• sweetbird

december bebis 2012

Hej allesammans!

Hittade ingen tråd som passade . så jag startade en ny Solig

så vad säger ni? ska ni hänga på ?  alla är givetvis välkomna. missfall/missed abortion/ inget utav det förstnämnda/ första barnet eller 7 barnet Flört alla får vara med !

jag har precis fått reda på att jag är gravid!
    nu är jag i vecka 5

denna gången hoppas jag att den lille håller sig kvar i magen.

jag hade ett MA i Vecka 16  den 27/1 åkte vi in och den lille hade dött.
    men vi va tillbaka på sadeln och försökte igen. det gick på första försöket! och då hade vi ändå bara myst ihop 1 gång runt äl och det va på äl dagen, så det var väl mellan 14-24% chans att det skulle ha tagit sig! och så gjorde det de! så nu är vi överlyckliga! men ändå oroliga för att det ska sluta som förra graviditeten.

Jag har BF 7 December så det blir ett jul barn!!
    HOPPAS NI VILL VARA MED PÅ RESAN TILL EN DECEMBER BEBIS!

Gravid BF-LISTA DECEMBER Gravid

7-Sweetbird

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-04 09:40
    kan tillägga att jag har börjat med Fragmin sprutor oxå så att det inte ska bildas blodproppar i mig eller moderkakan

har även fått Rophylac sprutan då jag har A negativ som blodgrupp! och den får man så att man inte ska bilda antikroppar mot barnet , båda dom här sprutorna hade jag ej fått i första graviditeten och det va det som ställde till det för mig! men du ska det väl ändå gå vägen!! nu kör vi !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 11:18
    BF-lista november/december 2012

29 - Eleora
    30 - SnorkFröken01
    01 - Johannapanna87
    01 - Wile
    01 - alltombrollop
    02 - blurio
    04 - annae1986
    05 - Carmen1
    05 - MyLonging
    05 - Emmiizen
    07 - Linnie83
    07 - msmm
    08 - Snowflake06
    09 - LillaBibbi
    09 - Anni Me
    09 - Amandasmamma08
    10 - sweetbird
    10 - iio
    10 - Augustibarn
    12 - Niillis
    15 - AnnaElizabeth
    15 - Babygirl03
    17 - Cricket

• Svar på tråden december bebis 2012
  • Annzofie

Är så orolig.. Är som tidigare nämnts i v 7+2(V8) och har till och från ,mest på eftermiddagarna ont i vänster äggstock/sidan av tjejmagen. Det molar och drar och småhugger även ont på vänster sida av svanken. Har haft en minimal rosa flytning för 1.5 vecka sedan och i förrgår en brunfärgad. Har bara ont i vänster aldrig höger men molvärk i hela livmodern kvällstid.. Är livrädd att nåt är fel med min lilla älskling i magen :( kan det vara ett utomkveds? Är det nån som har känner nåt liknande eller vet nåt om vad det kan vara? Känns konstigt om jag skulle ha växtvärk i ena äggstocken? Ush hatar denna oro

• sockerpian

Sweetbird: Det är säkert bara kroppen som säger till dig att sakta ner..soffa, kinamat och film låter helt underbartGlad Kinamat får det bli i kväll!!!

Annzofie: Kan du inte åka in till gynakuten och be om ett vul? så du kan få svar i stället för att oroa dig, det är ju jättejobbigt!
    När jag inseminerades så sa barnmorskan till mig att livmodern rör på sig hela tiden, min låg tryckt i hopavikt på vänster sida så hon knappt kunde komma in med katetern, är det säkert att det är äggstocken som värker, det kan ju vara livmodern som ligger till vänster och växer så det knakar...bara en liten teori!
    Men kolla upp det om du ät orolig...kram

• sweetbird

Annzofie: förra graviditeten så hade jag ont på bara en sida, hade en liten ofarlig cysta på äggstocken som man tydligen kan få när man blir gravid, den har försvunnit nu :) Gyn sa att det är många som har det :) men jag tycker du ska be om ett vul så dom får kolla hur det set ut :)

• Annzofie

Tack.. Har haft förut innan grav myomer? på äggstockarna kan det ha med det att göra? Ush för oro!!!

• mejo

annzofie: jag är i exakt samma situation som dig. igår och idag har magen värkt -jag känner små hugg. och hade någon enstaka rosa ljus brun flytning . känner mig allmänt uppsvälld hela tiden. känns som mens verk. lite mildare kanske. har läst lite, och det verkar ganska normalt. men känner ändå att jag vill kolla upp det med en läkare till veckan.vi håller tummarna

• Annzofie

Mejo: skönt att nån mer känner lika,är så jobbigt att känna oro, man vill ju bara må bra i sin graviditet. Håller tummarna att våra små grodor i magen mår jätte bra och önskar dig en jätte bra kväll med magen.

• mejo

Annzofie: Desamma! Jo, klart man blir orolig.. kanske just därför man ska gå och kolla upp så man kanske får lugna sig en smula. Fast visse ju ifs att jag skulle bli såhär, haha. När man gått så länge och det alldrig tagit, så ligger det ju i bakhuvudet och gnager, att tänk om detta inte går vägen.. ska jag behöva vänta 3 år till då eller..? ja, fast nu får man ju inte tänka nått negativt. Allt kommer gå bra.. Och gör det inte det, får man ta det den dagen...

• Niillis

Foglossningen har redan kommit Redan !!! vecka 7 hallå förra gången väntade den med att komma till vecka 11 iallafall :/ nå jag är glad att jag är gravid åtminstonde :D
    ny bild från igår....  

• mejo

Niillis: What! Shit.. haha..  du lär  få  det svårt att hålla det hemligt ..:-P Jag vill också att det ska synas.. Men än är jag bara knubbig. Dessutom ska jag behöva visa mig i bikini en hel vecka.. Tur att det är ända bort i turkiet..

Svar på tråden december bebis 2012