• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

snosan skrev 2013-03-30 02:22:42 följande:
    idag kom de första rosa på pappret! Vilket betyder att min cykel blev 41dagar :D 
    Inte dåligt med tanke på att jag tydligen inte ägglossat!

Förra gången den uteblev så fick jag mens på cykeldag 65 och enbart för att jag tagit provera!
    Måste ju betyda att min viktnedgång medför  något positivt :)
    Härligt!

Här knappar jag mefformin och provera.
    Spolade äggledarna förra veckan och det var inga konstigheter med dom, det var väl rätt så skönt! :)
    Tog dom sista blodproven som de behöver innan vi får pröva med insemination.

Tills vi får komma till RMC så kör en omgång Provera-pergotime-VUL- pregnylspruta igen... Skönt att man får lite uppmuntran med ett försök till innan inseminationen.
    Konstigt är väl att  jag träffat min läkare. kanske 5 gånger och då i onsdags var första gången jag verkligen kände att hon brydde sig.
    Eller så fjäska hon för att sambon va med, vad vet jag ;) hihi
  • Pepsi
    snosan skrev 2013-04-09 13:00:15 följande:
    aaha jag har slutat med metforminet jag! orkar inte ta de då jag mår illa konstant, samt att det inte finns bevis på att de skulle vara bra för någon med pcos. den var till för att få igång matsmältningen och jag gick bara upp av den. Då kändes de väldigt onödigt. 

insemination, kan man begära de?? tänkte vad kostar detta ?? 
    Jag önskar att mina doktorer kändes omtänksamma, får mer känslan här har du medicin stick!
    Men ska dit på träff den 16e med min nya doktor! hoppas han är bättre :)

Jag har massa punkter som jag tänkt ta upp med honom, skrivit ner alla saker jag funderat på :)
    så de inte kan bara prata själv, utan att jag kan styra utgången av mötet mer :) 
    Nej, hon sa det att det inte fanns några bevis för att det hjälper. Men värt o försöka. Har tagit dom i  6 dagar nu, ska öka dosen till 2 om dagen imorgon. Har mått lite illa..men jag ser det som något bra, för då äter jag inte alls lika mycket eller något alls, dricker istället en massa vatten :P

Min läkare sa att insemination är första andra steget innan IVF...Så att vi prövar det! :)
    Tror det kostar som ett vanligt läkarbesök... Tror man har två försök på sig sen så blir det riktig IVF.
    Det borde man göra, skriva ner alla frågor...för man glömmer alltid hälften när man väl sitter där :P
  • Pepsi
    snosan skrev 2013-04-09 14:03:33 följande:
    Pepsi:
    har du någon blogg?  
    Nej, har inte det...Har funderat och funderat över o starta en...men när inte alla i min närhet vet om att vi försöker och hur det ligger till med "våra" problem har jag valt att inte starta någon blogg...Jag skulle inte vilja bara anonym när jag skriver i en blogg...
  • Pepsi
    snosan skrev 2013-04-09 14:33:44 följande:
    ok ja jag har ju berättat för alla mina nära... men har en anonym/låst blogg som jag ger ut till de som jag vet
    bryr sig om en :D

hur många pergokurer hade du gjort och hur många tabletter? 
    Nu väckte du lusten att blogga hos mig, haft blogg förut...Ska bara försöka komma på ett namn som inte kan knytas till mig... :) Du får adressen när jag är klar :D
  • Pepsi
    Pepsi skrev 2013-04-09 14:38:27 följande:
    Nu väckte du lusten att blogga hos mig, haft blogg förut...Ska bara försöka komma på ett namn som inte kan knytas till mig... :) Du får adressen när jag är klar :D
    Charlotta1987.wordpress.com där hittar du mig nu :) Får vi se hur länge jag pallar blogga ;)
  • Pepsi
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-04-09 19:26:58 följande:
    Jag har också en blogg :)
    Bara o läsa på =) Ska iväg o jobba nu så kanske hinner jag läsa något under natten... :P
  • Pepsi

Jaha...Kanske dags för lite uppdatering :P

Mens i lördags...Pergotimestart på onsdag och VUL den 26...
    Remissen är ivägskickad till Linköping... (Hoppas innerligt att vi behöver komma så långt)

Vägde mig i förra veckan...har gått ner 10 kilo sen i Januari, hoppas att det kan ge ett positivt inslag i bebisverkstan! :)

• Pepsi
    Gelicapelica skrev 2013-04-15 18:26:11 följande:
    Tråkigt med mens Pepsi!
    Men jättebra jobbat med vikten!!

Jag hoppas på ett plus snart för er som är kvar här!!!
    Aa fast nu var det ju efter provera ...så det är ganska välkommet :)

Vi är inte så många... Vad jag vet är det väl bara jag o Snosan..men det kommer väl när det kommer.
  • Pepsi
    SaraKarla skrev 2013-04-15 19:51:44 följande:
    Hej.

Jag har ett barn sedan tidigare som blev till med pergotime. Nu försöker jag göra nr 2!

Det tog ganska lång tid med nr 1, men plötsligt så vände det. Jag ska berätta för er hur det var för mig...

Våren 2009 tog jag min första pergo-behandling. Hade ett bmi på 25 och var alltså lätt överviktig. Fick ingen ägglossning alls. Testade en till kur, dubbeldos, men fick inte ägglossning då heller. Det kändes hopplöst!

Jag tog en ganska lång paus från alla behandlingar, började äta metformin, träna och gick ner till bmi 22. Början av 2010 åt jag ännu en dubbelkur med pergo och fick ägglossning. Vilken lycka! Dock slutade den i mens, men jag körde vidare med pergon. Dubbelkur nr 2 det året, blev jag gravid. Ca ett halvår innan fungerade alltså inte pergo alls, för att sedan plötsligt fungera utmärkt och dessutom blev jag gravid på andra kuren.
    Det året blev jag mamma

I somras testade jag en dubbelkur igen, utan metformin och åter på BMI 25. Ingen ägglossning. Testade igen, ingen ägglossning.

Började äta metformin igen, började träna och äta rätt. Ligger nu på BMI 19. Har precis ätit min andra kur pergo denna månad och har precis fått ägglossning. Fick även ägglossning förra månaden. Jag känner alltså ganska mycket hopp nu, men vågar såklart inte hoppas för mycket.

Vill bara säga att, metformin var det som hjälpte mig. Det är stor skillnad på mig när jag inte går på metformin. Även om det inte finns så mycket forskning på det så hjälper det mig på alla sätt och vis. Jag är så smal och frisk, mår inte alls lika dåligt psykiskt och ägglossningen fungerar. Även viktnedgången hjälper massor.

Vill gärna hänga på här i tråden om det är ok! Lycka till alla, ni kommer att lyckas, det tar bara lite tid              
    Hej! Välkommen :D

Jag har ju precis börjat med Metformin.
    Har ett par frågor om det, hoppas du kan svara ;)
    En del dagar har jag fruktansvärda biverkningar har du någon erfarenhet av biverkningar?
    Vet du om Metforiminet sänker blodsockret? För jag har mått sjukt illa men så åt jag en glass....Äter LCHF annars....Men efter glassen försvann illamåendet.
    Sen tog jag blodsockret igår på jobbet och då låg det på 4,9 och 4,7...Och det ska ju ligga runt 6......Tror du att det kan ha något samband, metformin och LCHF?

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)