• Justababy

2+6 (vecka 3)

Är idag i vecka 2+6, alltså vecka 3, om jag är gravid, som jag tror.
    Är det inte lite tidigt med symtomer som; illamående, trötthet, extremt kissnödig ofta, hungrig ofta & svullen mage? 

• Svar på tråden 2+6 (vecka 3)
  • Kattdamen
    Justababy skrev 2012-04-15 19:47:23 följande:
    Jag kommer inte svara någon mer här. Jag vet att jag är gravid, efter fem tester sammanlagt och efter att ha varit hos en barnmorska. Vill ni något mer - så skriv i PM. För här kommer inga fler svar från mig.
    Barnmorskan undersökte alltså med vul?
    En kopp te, tack.
  • goodtime

Ett utomkveds kan ju visa väldigt starka plus, om du haft ÄL tidigt i cykel kan så vara fallet, då hCG stiger mkt snabbare vid utomkveds.
    Nåja, värt att tänka på och BM kolla det, för din egen skull!
    Lycka till TS

• Fridhaa

Jag ska inte vara elak . Grattis till pluset och välkommen till gravid trådarna : )

• Larsan
    Fridhaa skrev 2012-04-15 20:02:10 följande:
    Jag ska inte vara elak . Grattis till pluset och välkommen till gravid trådarna : )
    Mitt liv består av mina barn, Men mina barn är inte mitt liv - 12-barnspappan
  • lavendeln

Testade positivt 9 dagar efter ägglossning med andra barnet. Trodde dock att jag hade gått längre än så då men det visade sig på UL att jag blev bakåtflyttad 10 dagar.
    Gjorde testet på en måndag och kände hela helgen innan på mig att jag var gravid.. så visst kan man känna tidigt

Grattis Ts!

• Justababy
    lavendeln skrev 2012-04-15 23:16:08 följande:
    Testade positivt 9 dagar efter ägglossning med andra barnet. Trodde dock att jag hade gått längre än så då men det visade sig på UL att jag blev bakåtflyttad 10 dagar. Gjorde testet på en måndag och kände hela helgen innan på mig att jag var gravid.. så visst kan man känna tidigt Grattis Ts!

• TeamCaz
    MrsC74 skrev 2012-04-15 15:26:29 följande:
    Caperoni: om du kollar länken med testet så ser du att det inte är ett positivt test ..
    Men det ger väl ändå inte er rätten att säga sådana saker som ni gjort.
    Riktigt elakt.
    Jag höll på så när jag gick på lågstadiet o mellanstadiet.
    Redan i högstadiet fattade jag att mobbning inte är en snäll grej, o den man gör det mot kan komma att må så dåligt så ni vet de brutala utvägarna.
    Men ni är vuxna o har inte fattat detta än.. Det är patetiskt..
    Jag Älskar Min Fina Familj
  • MrsC74

Caperoni: dra inte alla över en kam. Jag har ställt ett par frågor till TS. Man undrar såklart när de dyker upp flera trådar samtidigt. Det är tvetydigt och jag vill försöka bena ut det. Jag har vaken mobbat
    någon eller varit patetiskt.

• TeamCaz

LARSAN: Harde inte du fått 13 barn eller vad det nu var? Läs infon som snart kommer

MrsC74: Klart jag inte drar alla över en kam.. Jag följde tråden från början, o har inte varit inne sedan i går o det har kommit många kommentarer sedan dess, jag syftade mest på dom som är i början av tråden, där dom skriver att hon redan åkt in till förlossningen o kommer hem med en sex-månaders bebis, att det blir ett mirakel-barn osv.. DET är mobbning..

FÖR ÖVRIGT...Jag gogglade lite om hur tidigt man kan testa sig med ett gravtest, HOPPSAN, man kan testa redan sex dagar efter befruktning, ägglossningen. Ts hade testat 8 dagar efter. Kan ni ha stake nog att be om ursäkt till henne nu kanske?
    Kolla

Teststickan doppas bara i bägaren med urin, och så kommer resultatet inom några få minuter. Den kan tas dygnet runt, HCG kan påvisas i urinen så tidigt som 6 till 15 dagar efter befruktningen. Graviditetstesten mäter koncentrationen av HCG och har en känslighet på 25 mlu/ml.

Graviditetstestet är utvecklat för professionell användning och är lika säkert (över 99 %) som de urintester, som man utför på laboratorier.

Jag Älskar Min Fina Familj
  • Delilia

Uttrycket "ett starkt plus" eller "ett tydligt plus" har ändrat innebörd för mig sedan jag varit inne i vissa grav-test-trådar. För mig är ett starkt plus när strecket är nästan eller lika eller starkare än kontrollstrecket. Men i många trådar hojtar många glatt "åh jag ser, ett klart och tydligt streck, grattis!" Och så får man nästan vinkla skärmen för att kunna se strecket. Så det kan ju vara ett sånt där väldigt svagt men faktiskt existerande streck som TS beskriver . Annars är det ju inte konstigare än att ägglossningen varit lite tidigare, det är få som har full koll på sin ägglossning även om många tror det. BM och gyn håller ju på att flytta fram och tillbaka graviditeten för många, ibland flyttas man flera gånger. Och då är det ändå yrkesfolk men kunskap, erfarenhet och teknisk utrustning som har svårt att fastställa graviditetens längd.

Önskar TS lycka till med graviditeten! 

Svar på tråden 2+6 (vecka 3)