• Justababy

2+6 (vecka 3)

Är idag i vecka 2+6, alltså vecka 3, om jag är gravid, som jag tror.
    Är det inte lite tidigt med symtomer som; illamående, trötthet, extremt kissnödig ofta, hungrig ofta & svullen mage? 

• Svar på tråden 2+6 (vecka 3)
  • LnH

Teststickan doppas bara i bägaren med urin, och så kommer resultatet inom några få minuter. Den kan tas dygnet runt, HCG kan påvisas i urinen så tidigt som 6 till 15 dagar efter befruktningen. Graviditetstesten mäter koncentrationen av HCG och har en känslighet på 25 mlu/ml.

Graviditetstestet är utvecklat för professionell användning och är lika säkert (över 99 %) som de urintester, som man utför på laboratorier.

MEN det står att det KAN visa 6 till 15 dagar innan. Om man ser på andra test så står det sannolikhet med att testet visar positivt så tidigt och den är extremt liten (alltså att det visar 6 dagar efter befruktningen). Och oftast så fastnar ägget runt den 7-12 dagen och det hcg som ägget skickar ut innan det har fastnat är så låg att man måste använda blodprover för att mäta enligt min fertilitetsläkare. Och det är först efter 2 eller 3 dygn efter ägget har fäst som det utsöndrar så mycket hcg så att det går att mäta.

Önskar TS lycka till med graviditet

• Larsan
    Caperoni skrev 2012-04-16 07:59:49 följande:
    LARSAN: Harde inte du fått 13 barn eller vad det nu var? Läs infon som snart kommer

MrsC74: Klart jag inte drar alla över en kam.. Jag följde tråden från början, o har inte varit inne sedan i går o det har kommit många kommentarer sedan dess, jag syftade mest på dom som är i början av tråden, där dom skriver att hon redan åkt in till förlossningen o kommer hem med en sex-månaders bebis, att det blir ett mirakel-barn osv.. DET är mobbning..

FÖR ÖVRIGT...Jag gogglade lite om hur tidigt man kan testa sig med ett gravtest, HOPPSAN, man kan testa redan sex dagar efter befruktning, ägglossningen. Ts hade testat 8 dagar efter. Kan ni ha stake nog att be om ursäkt till henne nu kanske?
    Kolla

Teststickan doppas bara i bägaren med urin, och så kommer resultatet inom några få minuter. Den kan tas dygnet runt, HCG kan påvisas i urinen så tidigt som 6 till 15 dagar efter befruktningen. Graviditetstesten mäter koncentrationen av HCG och har en känslighet på 25 mlu/ml.

Graviditetstestet är utvecklat för professionell användning och är lika säkert (över 99 %) som de urintester, som man utför på laboratorier.

Jo, det är jag  
    Men jag förstår inte vilket stycke du tycker att jag ska läsa.. För jag har då inte mobbat TS eller kommit med elaka kommentarer. Var bara nyfiken, då det aldrig gått till på detta sätt med mina barn och ställde därmed några frågor jag inte fick svar på. Anser inte att jag har något att be henne om ursäkt för, då jag inte skrivit något som är menat negativt eller nedlåtande. 

Visst kan man få plus så tidigt, men enligt de BM jag träffat när frun väntade barn så är det nästintill omöjligt att få ett STARKT plus i v.3. Jag har inte sagt något om att TS inte skulle kunna vara gravid. 

Mitt liv består av mina barn, Men mina barn är inte mitt liv - 12-barnspappan
  • TeamCaz
    Larsan skrev 2012-04-17 18:13:27 följande:
    Jo, det är jag  
    Men jag förstår inte vilket stycke du tycker att jag ska läsa.. För jag har då inte mobbat TS eller kommit med elaka kommentarer. Var bara nyfiken, då det aldrig gått till på detta sätt med mina barn och ställde därmed några frågor jag inte fick svar på. Anser inte att jag har något att be henne om ursäkt för, då jag inte skrivit något som är menat negativt eller nedlåtande. 

Visst kan man få plus så tidigt, men enligt de BM jag träffat när frun väntade barn så är det nästintill omöjligt att få ett STARKT plus i v.3. Jag har inte sagt något om att TS inte skulle kunna vara gravid. 
    Jag har inte skrivit att du måste be om ursäkt eller att du varit oartig.. Men eftersom du inte fått svar på dina frågor så tänkte jag att jag slänger upp detta åt dig. Inget illa menat,.

Starkt plus kan tolkas på olika sätt beroende på person. Jag tycker att det är starkt om man kan se att det är ett plus, oavsett styrka. Men att man inte vinklar testet lixom, eller måste trixa med det. För mig är det då starkt o även klart o tydligt. Måste man däremot vinkla o ha sig så är det definitivt inte starkt eller tydligt, så är det ett väldigt väldigt svagt som även kan vara ett spök.

Så det är upp till var o en om huruvida man vill att starkt plus ska vara. Finns inget rätt eller fel i det.
    Jag Älskar Min Fina Familj
  • Justababy
    Caperoni skrev 2012-04-18 08:05:37 följande:
    Jag har inte skrivit att du måste be om ursäkt eller att du varit oartig.. Men eftersom du inte fått svar på dina frågor så tänkte jag att jag slänger upp detta åt dig. Inget illa menat,.

Starkt plus kan tolkas på olika sätt beroende på person. Jag tycker att det är starkt om man kan se att det är ett plus, oavsett styrka. Men att man inte vinklar testet lixom, eller måste trixa med det. För mig är det då starkt o även klart o tydligt. Måste man däremot vinkla o ha sig så är det definitivt inte starkt eller tydligt, så är det ett väldigt väldigt svagt som även kan vara ett spök.

Så det är upp till var o en om huruvida man vill att starkt plus ska vara. Finns inget rätt eller fel i det.
    Larsan har fått svar på sina frågor i ett privat meddelande.
  • mammelie1891
    Justababy skrev 2012-04-18 08:31:50 följande:
    Larsan har fått svar på sina frågor i ett privat meddelande.
    hur går det för dig ts? Några fler symtom? har du testat något mer? Hoppas verkligen att det går bra för dig!
  • Mylittlebaby

Som sagt du vet ju bäst själv TS , ingen annan som kan ta det ifrån dig!. Jag hoppas att det går bra för dig och familjeliv är ett ställe där vi ska stötta varandra som kvinnor men hoppa in i en gravidtråd istället :) så lämna denna tråd bakom dig istället .

• Larsan
    Caperoni skrev 2012-04-18 08:05:37 följande:

Då tackar jag för att du svarade
    Mitt liv består av mina barn, Men mina barn är inte mitt liv - 12-barnspappan
  • Justababy
    mammelie1891 skrev 2012-04-18 09:22:18 följande:
    grattis!!
    Tack så mycket! Drömmer

Tråkigt bara att det finns så otroligt elaka människor här på FL.. 
  • mammelie1891
    Justababy skrev 2012-04-18 09:38:28 följande:
    Tack så mycket! Drömmer

Tråkigt bara att det finns så otroligt elaka människor här på FL.. 
    Så är det, man får ha lite hård hud om man ska klara klimatet här. Du vet det är mycket hormoner här inne... o nästan bara kvinnor, det funkar liksom inte! haha
Svar på tråden 2+6 (vecka 3)