• snosan

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

skogstjejen19 skrev 2012-12-03 23:14:43 följande:
    Jag kämpar med vikten, har gått ned 9 kg sedan i september, men bör gå ned 6 kg till för att ligga på normal vikt.

Det jag menade med bättre var att jag nu fått regelbundnare blödningar och mensen har stått redo att komma innan jag tagit sista tabletter provera, och från början fick jag vänta på att den skulle komma.
    Förut har inte provera fungerat efter 3 månader och cyklarna blev längre mellan gångerna, och då har jag fått göra uppehåll 3 månader för att sen äta i 3 månader igen och sen uppehåll, Men nu är det ganska många år sedan jag sist åt provera 7-8 år sedan.
    Men nu verkar det flyta på.

Har du gjort VUL för att kolla om något ägg växer på sig eller är det bara tester som gäller?

Har du fått ÄL med enkelkur?

Nej har inte gjort de, men har fått bevisat med blodprov att äl inträffat :) 
    men nu då jag ska tillbaka så ska jag kräva att  de gör de varje cykel

Jo alla kurer jag tagit så vitt jag vet :) har haft känningar alla gånger och mens efter
    alla gånger :) 
  • snosan

en fråga till alla som ägglossar av pergo... Jag har ägglossning och hade de troligen torsdag/fredag förra veckan och jag undrar om någon av er vet varför jag fått ägglossningssmärtor eller som en krampande känsla i äggstockarna . Har inte haft det på någon av mina tidigare kurer.... känns konstigt då de försvann efter äl och nu har de kommittillbaka en vecka senare. 

• snosan
    choklaa skrev 2012-12-06 23:35:39 följande:
    En sak som jag hoppas det är: och som jag kände av precis som du beskriver det är när ägget fäster. De sker ca 1 vecka efter ägglossnings pluset på Stickan.

Så vem vet en bebis på gång förhoppningsvis. Ska hålla tummarna nu för er :)
    åååh jag hoppas verkligen det, vet inte varför... men har ända sen vi började denna kur och hade ägglossning känt i mig att detta är gången det ska ta sig! Hoppas verkligen att jag inte har fel :D
  • snosan
    Sara H skrev 2012-12-08 15:35:04 följande:
    Jag har precis likadant som du, Snosan. Det värkte i ryggen/magen strax innan ägglossningen, men under tiden och de närmaste dagarna efter kändes ingenting. På ÄL+3 började det molvärka igen, först i livmodertrakten/ryggen och nu mer utåt äggstockarna samt ryggen. Är på ÄL+6 idag (lördag), och vill ju hoppas att det är av en positiv anledning...

Ja jag med, är på äl +9 ska testa på tisdag om mensen int kommit då!! Ska även in till doktorn så skulle ju vara underbart om de såg något på ett vul :) håller tummarna för dig! Idag har jag ont i brösten och sjukt ont i ländryggen och i tjejmagen! Men känns inte som mensvärk...
  • snosan

bim idag och ingen mens, har ont i brösten som f*n! Känns som böstvårtan ska explodera i bhn :(

Har fortfarande molande i tjejmagen och jag hoppas mensen håller sig borta imorn oxå så jag får testa! 

• snosan
    Gelicapelica skrev 2012-12-11 14:38:35 följande:
    hur går det snosan??
    Inget plus, men vi väntar och ser om mensen kommer snart, annars om den inte kommer är jag ju gravid :D
    Orkar inte hålla på att testa, var sak har sin tid, som min älskling brukar säga :) 
  • snosan
    Pepsi skrev 2012-12-12 02:28:27 följande:
    Det låter klokt av dig! Tror man blir mer stressad över att testa hela tiden!
    Hoppas tant röd utebilr ;)
    ja de blir onödig stress tycker vi med :) ja hoppas!! skulle vara underbart
    Gelicapelica skrev 2012-12-12 07:33:46 följande:
    det låter VÄLDIGT klokt!!
    Vi har våra stunder ;)

• snosan
    Pepsi skrev 2012-12-12 17:00:02 följande:
    Ja håller med dig till 100 % Tror många stressar upp sig när de inte får ett plus direkt och börjar testa massor istället, och det innebär ju en enorm stress som man kanske inte tänker på innan.

Men satsa på ett plus nästa vecka ;) Vore en fin julklapp :))
    pepsi, ja verkligen, skulle vara så mysigt att berätta för mina föräldrar att de ska blir 
    mor och farföräldrar :D de hoppas juså mycket och hejjar på oss i detta :D 
  • snosan
    Pepsi skrev 2012-12-13 02:58:29 följande:

Ja, det är mysigt. Själv har jag tänkt och vänta med och berätta om det skulle bli ett plus denna månad.
    Vill inte riskera att behöva gå igenom att berätta att man fått missfall igen.
    Så jag vill nog se något annat tecken än bara pluset innan jag berättar. :)
    ja jag har ju aldrig haft missfall så om de kommer ett + så berättar jag :)
  • snosan

attans! där kom den dumma mensen! Men men bara att börja om på nytt :)

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)