!! Nu som sagt är det bara att hålla tummarna att allt går vägen. Har ni berättat för någon..?? eller väntar ni tills ni har sett den lille..?

när ringer man sjukhuset för inskrivning..?  
    Grattis MEJO! gud va kul! Jag berättade nästan direkt, tror jag var i vecka 5 när jag berättade för mig familj och nära. Sen var jag tvungen att berätta på jobb också då jag jobbar på en tung vårdavdelning. Alla har blivigt superglada! 

Hitta din barnmorske mottagning och ring sedan dit bara.  Det är inga problem :) 
  • mejo

Jag kan ju tänka mig att berätta för min mamma och syster, bara för att dom lär ju ändå få vara där och stötta mig om det inte går vägen, och även för att min syster vilken dag som hellst förder tvillingar och att jag inte direkt varit närvarande under hennes graviditet eftersom jag har tyckt att det varigt för jobbigt eftersom att vi har haft sånna problem med det... men det vill inte min kille, han vill göra något speciellt, och det är klart.. det vill ju jag med..men om jag är i v 6 nu enligt uträkningar.. så är det ju lååååååång tid innan man får göra någon UL..och dessutom ska jag utomlands om 1 vecka med min mamma och hennes kompis, och hon komma nog undra varför jag inte hinkar en enda öl under hela semestern... Hm.. finns som dåligt med bortförklaringar också.. får låssas att jag fått i mig någon bakterie eller något, och inte alls är sugen..:-P

hur mår ni nu..? känner ni av något..?
    Jag har bara som lite mensverk..ibland små stickningar i livmodern.. och annars känner jag inte av ett dugg..  

• msmm

Jag har lite molvärk, halsbränna, ömma bröst, lite illamående men inte alls mycket. Och är ständigt trött. Jag har ringt bm men endast fått tid till ett hälsosamtal på fredag nästa vecka. Men får inte någon inskrivningstid från v. 12. Är så orolig att det blir missfall...

Svar på tråden december bebis 2012