• snosan

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

dagens test! :)
  • snosan
    CupcakeDream skrev 2012-11-29 18:07:12 följande:
    Snosan : Gud va roligt. Känns som ett steg närmare:)
    ja speciellt då det är första gången det sker! :D  hoppas vi lyckas denna gången, annars får vi se hur vi går vidare , ska till läkaren den 11/12 Har iofs bara gjort 3kurer nu
  • snosan
    CupcakeDream skrev 2012-11-29 21:42:30 följande:
    Snosan: vet exakt! Blev nästan gladare när jag fick glad gubbe än plus. Har försökt nästan tre år så det känns som man har varit utan äl hela tiden så jag tror skarpt på pergo !
    Eller hur! Hoppas verkligen jag får följa dig med plus på nästa! Hur många kurer fick du ta innan plus? 
    Pepsi skrev 2012-11-29 18:44:48 följande:
    Är de inte lika känsliga som vanliga stickor?
    de är nog ännu känsligare faktiskt, med tanke på att de visade inget igår, medans de vanliga stickorna som jag beställt på internet/köpt på apoteket, visade starka streck. :)
  • snosan
    Pepsi skrev 2012-11-30 09:38:59 följande:
    Snosan: Tänkte bara för att du äntligen hade fått utslag på det digitala, därför så lät det som om det skulle va svårare :)

Haha jag var trött då jag svara! Det är svårare... Så därför blev jag glad. De visar inte om man har För låga halter i kisset
  • snosan
    Pepsi skrev 2012-12-01 01:03:26 följande:
    Okej :) Hmm...Okej, har bara kört med digitala denna månad. Kanske ska köra på stickor tills man får utslag på dom och sen köra med digitalt när man fått utslag. :)

Tycker jag låter vettigt! Alldeles för dyrt med bara digital tycker jag. Kör själv med billiga tills de ger starkt utslag sen tar jag ett från apoteket för att extrakolla och sist digital
  • snosan
    Pepsi skrev 2012-12-02 07:34:07 följande:
    KAN INTE TRO MINA ÖGON!!!

Tog sista stickan till det digitala ägglossningstestet, bara för att använda upp det och får en GLADGUBBE!!!
    Har tillochmed tagit kort med mobilen för att jag ska kunna se det sen när jag vaknar (har jobbat natt)

Trevlig första advent tjejer!!! =))
    Men grattis!!! vilken cd är du på??
  • snosan
    Pepsi skrev 2012-12-03 06:34:54 följande:
    Tack! Känns som om jag plussat  :P
    Närå, men trodde inte att det skulle bli någon ägglossning. Igår var jag på dag 23.
    Helt sjukt. :)

Förstår verkligen hur du känner :D Jag var helt lyrisk då gubben log mot mig :)
    Jag fick ju på cd 22, så jag hoppas vi får fina +  på våran bim! :)min är den 13e dec :)
    När är din? 
  • snosan
    skogstjejen19 skrev 2012-12-03 13:00:50 följande:
    Får man hoppa in hos er??
    Jag börjar med pergo idag, jag har tagit dom en gång innan men det är 7-8 år sedan.
    Jag har PCOs och har nästan aldrig mens av mig själv, jag har senaste 4 månaderna ätit provera för att ha en regelbunden blödning, dom två första månaderna med provera tog det 4-6 dagar innan mensen kom, men nu dom två sista har mensen kommit på samma dag som sista tabletten tagits, får för mig att det är bra, fast jag har ingen aning om varför jag tror det  

Har ni några tips på om man kan höja chanserna lite???

och fungerar det med ÄLtester när man har PCOs ?

Jag har pcos oxå och på mina ältester så visar de aldrig äl om den inte inträffar.
    Jag brukar vanligen ha svagt streck på testet, men då det är äl så är de starkare än kontrollstrecket
    samt att jag använder digitalt så man vet att det verkligen inträffat :)

Jag får som du nästan aldrig mens av mig sj'lv, men nu efter varje enkeldos av pergo har jag fått en blödning 
    ska in den 11:e och prata med doktorn om hur vi ska gå vidare, är inne på min 3:e enkelkur och hoppas givetvis
    på ett + den 13:e på min bim. 

Sen om det är bättre att få blödning på sista tabletten än några dagar efter, tror jag inte :) jag fick 7dagar efter jag tagit och sen började jag med pergo :)

Tips på att höja chansen, gå ner i vikt om du har några extra kilon :) annars vet jag inte! 
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)