• Justababy

2+6 (vecka 3)

Är idag i vecka 2+6, alltså vecka 3, om jag är gravid, som jag tror.
    Är det inte lite tidigt med symtomer som; illamående, trötthet, extremt kissnödig ofta, hungrig ofta & svullen mage? 

• Svar på tråden 2+6 (vecka 3)
  • Justababy
    mammelie1891 skrev 2012-04-18 09:40:26 följande:
    Så är det, man får ha lite hård hud om man ska klara klimatet här. Du vet det är mycket hormoner här inne... o nästan bara kvinnor, det funkar liksom inte! haha
    Hahah eller hur! Men tar inte åt mig av massa skitsnack, eftersom att jag själv visste att jag var gravid och att jag hade varit hos en BM och fått det konstaterat också. 

Har dessutom varit gravid en gång innan, när jag var 15 år, men min dotter dog i vecka 26.

Jag var bara osäker på om man kunde känna symtomer så tidigt efter ÄL, eftersom att jag inte mådde dåligt alls under första graviditeten. 
  • mammelie1891
    Justababy skrev 2012-04-18 09:43:53 följande:
    Hahah eller hur! Men tar inte åt mig av massa skitsnack, eftersom att jag själv visste att jag var gravid och att jag hade varit hos en BM och fått det konstaterat också. 

Har dessutom varit gravid en gång innan, när jag var 15 år, men min dotter dog i vecka 26.

Jag var bara osäker på om man kunde känna symtomer så tidigt efter ÄL, eftersom att jag inte mådde dåligt alls under första graviditeten. 
    beklagar din dotter.

Alla är olika, alla känner symtom på sitt sätt. Hoppas det går vägen för dig denna gång!
  • Justababy
    mammelie1891 skrev 2012-04-18 09:47:42 följande:
    beklagar din dotter.

Alla är olika, alla känner symtom på sitt sätt. Hoppas det går vägen för dig denna gång!
    Men det finns vissa som inte förstår det. Speciellt en människa här, som tydligen har varit på flera andra med.
    Och det med min dotter, ville jag inte dra upp här egentligen eftersom att ingen här har med det att göra egentligen. Synd bara att inte alla förstår att man inte vill skriva ut allt här.

Men nu ska jag kila till skolan. Ha en bra dag! :)
  • Justababy

Jag vet mycket väl att man måste ha SAMLAG för att bli gravid. Men jag blev gravid genom en VÅLDTÄKT! Därför räknar jag inte med att jag förlorade min oskuld då! För mig så gjorde jag det med min pojkvän!

• Hoppas 2012
    Justababy skrev 2012-04-18 10:19:50 följande:
    Jag vet mycket väl att man måste ha SAMLAG för att bli gravid. Men jag blev gravid genom en VÅLDTÄKT! Därför räknar jag inte med att jag förlorade min oskuld då! För mig så gjorde jag det med min pojkvän!
    Och du behöll det barnet efter att du blivit våldtagen? (jag vet att du skriver att din dotter dog i v 26)
  • Justababy
    Hoppas 2012 skrev 2012-04-18 10:28:27 följande:
    Och du behöll det barnet efter att du blivit våldtagen? (jag vet att du skriver att din dotter dog i v 26)

Ja, för som sagt så hade jag inte symtom på graviditet då och fick min mens som vanligt. Så det upptäcktes inte förrän vecka 18.
  • Fridhaa
    Justababy skrev 2012-04-18 10:30:10 följande:
    Ja, för som sagt så hade jag inte symtom på graviditet då och fick min mens som vanligt. Så det upptäcktes inte förrän vecka 18.
    Du vet väl att när man blir utsatt för en våldtäkt så går man igenom en massa undersökningar där man bla tar ett gravidtets test.
    Sen är det en mängd andra saker som händer tiden efter övergreppet.
    Har en nära vän som var med om en brutal våldtäkt och tycker det är förjävligt att du drar upp en sådan sak.
    Det är precis som att du gör narr av folk som varit med om något så hemskt.
    Tycker du borde växa upp och gå tillbaka till lunarstorm eller något sådant.
    För vuxen kvinna är du fan inte och ta han om ett barn de kan jag aldrig i livet tro att någon som du skulle kunna ta ansvar för.
  • mammelie1891
    Fridhaa skrev 2012-04-18 10:38:32 följande:
    Du vet väl att när man blir utsatt för en våldtäkt så går man igenom en massa undersökningar där man bla tar ett gravidtets test.
    Sen är det en mängd andra saker som händer tiden efter övergreppet.
    Har en nära vän som var med om en brutal våldtäkt och tycker det är förjävligt att du drar upp en sådan sak.
    Det är precis som att du gör narr av folk som varit med om något så hemskt.
    Tycker du borde växa upp och gå tillbaka till lunarstorm eller något sådant.
    För vuxen kvinna är du fan inte och ta han om ett barn de kan jag aldrig i livet tro att någon som du skulle kunna ta ansvar för.
    Du har inbox
  • Justababy

Jag vet mycket väl att man gör en rad tester och undersökningar eftersom att jag har gått igenom allt. Men testet jag gjorde visade inget och det var på återbesöket dem upptäckte att jag var gravid. Så snacka inte skit om mig och absolut inte om min döda dotter!

Svar på tråden 2+6 (vecka 3)