• Justababy

2+6 (vecka 3)

Är idag i vecka 2+6, alltså vecka 3, om jag är gravid, som jag tror.
    Är det inte lite tidigt med symtomer som; illamående, trötthet, extremt kissnödig ofta, hungrig ofta & svullen mage? 

• Svar på tråden 2+6 (vecka 3)
  • Larsan
    Justababy skrev 2012-04-15 18:51:13 följande:
    Nej, det är inte det testet.
    Hur kommer det sig att du hoppar över att svara på mina frågor? 
    Mitt liv består av mina barn, Men mina barn är inte mitt liv - 12-barnspappan
  • slemtorsk i din bralla
    MrsC74 skrev 2012-04-15 19:01:13 följande:
    Jag är nyfiken Slemtorsk därför frågar jag. Är skumt när någon startar trådar med negativa test ena sekunden och är gravid i nästa.
    Det är ett fritt forum och man har rätt att fråga vad man vill :) :)
    Sant, man har rätt att fråga vad man vill, men man har inte rätt att förvänta sig svar, att trycka på eller att vara otrevlig- bara så att alla har koll på det
  • MrsC74

Nä det är ju helt upp till TS att svara eller inte. Inget man kan göra så mycket åt...

• Larsan
    MrsC74 skrev 2012-04-15 19:05:31 följande:
    Nä det är ju helt upp till TS att svara eller inte. Inget man kan göra så mycket åt...
    Fast om man gör en tråd borde man ju kunna svara på eventuella frågor. 
    Förstår inte riktigt vad TS håller på med.. De som säger emot henne att hon inte är gravid, ryter hon tillbaka på och försvarar sig emot. Men de som önskar lycka till och ställer följdfrågor skiter hon i att svara.. Måste ju betyda att det inte är ett plus som hon påstår. 

För jag har sett mycket här på forumet och upptäckt att troll och lögnare måste konstant försvara sig mot de som kommenterar troll/lögnare etc. Men de som engagerar sig i tråden får aldrig några svar av troll och lögnare Obestämd
  • slemtorsk i din bralla
    Larsan skrev 2012-04-15 19:21:00 följande:
    Fast om man gör en tråd borde man ju kunna svara på eventuella frågor. 
    Förstår inte riktigt vad TS håller på med.. De som säger emot henne att hon inte är gravid, ryter hon tillbaka på och försvarar sig emot. Men de som önskar lycka till och ställer följdfrågor skiter hon i att svara.. Måste ju betyda att det inte är ett plus som hon påstår. 

För jag har sett mycket här på forumet och upptäckt att troll och lögnare måste konstant försvara sig mot de som kommenterar troll/lögnare etc. Men de som engagerar sig i tråden får aldrig några svar av troll och lögnare Obestämd
    Man har ju ett val att svara, jag förstår om TS drar sig tillbaka för här hugger folk till höger o vänster och trycker ner henne ganska så rejält. Om hon nu fått bekräftat av en BM att hon är gravid (vilket hon påstår och vi har faktiskt inte rätten att påstå att hon ljuger) så räcker det väl för henne. Hon ville kanske bara ha lite stöd och dela sin glädje eller något sånt.

Att spekulera i att hon är troll är väl också förbjudet enligt FLs regler, då får man istället rapportera tråden till moderatorerna som har som jobb att bedöma trovärdigheten i inläggen.

Jag förstår ditt inlägg, men jag förstår TS att hon både hugger ifrån och väljer att inte svara.

Hon har ju fått svaret från en barnmorska att hon ÄR gravid- sen kan vi ju spekulera i sanningen bäst vi vill
  • Elmiina

Oavsett om hon är gravid eller inte - vad rör det er? Ren nyfikenhet bara! Låt henne sköta sitt så sköter ni erat. Oavsett om hon nu ljuger eller inte så är det ju bara hennes problem och om hon väljer att starta en tråd som andra finner misstänksamt så får det väl vara där. Ni sitter och pressar henne på bilder, bevis och svar??? Om hon är glad över att vara gravid så låt henne då vara det!!

Visst att det är ett forum och man får diskutera och ifrågesätta men pressa inte upp henne på väggen när det inte har med någon annan att göra.

