• snosan

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Men fick inte du ägglossning av enkel ?? tänkte varför de höjde då... brukar ju bara höja om man inte har äl

• snosan
    Gelicapelica skrev 2012-10-28 15:36:57 följande:
    nä jag fick inte äl av enkel... det va därför han höjde dosen
    ok! ja jag har testat enkel 2 ggr och detta är första gången jag får komma in och ta prover... de känns inte så seriöst då man hör att alla åker in och gör vul helatiden och sånt, medans jag bara lämnat blod en gång på 2 månader på medicinen... :S
  • snosan

ok! ja mina(inte privat) har inte bokat alls, sa att dte gör man bara om blodprovet visar att jag har äl.... jävla lögnare! Blir så irriterad att man måste tjata till sig alla saker, de kan inte bara hjälpa en direkt..:S

• snosan

ja jag ska fan ringa in och klaga om de inte ser att jag har äl denna gången!
    Hur lång tid tar det efter provet att man får veta?? 

• snosan

ok fick ni brev om de? tänkte de brukar skicka brev till mig om allt.

• snosan
    nu är det bara att invänta bim då jag igår fick bekräftat att äl har inträffat! Blodproven kom tillbaka positiva :D
  • snosan
    CupcakeDream skrev 2012-11-06 11:36:54 följande:
    Hej:) jag tar min sista pergo idag enkelkur, andra försöket. Fick ägglossning sist men utan resultat. Jag är väldigt nöjd ändå men börjar verkligen känna en stor längtan efter mer än två års försök!
    Förstår dig! Jag sitter och inväntar bim efter min andra omgång enkel med pergo och hade bevisligen äl jag med! Sitter och överanalyserar alla känslor i magen som jag inte hade senast :D

HAr som en molande värk under magen och ibland sticker det till, men ligger på 6dagar kvar till bim så jag väntar och ser om de blir något :D 
  • snosan
    CupcakeDream skrev 2012-11-06 22:20:23 följande:
    Snosan: jag tycker pergon gör att man blir alldeles knäpp:) det verkar hända massa i kroppen man inte kan förstå, har jämnt mig skit dålig senaste dagarna med oro och ångest plus depression :( just nu finns ju inget roligt typ. Men det bästa är att man har folk att prata med här:) vi har ju varandra! Har du ont i brösten?
    Jag har väldigt ont i brösten just då äl är och sen håller det oftast i sig fram till mensen om jag ska lita på
    förra cykeln! Men annars känner jag inget sånt,  är inte deppad eller så, bara lite lättare att reta mig på saker :D
  • snosan

En fråga, ni som tagit pergotime, har ni tagit det varje månad eller även fast ni fick mens äl på kuren innan??

Jag hade äl tidigare och mina läkare suger och har inte ringt upp mig och jag måste ta piller på måndag !!

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)