SaraKarla skrev 2013-04-15 19:51:44 följande:
Hej.
Jag har ett barn sedan tidigare som blev till med pergotime. Nu försöker jag göra nr 2!
Det tog ganska lång tid med nr 1, men plötsligt så vände det. Jag ska berätta för er hur det var för mig...
Våren 2009 tog jag min första pergo-behandling. Hade ett bmi på 25 och var alltså lätt överviktig. Fick ingen ägglossning alls. Testade en till kur, dubbeldos, men fick inte ägglossning då heller. Det kändes hopplöst!
Jag tog en ganska lång paus från alla behandlingar, började äta metformin, träna och gick ner till bmi 22. Början av 2010 åt jag ännu en dubbelkur med pergo och fick ägglossning. Vilken lycka! Dock slutade den i mens, men jag körde vidare med pergon. Dubbelkur nr 2 det året, blev jag gravid. Ca ett halvår innan fungerade alltså inte pergo alls, för att sedan plötsligt fungera utmärkt och dessutom blev jag gravid på andra kuren.
Det året blev jag mamma
I somras testade jag en dubbelkur igen, utan metformin och åter på BMI 25. Ingen ägglossning. Testade igen, ingen ägglossning.
Började äta metformin igen, började träna och äta rätt. Ligger nu på BMI 19. Har precis ätit min andra kur pergo denna månad och har precis fått ägglossning. Fick även ägglossning förra månaden. Jag känner alltså ganska mycket hopp nu, men vågar såklart inte hoppas för mycket.
Vill bara säga att, metformin var det som hjälpte mig. Det är stor skillnad på mig när jag inte går på metformin. Även om det inte finns så mycket forskning på det så hjälper det mig på alla sätt och vis. Jag är så smal och frisk, mår inte alls lika dåligt psykiskt och ägglossningen fungerar. Även viktnedgången hjälper massor.
Vill gärna hänga på här i tråden om det är ok! Lycka till alla, ni kommer att lyckas, det tar bara lite tid
Hej! Välkommen :D
Jag har ju precis börjat med Metformin.
Har ett par frågor om det, hoppas du kan svara ;)
En del dagar har jag fruktansvärda biverkningar har du någon erfarenhet av biverkningar?
Vet du om Metforiminet sänker blodsockret? För jag har mått sjukt illa men så åt jag en glass....Äter LCHF annars....Men efter glassen försvann illamåendet.
Sen tog jag blodsockret igår på jobbet och då låg det på 4,9 och 4,7...Och det ska ju ligga runt 6......Tror du att det kan ha något samband, metformin och LCHF?