• Justababy

2+6 (vecka 3)

Är idag i vecka 2+6, alltså vecka 3, om jag är gravid, som jag tror.
    Är det inte lite tidigt med symtomer som; illamående, trötthet, extremt kissnödig ofta, hungrig ofta & svullen mage? 

• Svar på tråden 2+6 (vecka 3)
  • Mini Léonie

Lillabambi:
    I detta fallet är det väl omöjligt att inte bli rädd
    Blev du anmäld nu?

Mammelie:
    Ja det är samma försvarsmekanism

• c89
    Justababy skrev 2012-04-14 02:08:20 följande:
    Är idag i vecka 2+6, alltså vecka 3, om jag är gravid, som jag tror.
    Är det inte lite tidigt med symtomer som; illamående, trötthet, extremt kissnödig ofta, hungrig ofta & svullen mage? 
    Nejdå, jag hade alla dom symptomen varje gång jag var skengravid.

När jag väl var/är gravid däremot så kom inte de RIKTIGA symptomen förrän vecka 5-6, vilket är logiskt eftersom att det dröjer lite, i regel till efter sen mens som HCG-nivåerna faktiskt är tillräckligt höga för att påverka kroppen. Innan är det sken-symptom i regel, men, det kan man ju ha även när man är gravid på riktigt också, men det beror fortfarande inte på själva graviditeten. 
  • sara1981

Jag har själv plussat på ÄL+8, men det var supersvagt... Skulle absolut inte gått att få med på bild öht.

• TeamCaz

Helt ärligt tjejer....

Det ni skrivit om att hon åkt in på förlossning o sånt kallas mobbning. Det är elakt o jag blir ärligt frustrerad när vuxna människor beter sig som barnrumpor på sandlådenivå.
    Om hon nu är gravid - vad säger ni då? "Oj, vi hade fel" Klarar ni ens av att säga förlåt till henne då?
    Vi har vårdcentral som har kvälls/helgs-öppet, där finns ju barnmorskor med.

Ts.. Jag plussade starkt 4 dagar innan mens. Så 8 dagara innan mens kan jag mycket väl tänka mig att man kan, kanske inte lika starkt bara. Symtomen kom direkt efter jag plussade Var precis som om kroppen visste att "nu är jag gravid, nu kan jag må illa" haha..

Grattis ts till graviditeten

Jag Älskar Min Fina Familj
  • Justababy
    Caperoni skrev 2012-04-15 14:58:10 följande:
    Helt ärligt tjejer....

Det ni skrivit om att hon åkt in på förlossning o sånt kallas mobbning. Det är elakt o jag blir ärligt frustrerad när vuxna människor beter sig som barnrumpor på sandlådenivå.
    Om hon nu är gravid - vad säger ni då? "Oj, vi hade fel" Klarar ni ens av att säga förlåt till henne då?
    Vi har vårdcentral som har kvälls/helgs-öppet, där finns ju barnmorskor med.

Ts.. Jag plussade starkt 4 dagar innan mens. Så 8 dagara innan mens kan jag mycket väl tänka mig att man kan, kanske inte lika starkt bara. Symtomen kom direkt efter jag plussade Var precis som om kroppen visste att "nu är jag gravid, nu kan jag må illa" haha..

Grattis ts till graviditeten
    Ja, har har vi med så man kan träffa en barnmorska även på helger. 
    Jag plusade 8 dagar efter ÄL och det var ett starkt plus enligt mig - då jag även kunde få med det på bild utan att det var svårt att se.

Och tack så mycket! :)

Och till er andra, så skiter jag bara i att svara er, då jag vet vad som är sant och inte. Men som Caperoni sa, ni beter er som barnrumpor. Vuxna människor dessutom.. Suck.. 
  • MrsC74

Caperoni: om du kollar länken med testet så ser du att det inte är ett positivt test ..

• Musen

Jag plussade på ett digitalt clear blue test ...

Svar på tråden 2+6 (vecka 3)