• Paisley

Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!

Ja berätta nu! Vad har ni råkat blanda ihop? Berätta alla era historier om när ni tog X istället för Y. Vad hände?
    Raklödder på tandborsten? Fel väska på flygplatsen? Ni får vara anonyma ;)

Detaljerna är helheten
  • Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!
  • Anonym (Yep)

Gick på universitet och satt på föreläsning. Vid tillfället var jag beroende av nässpray. Så i vanlig ordning så tog jag jackan och började gräva i fickorna. Tillslut efter en hel del grävande i alla möjliga fickor fick jag upp.. en snusdosa?  Tittade förvånat på den ett tag, tittade ned på jackan och såg att den inte ens var lik min.. tittade åt höger och där satt snyggaste killen och tittade med en väldigt lustig min på mig..

Sen så var jag och min syster med våra barn på äventyrsbad. När jag och syster skulle gå in i omklädningsrummet efter badet så var vi lite disträ (efter många timmars badande) så vi traskade in och insåg helt plötsligt att det bara var nakna karlar omkring oss.. Oups.. fel dörr.

• Dixie

det har hänt att jag har hällt juice i kaffet - när det skulle ha varit mjölk!

• Anonym (Yep)

Och javisst något jag aldrig kommer att få glömma av mina arbetskollegor..

Jullunch och lite mörkt i rummet (jag har dåligt mörkerseende). Går och tar mig risgrynsgröt med kanel socker och mjölk på. Men när jag kommer tillbaka till bordet och ska börja äta så är risgrynsgröten väldigt studsig.. Visade sig att jag råkat ta lutfisk istället för gröt :P  Hann dock inte smaka.

• KiaL

Kansken inte så kul men jag har fått 3 burkar innehållande dagcreme, nattcreme och fotcreme. Dessa burkar ser exakt likadana ut.. Så efter ett långt nattpass så hoppar jag i´n i duschen och ska smörja ansiktet innan jag går och sover..
    Dock tar jag fel burk och smörjer ansiktet med fotkrämen..den innehåller menthol.. Tror banne mig inte att ögonen har runnit så mycket nån gång förut.. Ögonen svullnade upp och huden blev illröd. Sambon skrattade så han tjöt i säkert 10 minuter...
    Han tystnade först när jag hotat med att smörja alla hans kallingar med tigerbalsam...{#emotions_dlg.djavulsk}  

• Anonym (trötten)
    Minne00 skrev 2012-05-11 23:13:07 följande:
    Fick nått skit i ögat och misstog aceton för saltvatten..... inte så smart men det gick bra!
    Shit, tur det gick bra!
  • Paisley

Var kanske 11 år gammal: Jag kollade fel på lampan som lyser när man ska gå, och gick när det inte var min tur. Det här var inte trafikljuset, utan scenlampan på konserthuset! Minst sagt pinsamt. Någon vinkade tillbaka mej och jag backade men då hade jag ju redan hunnit ur i rampljuset! :D

Detaljerna är helheten
  • LiamsMamma

Försökte gå igenom spärren med bibliotekskortet istället för SL kortet.. Var ganska trött den morgonen..

• humma

Hade handlat, gick till bilen och packade in i bakluckan, går tillbaka med vagnen, hoppar in i bilen och det bara går inte att starta..?
    Kanske för att det är fel bil. Jag blev superstressad när jag inser att jag har definitivt INTE fårskinn på mitt förarsäte. Dessutom kom ägaren när jag höll på att packa ur hans bil...
    *pinsamt* 

• Längtande83
    Erica80 skrev 2012-05-11 23:46:19 följande:
    Jag har bakat sockerkaka med salt.. Inte så mumsigt..
    Hur lyckades du med det?? Tog du flera dl salt ur ett saltpaket eller har du saltet i en sockerbehållare??Obestämd
Svar på tråden Åhh neeeej! Jag råkade ta fel!