• snosan

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Jag måste bara hoppa in här..jag har kört enkel och fick ägglossning av den, iaf 3 ggr av 5... vi ökade ändå till
    dubbel och nu sitter jag här med en liten i magen... graviditetsvecka 9(8+2)

så öka är inte alls dumt,de gav mig den bästa presenten jag kunnat önska.
    Men jag ökade ju efter att jag och läkaren kommit överens om de ihop..

hoppas de går bra för er annars! 

• snosan
    Lillebrorsfaster skrev 2013-07-04 06:50:15 följande:
    Läkaren sa att jag fick göra som jag vill snosan, äta två enkla till eller en dubbel. Men jag har ju bara ätit en enkelkur hittills. Hade du då tagit en dubbel?
    Men en enkelkur är ju inte mycket, sen är ju frågan om du får komma in å kolla med ul om du blir överstimulerad
    de får ju inte jag så lite mer e chansning för mig...

vet inte hur många kurer du har kvar, men de brukar ju rekommendera att man kör 2ggr enkel sen ökar till dubbel :) 
    Sen beror de väl på hur du mått av enkelkuren oxå, jag hade noll biverkningar av enkel medans av dubbel så
    trodde jag äggstockarna skulle explodera :) 
  • snosan
    Förväntansfull0406 skrev 2013-07-04 19:16:51 följande:
    Med överstimmulering menar jag också att det blir cystor (vilket däremot verkar ovanligt) inte bara flerbörd!
    nej precis, men som sagt jag hade ägglossning med enkel och första dubbel då lyckades vi :)
    jag säger bara att de funkade för mig, får alltid känningar i äggstockarna vid ägglossning så behöver aldrig
    gissa om den inträffar 
  • snosan
    Pepsi skrev 2013-07-12 14:35:33 följande:
    Kub-testet klart! Låg risk blev det. Så nu bor det en liten envis en som inte alls ville som barnmorskan ville. Gick in i vecka 13 igår! Så nu ska jag njuta. Och ni som fortfarande kämpar, ge inte upp!! Jag håller alla tummar och tår för att ni ska lyckas snart!
    hur gammal är du som fick göra kub??
  • snosan
    Pepsi skrev 2013-07-12 14:44:09 följande:

Jag är 26, alla erbjuds kub här.
    aaha ja de jag fått höra här är att man får de efter 35 och tidigare måste man ha speciella skäl
  • snosan
    Pepsi skrev 2013-07-12 14:48:04 följande:

I vårt landsting erbjuds det till alla oavsätt ålder.
    lät mycket bättre än här i västernorrland!
  • snosan
    Pepsi skrev 2013-07-12 15:32:50 följande:

Du har inte ens fått ett VUL?
    nej ingenting!!! de är så snåla... sen att de är sommar hjälper inte! ingen där...
  • snosan
    Pepsi skrev 2013-07-12 17:11:46 följande:

Att det kan vara så olika. Min läkare ville ju träffa mig så att hon fick kolla så allt såg bra ut i vecka 6. Sen så erbjuder Östergötlands landsting ett tidigt UL, och då fick man välja om man ville göra kubtestet oxå. Man tycker ju ändå att du borde få ett VUL så man ser så att det sitter på rätta stället och att det "bara" är en. Det var de två grejerna min läkare ville se. Har du fått boka RUL än?
    nej inte fått boka de heller... ska in den 6:e på inskrivning och då kommer jag ifrågasätta varför jag inte fått kolla tidigare.... å om jag kan få ett nu!
  • snosan
    Pepsi skrev 2013-07-12 18:35:25 följande:

Det tycker jag du gör rätt i! Hur mår du annars? :)
    jo annars mår jag fint... har mått riktigt illa, men de börjar bli bättre :D 
  • snosan
    Förväntansfull0406 skrev 2013-07-23 21:22:08 följande:
    Ja just det!!! Jag köpte hem en burk med vitaminer, men struntade i att ta dom. Är det inte försent nu med folsyra?
    min barnmorska sa att man kan fortsätta efter v 12 oxå då de hjälpte
    utvecklingen av bebis då oxå :) 
  • snosan
    Renrot skrev 2013-07-23 22:40:18 följande:
    Rue: Men gud så roligt med två små! :)

Förväntansfull: Men stort grattis!! Underbart roligt! :D

Pepsi: Är det din lilla pärla på din profilbild? :)

Själv så händer ingenting. Så fort augusti kommer så har vi försökt i två år. Ganska tuff månad detta.. bara blöder. Har den senaste tiden insett att jag kanske inte kommer lyckas bli gravid igen. Känns inte så troligt. Jag jobbar tack o lov mycket så jag slipper tänka så mycket på det. Annars skulle jag väl bara sitta o gråta.
    Men jag är superglad för eran skull!! :)
    det blir eran tur snart :)

Vi plussade exakt 2 år efter vi började försöka :)
    nu sitter man här med en svullen mage i v 12(11+0) 
  • snosan
    Förväntansfull0406 skrev 2013-07-24 09:32:06 följande:
    Tack till era grattis..... är fortf i chock kan jag säga.

Btw ni som blivit gravida. Har ni någon tråd ni hänger i?? typ vi som plussat med pergo eller så?? känns ju som ett måste Annars tänkte jag starta en tråd. Jag vill gärna hänga kvar här och följa er resa som är kvar givetvis, men förhoppningsvis följas upp allesammans i nya gravidtråden?
    grattis! :) å självklart starta en, jag har ingen sån tråd jag hänger i :)
    bara en träd för månaden jag har bf :) 
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)