• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

snosan skrev 2013-03-25 23:49:06 följande:
    Du det går trögt.... just nu ligger jag med världens magknip och ha ont i brösten som bara den.
    Hoppas att mensen är på g... konstigt annars. Jag är på cd 38, men tyvärr så gav pergon inte
    någon äl :(

Har dock gått ner 8kg sen jag va in och skrev här senast och hoppas de kan hjälpa mig ägglossa
    själv och med pergo :)

Inväntar bara en kallelse till doktorn för koll, diskussion  och cellprov samt att jag vill spola ledarna så
    att man vet att det inte är nå blockage! 
    Då sitter vi i nästan samma båt förutom att jag inte fick något riktigt utslag på mitt ägglossningstest denna gång så tror inte att jag haft någon ägglossning. Fast samtidigt har jag fått ont i brösten nu.
    Så jag vet inte. Jag har tid för spolning den 3/4...Sen ska vi få pröva insemination.
    Får se hur det går då... :)

Kom igen nu kämpar vi på du och jag så vi kan skita i den här tråden!!! ;)
  • Pepsi
    snosan skrev 2013-03-26 11:06:58 följande:
    hehe jo det är dags att lämna tråden och flytta till gravid tycker jag :D
    tycker det är min tur nu då alla runt mig sprutar ut bebis nr 2 eller är gravid med
    nr 3! snacka om att man känner sig lite efter! 
    Förstår det! Känner likadant!
    Men nu fasen är det snart våran tur. De sägs ju att många blir gravida efter spolning. Så vi får väl hoppas på det denna gång.
  • Pepsi
    elyse skrev 2013-03-27 19:54:41 följande:
    En spolning, kan man få det hos sin vanliga gynekolog? Det har inte varit på tal alls och min man inte har inte fått lämna något spermaprov heller. 

elyse skrev 2013-03-27 19:54:41 följande:
    En spolning, kan man få det hos sin vanliga gynekolog? Det har inte varit på tal alls och min man inte har inte fått lämna något spermaprov heller. 

Har han barn sen innan? Annars kan det ju i praktiken va fel på hans simmare. Tycker att det är jätte konstigt att han inte kollas upp. Likadant att de inte spolar dig. För att det kan är ju vara jäkligt onödigt o stoppa i sig en massa pergotime och sen är dey stopp i äggledatna eller fel på killens simmare. Då blir man ju inte gravid ändå. Jag går hos en "vanlig gyn" och sks få göra det där. Sen inseminatonen får vi göra i en annan stad
  • Pepsi
    elyse skrev 2013-03-27 20:48:04 följande:
    Jaha. Det är himla märkligt att det verkar vara så olika bud i olika kommuner/städer... Nej, han har inga barn sedan tidigare.
    Ibland måste man va sin egen läkare! Stå på dig och ifrågasätt.
    För mig så var det så att spolningen hade missats för att jag började hos en läkare direkt och inte hos en barnmorska som man tydligen brukar göra.
    Så jag har gått ett år och möjligtvis käkat pergotime i onödan. (Vilket jag inte tror att jag har)

Men ring och kolla med dem och säg att det verkar vara rutin hos andra läkare!
  • Pepsi
    elyse skrev 2013-03-28 07:44:09 följande:
    Jag har VUL på tisdag och tänker fråga då. 
    Gör så! Lycka till! :)
  • Pepsi
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-03-28 19:22:44 följande:
    Oj, glömde ju frågan... Någon annan som befinner sig ca en vecka före BIM?
    Möjligen jag, men tror inte att jag hade någon ägglossning denna gång. Men är med all säkerhet inte gravid denna gång ändå, då det har bestämts att jag ska spola äggledarna på onsdag
  • Pepsi
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-03-29 00:20:09 följande:
    Hade ni samlag kring ägglossning?
    Nej, vi tänkte vänta tills jag fick utslag på stickan, men det kom inte riktigt. Sen så blev det bestämt  att jag skulle spola äggledarna så då var vi tvungna och skippa sex:et.  Men nu har jag ont i brösten, så som jag brukar ha efter ägglossning så jag vet inte om jag haft det...eller om det är något annat som spökar.
  • Pepsi
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-03-29 09:00:25 följande:

Okej. Vi hade sex ungefär då en eventuell ägglossning kan ha varit, men tror som sagt inte att det blev nåt. Känns ingenting i kroppen alls av Pergotime, noll biverkningar och symtom.
    Det är drygt med det här...Tänk om vi slapp pergotime... Stressen att man "ska" känna eller "ha" en massa symptom skulle nog lätt försvinna då!

Jag håller tummarna för er! 
  • Pepsi
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-03-29 16:31:32 följande:
    Ja. Tänk om jag var som många andra, då hade jag varit i sjunde månaden nu, om det skulle gått på första försöket.
    Fatta hur lyxigt att kunna bli gravid på första eller andra försöket! Nästan som att trycka på knapp och vips kommer barnet. Betyder det att vi kommer värdesätta graviditeten mycket mer än dem som inte behövt anstränga sig?
    Men visst, jag har det väl lätt i livet på andra håll. Har t.ex. ganska tur med jobb. Och bor bra med med sambon. Har en fin familj som lever och mår bra. Kanske inte är mer än rätt att få lite motgångar då? Synd bara att det handlar om det jag ÖNSKAR MEST I HELA VÄRLDEN!

Äsch... Nu får jag skärpa till mig lite och gå och dammsuga! :)
    Om det hade gått som det skulle första lyckade pergotimekuren hade jag nu i dagarna fått en liten..Skulle haft BF igår enligt beräkningen på familjeliv.

Men som du säger, man har så mycket annat runt omkring som man kanske skulle vara mer tacksam över än vad man är. Men det är en jäkla berg och dalbana aldrig tar slut känns det som.

Men nu är det bara o se framåt! Spolning av äggledarna på Onsdag o sen får vi se vad som händer.

• Pepsi
    elyse skrev 2013-04-02 20:17:25 följande:
    Vi kommer nu att gå vidare till reproduktionscentrum här i Uppsala och där testa injektioner, till att börja med. Ingen mer Pergotime för mig, dvs.  
    Hoppas du håller oss uppdaterade ändå!
    Stort lycka till!
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)