• snosan

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Pepsi skrev 2013-04-09 14:21:53 följande:
    Nej, har inte det...Har funderat och funderat över o starta en...men när inte alla i min närhet vet om att vi försöker och hur det ligger till med "våra" problem har jag valt att inte starta någon blogg...Jag skulle inte vilja bara anonym när jag skriver i en blogg...
    ok ja jag har ju berättat för alla mina nära... men har en anonym/låst blogg som jag ger ut till de som jag vet
    bryr sig om en :D

hur många pergokurer hade du gjort och hur många tabletter? 
  • snosan

Kära vänner!

nyss hemkommen från läkaren och fick utskrivet dubbelkur! 
    Läkaren jag hade nu sa även att mina äggtockar inte längre hade
    pco karaktär utan att hade han inte vetat varför jag var in så skulle han
    inte sett att jag hade pco! :D känns overkligt att de blivit så av min
    viktminskning . 

Fick order att testa med gravtest om 10 dagar sen ta provera om de 
    visar neg... sen påbörja nästa kur!! jag är såå taggad! 

• snosan

snart så börjar jag med min första dubbelkur!

inväntar bara mensen! känns så spännande att få öka dosen :D
    Fick ju ägglossning av enkel minst 2 ggr så detta borde ju fungera ännu bättre hoppas jag!
    någon annan som ska börja med dubbeldos snart? 

• snosan
    Pepsi skrev 2013-05-17 06:56:40 följande:
    Trodde ju att jag hade fått min mens i tisdags, men den kom inte igång och den försvann lika snabbt igen. Fick endast ljusrosa på pappret alla gånger...Så det kanske inte var mens?!? Tog iallafall det här imorse...Så nu får vi se vad det betyder....

meeeen grattis!! :D
  • snosan
    Silver80 skrev 2013-05-17 21:46:19 följande:
    Hej!

Jag är lite nyfiken över hur pergotime? Är det många undersökningar man måste göra för att se hur många ägg man släpper mm?
    sen är det inte något som alla gör heller... jag får inga ultraljud alls för att kolla om ägg utvecklas jag tar bara 
    blodprover 2ggr i månaden och ser om de inträffat någon äl 
  • snosan

hej kära vänner...

jag har ju tidigare bara kört enkeldos av pergo och då har äl inträffat runt cd 21

men nu på min första dubbelkur har jag redan på cd 12 börjat känna saker i äggstockarna.

någon fler som fått tidigarelagd äl av att byta kurstyrka-?? 

• snosan
    Pepsi skrev 2013-05-21 23:02:10 följande:
    Det kan det mycket väl vara så att det kommer lite tidigare, eller som för mig denna gång då kände jag grejer  men då var det lite annan aktivitet i äggstockarna, så det kanske är så hos dig med nu...kanske växer bara den nu. Ska du göra VUL denna gång? :)
    ja jag har en konstig euforisk känsla i kroppen så kanske de är något nytt som sker :D
    nej som vanligt blir de inget ul... de finns inga resurser till det sa min doktor..

har helt andra känslor i äggstockarna oxå så jag tror dubbelkur fungerar :)
  • snosan
    Pepsi skrev 2013-05-21 23:48:53 följande:

Det är faktiskt jätte konstigt att de inte kollar upp dig när dom höjer dosen. Vad vet dom om hur många ägg som växer till sig... ?!?

Jätte konstigt! :)
    ja jag ifrågasatte detta... han bara ja nu vet du ju att flerbörds chansen ökar med ytterligare 10%

Det tycker ju jag är ytterligare en orsak att kolla!  Men men gärna två ist för noll!
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)