• Svar på tråden Juni-barnen
  • Elvis Mamma

Jag har också Enya mest men det beror ju på att min sambo jobbar, han jobbar borta varannan vecka dessutom plus att jag helammar så då är det ju det naturliga att jag tar nätter å liknande men det gör inte mig så mycket, jag tycker det är mysigt bara å bebis tiden är så kort Sen har min sambo självklart Enya när han är hemma och när han kan, han tycker de är jätte roligt å sitter gärna med henne länge medans jag städar, duschar å liknande. Sen är han oerhört duktig på att hjälpa till, han lagar gärna mat å sköter disken när han är hemma å han hittar på massor med 6-åringen.. Tycker verkligen du ska prata med din sambo sweetlife! Valde han att stanna får han faktiskt ställa upp lite också, han hade väl dessutom barn sedan innan? Så han borde veta att man lär hjälpas åt! Styrke kramar till dig!

• Uddabus

Min sambo tar lilleman på kvällarna när jag rider tex... Måste få komma iväg lite sj o känna sig som 1 st människa o inte två :)

Även om det är super mysigt det oxå...

• UnderbaraPojke

Jag helammar och mib sambo jobbar !! Rätt logiskt att jag tar Sam dag som natt :) just nu är det mkt jag som gäller. bara jag som kan trösta och så vidare. Jag anser att det e mammans tid den flrsta tiden. pappans tid kommer !!!! Klart det kan vara jobbigt men jag tänker inte klaga för det e bästa som hänt mig. Någon månad till sen är det bara pappa son gäller och det kommer vara skitjobbigt för mig !!

Sweetlife : sätt ner foten!! Tycker han beter sig fruktansvärt omoget. Av det du berättar har du och ditt barn bättte utan han !!! Ta inte skit.... Stor kram till dig <3

• Lenis21

Vart på BVC nyss. Minella har spjärnat emot när hon ska äta och inte velat ha. Så som ni beskrivit att de slänger bak huvudet och spänner hela kroppen. Har också märkt att hon ibland har ett annorlunda gråt, att det liksom gör ont. Hade inte gått upp lika bra som hon brukar. Läkaren kom och titta för jag tänkte att hon kanske har ont i halsen. När läkaren tittade i munnen så såg vi antagligen boven till det hela.

• Elvis Mamma

Håller på å bakar för fullt till dopet, den 1 september är det dags! vi ska döpa med präst men inte i kyrka utan uppe på ett berg med jätte fin utsikt vi blir ungefär 60 stycken och vi ska bjuda på lunch buffé och tårt och kakbuffé ska bli så kul! Fler som planerat dop?

• Lenis21

Minella har fått en tand, en bak i munnen, bredvid hörntänderna såg det ut som. Hon är bara 9 veckor i morgon. Så stackars älsklingen, hon har ju säkert ont av det då. Jag blev alldeles chockad när läkaren sa att det är en tand på väg upp. Haha. Skönt att det antagligen inte är något annat i alla fall.

• sanna87
    Elvis Mamma skrev 2012-08-20 14:43:22 följande:
    Håller på å bakar för fullt till dopet, den 1 september är det dags! vi ska döpa med präst men inte i kyrka utan uppe på ett berg med jätte fin utsikt vi blir ungefär 60 stycken och vi ska bjuda på lunch buffé och tårt och kakbuffé ska bli så kul! Fler som planerat dop?
    Vad mysigt det lät!
    Vi ska ha dop den 29 september, blir i kyrkan :) Ska också bjuda på lunchbuffe och kaffe+fika :) Har inte riktigt planerat klart ännu men inbjudningarna är gjorda och utskickade i alla fall! 
  • Sweet life

Hej och tack för alla era fina ord och peppningar!

Idag är det mycket bättre efter att vi hade ett långt samtal igår. Sambon förstår verkligen att jag känner såhär och att han ska skärpa till sig och hjälpa mig mer.

Idag jobbade han hemma, så han tog sonen två timmar mitt på dagen och gav mig sitt kort och sa. Åk till Täby och shoppa lite, du behöver få göra nått bara för dig... Tack sa jag och shoppade kläder till hela familjen!

När jag kom hem hörde jag en superglad kille som snackade med sin pappa och sprattlade runt bland hängleksakerna i babygymmet..

• LillSnurr82

Härligt sweetlife :)

Vi ska ha dop nu på lördag. Vi kommer bara vara familjen så blir 10 vuxna och 4 barn med våra. Så ska döpa i kyrkan men det är ett dropp-in dop. Kändes onödigt att boka hela kyrkan när vi bara kommer vara så få.. Sen blir det nog bara fika och smörgåstårta efteråt här hemma bara.