2+6 (vecka 3)
Är idag i vecka 2+6, alltså vecka 3, om jag är gravid, som jag tror.
Är det inte lite tidigt med symtomer som; illamående, trötthet, extremt kissnödig ofta, hungrig ofta & svullen mage?
Är idag i vecka 2+6, alltså vecka 3, om jag är gravid, som jag tror.
Är det inte lite tidigt med symtomer som; illamående, trötthet, extremt kissnödig ofta, hungrig ofta & svullen mage?
Teststickan doppas bara i bägaren med urin, och så kommer resultatet inom några få minuter. Den kan tas dygnet runt, HCG kan påvisas i urinen så tidigt som 6 till 15 dagar efter befruktningen. Graviditetstesten mäter koncentrationen av HCG och har en känslighet på 25 mlu/ml.
Graviditetstestet är utvecklat för professionell användning och är lika säkert (över 99 %) som de urintester, som man utför på laboratorier.
MEN det står att det KAN visa 6 till 15 dagar innan. Om man ser på andra test så står det sannolikhet med att testet visar positivt så tidigt och den är extremt liten (alltså att det visar 6 dagar efter befruktningen). Och oftast så fastnar ägget runt den 7-12 dagen och det hcg som ägget skickar ut innan det har fastnat är så låg att man måste använda blodprover för att mäta enligt min fertilitetsläkare. Och det är först efter 2 eller 3 dygn efter ägget har fäst som det utsöndrar så mycket hcg så att det går att mäta.
Önskar TS lycka till med graviditet
Teststickan doppas bara i bägaren med urin, och så kommer resultatet inom några få minuter. Den kan tas dygnet runt, HCG kan påvisas i urinen så tidigt som 6 till 15 dagar efter befruktningen. Graviditetstesten mäter koncentrationen av HCG och har en känslighet på 25 mlu/ml.
Graviditetstestet är utvecklat för professionell användning och är lika säkert (över 99 %) som de urintester, som man utför på laboratorier.
Som sagt du vet ju bäst själv TS , ingen annan som kan ta det ifrån dig!. Jag hoppas att det går bra för dig och familjeliv är ett ställe där vi ska stötta varandra som kvinnor men hoppa in i en gravidtråd istället :) så lämna denna tråd bakom dig istället .