• snosan

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

andetag skrev 2013-02-19 16:55:46 följande:

Min läkare säger också så.. men sedan hör jag flera på t.ex. fl som säger att de har fått några kurer utskrivet, utan att deras karl har testats..
    de kan ju vara så att deras karlar redan har barn sen innan, men de brukar ju vilja träffa dem iaf
  • snosan
    Pepsi skrev 2013-02-19 17:27:53 följande:
    Låter som mig...min ägglossning uteblev ju oxå.
    Tog min 5:e kur nu och har bim om nån vecka.
    Så vi får se...Tycker det är vår tur nu ;)
    ja definitivt våran tur nu!! :D hoppas det tar sig för dig !

jag börjar ju imorn med pergotime. Jag har börjat träna hårt och hoppas de gör någon skillnad :) 
  • snosan
    Pepsi skrev 2013-02-20 00:20:08 följande:

Tack!
    Jag slutade äta godis och dricka läsk. Och har uteslutit kolhydrater nu efter nyår. Och har gått ner i vikt. Har inte kollat hur mycket, men det känns på kläderna och en del ser och frågar vad jag gjort :P

Jag var ju på ett VUL nu när jag ätit pergotime för att det varit struligt med ägglossningarna senaste gångerna och då hade jag ett ägg som växt till 20 mm redan på dag 14. Har aldrig haft så stor äggblåsa så tidigt i cykeln.
    Frågade om vilkten kunde ha något med det o göra, och det var mycket möjligt sa läkaren. Så visst gör ett par kilo skillnad. Hon sa faktiskt att dom som lider av PCO, för dom kan det räcka med att gå ner 5% av sin kroppsvikt för att det ska bli skillnad. Det tycker jag inte är jätte mycket.

Sen tänkte jag på en annan grej...Nu har ju Emmie02 fått sin bebis och Choklaa får väl sin vilken  dag som helst nu. Då är ju inte trådens kvot av gravida uppfyllda...Då är det ju liksom två platser kvar...Så då kan vi ta dom...  ;-P

Nej men som sagt får se vad testet visar i slutet av nästa vecka om mensen inte har kommit då.
    låter ju toppen, men har aldrig fått göra vul för att kolla ägg... bara få in på blodprov 2ggr... så om denna inte tar sig ska jag kräva att jag får in på vul--- kul att se om de händer något... inte bara anta att det sker som man gör nu... lätt att jag tar en av de platserna ;)
  • snosan
    Pepsi skrev 2013-02-21 11:59:42 följande:
    Jag fick ju komma på ett VUL nu för att min ägglossning först uteblev och sen kom ju mensen hur lång tid efter stegringen på ägglosningstesterna som helst. Så de var väl så illa tvungna. Så fick jag ju pröva Pregnyl-spruta oxå. Så vi får väl se.
    Skulle det inte ta sig denna gång eller nästa gång. Så skulle vi få pröva med inseminering, om vi ville.

Men det är inget jag o sambon pratat om...än..
    vad är pergnylspruta? Inseminering , ivf eller bara att spruta in karlns simmare?? Vad kostar inseminering?
  • snosan
    Pepsi skrev 2013-03-25 15:12:19 följande:
    Snosan! Hur har det gått för dig?
    Du det går trögt.... just nu ligger jag med världens magknip och ha ont i brösten som bara den.
    Hoppas att mensen är på g... konstigt annars. Jag är på cd 38, men tyvärr så gav pergon inte
    någon äl :(

Har dock gått ner 8kg sen jag va in och skrev här senast och hoppas de kan hjälpa mig ägglossa
    själv och med pergo :)

Inväntar bara en kallelse till doktorn för koll, diskussion  och cellprov samt att jag vill spola ledarna så
    att man vet att det inte är nå blockage! 
  • snosan
    Pepsi skrev 2013-03-26 09:15:39 följande:
    Då sitter vi i nästan samma båt förutom att jag inte fick något riktigt utslag på mitt ägglossningstest denna gång så tror inte att jag haft någon ägglossning. Fast samtidigt har jag fått ont i brösten nu.
    Så jag vet inte. Jag har tid för spolning den 3/4...Sen ska vi få pröva insemination.
    Får se hur det går då... :)

Kom igen nu kämpar vi på du och jag så vi kan skita i den här tråden!!! ;)
    hehe jo det är dags att lämna tråden och flytta till gravid tycker jag :D
    tycker det är min tur nu då alla runt mig sprutar ut bebis nr 2 eller är gravid med
    nr 3! snacka om att man känner sig lite efter! 
  • snosan

idag kom de första rosa på pappret! Vilket betyder att min cykel blev 41dagar :D 
    Inte dåligt med tanke på att jag tydligen inte ägglossat!

Förra gången den uteblev så fick jag mens på cykeldag 65 och enbart för att jag tagit provera!
    Måste ju betyda att min viktnedgång medför  något positivt :)

• snosan
    Pepsi skrev 2013-04-09 12:53:35 följande:
    Härligt!

Här knappar jag mefformin och provera.
    Spolade äggledarna förra veckan och det var inga konstigheter med dom, det var väl rätt så skönt! :)
    Tog dom sista blodproven som de behöver innan vi får pröva med insemination.

Tills vi får komma till RMC så kör en omgång Provera-pergotime-VUL- pregnylspruta igen... Skönt att man får lite uppmuntran med ett försök till innan inseminationen.
    Konstigt är väl att  jag träffat min läkare. kanske 5 gånger och då i onsdags var första gången jag verkligen kände att hon brydde sig.
    Eller så fjäska hon för att sambon va med, vad vet jag ;) hihi
    aaha jag har slutat med metforminet jag! orkar inte ta de då jag mår illa konstant, samt att det inte finns bevis på att de skulle vara bra för någon med pcos. den var till för att få igång matsmältningen och jag gick bara upp av den. Då kändes de väldigt onödigt. 

insemination, kan man begära de?? tänkte vad kostar detta ?? 
    Jag önskar att mina doktorer kändes omtänksamma, får mer känslan här har du medicin stick!
    Men ska dit på träff den 16e med min nya doktor! hoppas han är bättre :)

Jag har massa punkter som jag tänkt ta upp med honom, skrivit ner alla saker jag funderat på :)
    så de inte kan bara prata själv, utan att jag kan styra utgången av mötet mer :) 
  • snosan
    Pepsi skrev 2013-04-09 13:07:39 följande:
    Nej, hon sa det att det inte fanns några bevis för att det hjälper. Men värt o försöka. Har tagit dom i  6 dagar nu, ska öka dosen till 2 om dagen imorgon. Har mått lite illa..men jag ser det som något bra, för då äter jag inte alls lika mycket eller något alls, dricker istället en massa vatten :P

Min läkare sa att insemination är första andra steget innan IVF...Så att vi prövar det! :)
    Tror det kostar som ett vanligt läkarbesök... Tror man har två försök på sig sen så blir det riktig IVF.
    Det borde man göra, skriva ner alla frågor...för man glömmer alltid hälften när man väl sitter där :P
    jaha! men hur många pergokurer hade du gjort?? tänkte jag har ju gjort 5 men bara enkelkur...
    tänkte när man kan kolla upp insemination :D

ja jag brukar alltid ha massa frågor men då man v äl sitter där så är de som bortblåsta! 
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)