• Justababy

2+6 (vecka 3)

Är idag i vecka 2+6, alltså vecka 3, om jag är gravid, som jag tror.
    Är det inte lite tidigt med symtomer som; illamående, trötthet, extremt kissnödig ofta, hungrig ofta & svullen mage? 

• Svar på tråden 2+6 (vecka 3)
  • Justababy
    veronica78 skrev 2012-04-18 21:45:01 följande:
    Märkligt att en bild på ett gravtest är mer privat och inte bör spridas på internet, än historier om våldtäkt och döda barn...
    Starta inga trådar om du inte vill ha diskussion, detta är ett forum..
    Att dra upp våldtäkten och min döda dotter, var det sista jag ville. Men eftersom FL är fullt av idioter, så kände jag att jag var tvungen och skriva av mig.
    MrsC74 skrev 2012-04-18 21:45:16 följande:
    Justababy: har du inga bild? Nyfiken !!!
    Jag har massa bilder. Men som sagt, för mig är dem privata.
  • veronica78

Okej, tack. Jag har inga fler frågor.

• Mylittlebaby

Du påminner mig om en tjej som heter Paulina , undrar om det är du?. TS alltså ?. Ditt sätt att skriva menar jag..

• goodtime

Men respektera tjejen! Om ni blir provocerade eller irriterade - ta det med någon annan, utanför fl! Att sprida rykten (förtal) om någon på något forum eller dyl. är olagligt!

Lycka till nu och njut av tiden

• Justababy

Nej, jag heter inte Paulina. Det kan jag lova!

• 8Viola2

För att svara på din undran TS så tror jag att det är vanligt med symtomer så tidigt som v 2+6 då det är vanligast att man har sin ägglossning i samband med den tiden i sin cykel.
    Däremot kan jag tro att det är mer vanligt med symtomer 8 dagar efter ägglossningen vilket du också nämner att du var.
    Du skulle enligt det du skriver haft ägglossning på dag 7 och ha en cykel på 17-21dagar.
    Hur vanligt det nu är törs jag inte svara på.
    Kul att du är gravid men det låter osannolikt. Hoppas för din skull att det inte är någon ovanlig sjukdom som kan påvisa falskt positivt resultat.

Vill dock påpeka att du i början av tråden uppfattas aningen otrevlig och likaså jag uppfattade din trådstart lite fel när jag inte läst vidare inlägg.

Lycka till med graviditeten!

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ♥ Nathalie ♥
  • Justababy
    8Viola2 skrev 2012-04-18 23:08:21 följande:
    För att svara på din undran TS så tror jag att det är vanligt med symtomer så tidigt som v 2+6 då det är vanligast att man har sin ägglossning i samband med den tiden i sin cykel.
    Däremot kan jag tro att det är mer vanligt med symtomer 8 dagar efter ägglossningen vilket du också nämner att du var.
    Du skulle enligt det du skriver haft ägglossning på dag 7 och ha en cykel på 17-21dagar.
    Hur vanligt det nu är törs jag inte svara på.
    Kul att du är gravid men det låter osannolikt. Hoppas för din skull att det inte är någon ovanlig sjukdom som kan påvisa falskt positivt resultat.

Vill dock påpeka att du i början av tråden uppfattas aningen otrevlig och likaså jag uppfattade din trådstart lite fel när jag inte läst vidare inlägg.

Lycka till med graviditeten!
    NejNejNej! 
    Min senaste mens första dag var den 25 mars! Och jag hade ägglossning runt den 8 april, alltså 14 dagar senare, då jag har en cykel på 28 dagar! 
  • Musen

Kanske är tvillingar :) för det väntar jag och jag fick positivt bara några dagar efter ÄL som jag skrev i början av tråden. Man har högre hcg då. Jag tycker det är bra TS att du håller bilder för dig själv! Jag lägger aldrig ut bilder på test eller mina barn på internet, tycker det är privat. Och angående din förra graviditet där det inte visade positivt direkt så var min grav innan denna så låg i hcg så jag fick inte ett endaste grav symptom eller ett endaste plus förutom när jag lämnade blodprov :)

• Justababy
    Musen skrev 2012-04-19 10:16:53 följande:
    Kanske är tvillingar :) för det väntar jag och jag fick positivt bara några dagar efter ÄL som jag skrev i början av tråden. Man har högre hcg då. Jag tycker det är bra TS att du håller bilder för dig själv! Jag lägger aldrig ut bilder på test eller mina barn på internet, tycker det är privat. Och angående din förra graviditet där det inte visade positivt direkt så var min grav innan denna så låg i hcg så jag fick inte ett endaste grav symptom eller ett endaste plus förutom när jag lämnade blodprov :)
    Ja, jag tycker med bilder är privat. Och lägger man en gång ut det på internet så finns det alltid kvar sen. Och det vill inte jag, men det förstår inte vissa här.
    Tvillingar hade inte min sambo sagt nej till, haha, men jag nöjer mig helst med bara en! ;D Men blir glad oavsett vad det blir och hur många det blir. Huvudsaken är att han/hon/dem mår bra! :) 
  • Kattdamen
    Mini Léonie skrev 2012-05-27 14:14:48 följande:
    Vart tog TS vägen? ;-€
    Hon har fött barn och de är nu vuxna och väntar ett eget barn. Det går undan.
    En kopp te, tack.
Svar på tråden 2+6 (vecka 3)