• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • Paisley
    humma skrev 2012-05-11 23:55:19 följande:
    Hade handlat, gick till bilen och packade in i bakluckan, går tillbaka med vagnen, hoppar in i bilen och det bara går inte att starta..?
    Kanske för att det är fel bil. Jag blev superstressad när jag inser att jag har definitivt INTE fårskinn på mitt förarsäte. Dessutom kom ägaren när jag höll på att packa ur hans bil...
    *pinsamt* 
    Detaljerna är helheten
  • IdaVasterflo

Min mamma lämnade mig i bilen utanför affären när jag var liten (ca 11 år). Jag sitter snällt och väntar och lyssnar på radion. Så ser jag mamma komma ut från affären, öppna bagaget på bilen bredvid och slänga in kassarna där. Sedan går hon tillbaka in i affären med vagnen, och medan hon gör det kommer bilens ägare med sina kassar. Han öppnar bagaget, ställer ner kassarna på marken och kliar sig i huvudet. Och jag sitter där som ett fån och vet inte om jag ska börja asgarva eller gömma mig! Mamma kommer gående, tittar väldigt konstigt på gubben vid bilen, tittar in i bilen (antagligen för att se om jag sitter där) tittar upp, och ser mig sitta och vinka i bilen bredvid. Haha! Piiinsamt morsan..

• Paisley
    Längtande83 skrev 2012-05-11 23:55:59 följande:
    Hur lyckades du med det?? Tog du flera dl salt ur ett saltpaket eller har du saltet i en sockerbehållare??Obestämd
    Kanske något barn som har skojat? Mina barn har gjort det tidigare, hällt salt i sockerbehållaren :D Men jag upptäckte det.
    Detaljerna är helheten
  • KiaL
    Längtande83 skrev 2012-05-11 23:55:59 följande:
    Hur lyckades du med det?? Tog du flera dl salt ur ett saltpaket eller har du saltet i en sockerbehållare??Obestämd

Det har min svärmor tydligen fick man sambo lära sig i påskas.. För han skulle vispa grädden till bakelserna och hällde i salt  istället. Vår son var den första att smaka och blev jättekonstig i ansiktet..det likosm snörptes ihop.. sen sprang han bara iväg och vi fattade ingenting.. Tills han kom tillbaka vrålandes och undrade hur F-N man lyckas ta fel på socker och salt..
    Min sambo såg undrandes på sin mor som berättade att det är inte socker i burken utan hon har salt där för paketet hade gått sönder..Glad
    Blev ingen efterrätt den påsken.  
  • Paisley
    Moniqe1979 skrev 2012-05-12 00:00:47 följande:
    Cayenne peppar istället för Kanel i äppelkakan...*hot hot hot*

Hahaha. Jag har mina kryddor i burkar sorterade i bokstavsordning men det är alltid någon som saboterar! Än så länge har jag dock bara tagit fel på cayennepeppar och curry. Men det blev hett det med! Skulle ha det i riset.
    Detaljerna är helheten
  • KiaL
    Moniqe1979 skrev 2012-05-12 00:00:47 följande:
    Cayenne peppar istället för Kanel i äppelkakan...*hot hot hot*

haha..usch. Jag råkade ta kanel istället för spiskummin i köttfärssåsen en gång..och det var också riktigt vidrigt.
  • Paisley
    KiaL skrev 2012-05-12 00:03:58 följande:
    haha..usch. Jag råkade ta kanel istället för spiskummin i köttfärssåsen en gång..och det var också riktigt vidrigt.
    Jag har kanel i köttfärssåsen och det är jättegott! Det är hemligheten...
    Menar du inte tvärtom? Spiskummin låter ju blää.
    Detaljerna är helheten
  • Emmi27

När jag var 10-11 hade jag seglarskor och var hemma hos en kompis. När jag sen skulle gå så tog jag på mig skorna och gick, tyckte de kändes lite stora och insåg halvvägs hem att jag tagit hennes pappas seglarskor! Sjukt pinsamt och kommer faktiskt inte ihåg om jag gick tillbaka direkt eller hasade hem för att skämmas en stund haha. En annan gång var jag i London på British museum, gick på toa och när jag skulle spola hittade jag ingen knapp att trycka på. Tyckte att jag letade överallt och såg till slut att Ah! Ett snöre att dra i! Så jag drog. Inte fan spolade toaletten. Däremot gick larmet över hela den våningen. Vakten som kom till min undsättning skrattade och sa att det inte är första gången när jag oskyldigt sa "I thought it was for flushing the toilet.. sorry" Ett ex till mig tog Veet hårborttagningskräm på tandborsten en gång. Det var rätt kul. Haha.

• Emmi27
    LiamsMamma skrev 2012-05-11 23:52:31 följande:
    Försökte gå igenom spärren med bibliotekskortet istället för SL kortet.. Var ganska trött den morgonen..

Haha den är bra. Har gjort samma sak fast försökte betala på willys med gymkortet.
Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!