• Kattdamen

Gjordes det inget vul då?

Det kan ju vara någon tumör som gör att du får positivt på graviditetstesten.

En kopp te, tack.
  • Larsan
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-15 19:26:11 följande:
    Man har ju ett val att svara, jag förstår om TS drar sig tillbaka för här hugger folk till höger o vänster och trycker ner henne ganska så rejält. Om hon nu fått bekräftat av en BM att hon är gravid (vilket hon påstår och vi har faktiskt inte rätten att påstå att hon ljuger) så räcker det väl för henne. Hon ville kanske bara ha lite stöd och dela sin glädje eller något sånt.

Att spekulera i att hon är troll är väl också förbjudet enligt FLs regler, då får man istället rapportera tråden till moderatorerna som har som jobb att bedöma trovärdigheten i inläggen.

Jag förstår ditt inlägg, men jag förstår TS att hon både hugger ifrån och väljer att inte svara.

Hon har ju fått svaret från en barnmorska att hon ÄR gravid- sen kan vi ju spekulera i sanningen bäst vi vill
    Nej, TS drar sig tillbaka från de som önskar henne lycka till och frågar av vänlighet (jag) men däremot så svarar hon dem som påstår att hon ljuger! Hon skriver gång på gång kommentarer till dem att hon visst är gravid, men när jag tror på henne så struntar hon i att svara mina frågor. 

Jag har inte spekulerat i att hon är troll, även här har du läst motsatsen till vad jag skrev. Jag sa att i de trådar som troll/lögnare skapat så svarar dem på de människor som ifrågasätter huruvida det är sant, men de som försöker hjälpa skiter trollen i att svara.

Du förstår inte alls mitt inlägg verkar det som, då jag från början skrev att jag TROR på henne, men att strecket borde vara svagt, även fast hon är gravid. JAG som trodde på henne ignorerar hon, men de som trycker ner henne svarar hon. Alltså stämmer inte det heller. 
  • Justababy

Jag kommer inte svara någon mer här. Jag vet att jag är gravid, efter fem tester sammanlagt och efter att ha varit hos en barnmorska. Vill ni något mer - så skriv i PM. För här kommer inga fler svar från mig.

• slemtorsk i din bralla
    Larsan skrev 2012-04-15 19:43:57 följande:
    Nej, TS drar sig tillbaka från de som önskar henne lycka till och frågar av vänlighet (jag) men däremot så svarar hon dem som påstår att hon ljuger! Hon skriver gång på gång kommentarer till dem att hon visst är gravid, men när jag tror på henne så struntar hon i att svara mina frågor. 

Jag har inte spekulerat i att hon är troll, även här har du läst motsatsen till vad jag skrev. Jag sa att i de trådar som troll/lögnare skapat så svarar dem på de människor som ifrågasätter huruvida det är sant, men de som försöker hjälpa skiter trollen i att svara.

Du förstår inte alls mitt inlägg verkar det som, då jag från början skrev att jag TROR på henne, men att strecket borde vara svagt, även fast hon är gravid. JAG som trodde på henne ignorerar hon, men de som trycker ner henne svarar hon. Alltså stämmer inte det heller. 
    ja absolut.. men det blir lätt att man går i försvarsställning. Jag menade inte att DU spekulerade i att hon är troll utan att andra gör det och att frågor kan bli för mycket även om de är vänligt sinnade.

Det är inte ovanligt att man fräser i från och förklarar sig (försöker) för dem som inte tror på en, det är en psykologisk reflex och det är inte alls underligt att TS reagerar som hon gör.

Men samtidigt behöver hon inte svara på några frågor överhuvudtaget, hon startar en tråd- det är inte det samma som att hon är skyldig att svara på allt som frågas.

Du skriver ju först att det är i trolltrådar som man svarar dem som ifrågasätter och sen skriver du att TS beter sig precis så.... det kan man ju tolka lite som att du antyder att TS är ett troll- eller hur?

Men TS väljer helt klart att inte svara dig just nu- vilket jag tycker är synd men fullt begripligt.
Svar på tråden 2+6 (vecka 3)