• Svar på tråden Juni-barnen
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-08-18 07:49:40 följande:
    Åh! Tack för tipset, nu måste jag rusa dit och köpa två stycken! Har nämligen tröttnat på att behöva diska varje jäkla gång han ska äta. Så nu ska vi bygga ett lager av nappflaskor!
    Håller med det är ett jäkla diskande :).
  • Bumman79

Å vad alla får sova Selma somnade vid 7 imorse men jag gick å la mig vid 4 så fick pappan ta över..

• Havsjungfrun

August vägde 6 140 g. och var 57,5 cm. lång på 2-månaderskontrollen i tisags. Han vände sig från rygg till mage för första gången i förrgår och är riktigt stark i nacken. Har riktigt fått till det med tummen också så han kommer alldeles säkert bli en riktig tumsugare. Nöjd med livet för det mesta, underbart :)

• Baby1112

Värst vad alla sover fint! Är avis!!! :)

Liam har just återgått till att äta varannan timme om nätterna... Zzz... :(

• Emma Stark

Lilltjejen som sovit så bra vaknade för matning varannan timme inatt :S det kanske var magont som gjorde henne orolig för idag kom ett rejält bajslass i (och utanför) blöjan efter att inte ha bajsat på några dagar. Hoppas på en bättre natt inatt! :D

• zenoble

Jädrar vad jag har ont i bröstet å hög feber.. Hur vet jag att det är stockning å inte infektion? Hade ju svamp och blev behandlad och fick sedan ett sår på bröstvårtan. Nu har febern stigit å jag mår skit :/

• Emma Stark

Jag hade en infektion och fick reda på det genom att göra en odling på sjukhuset som visade att jag hade bakterier i mjölken. Jag hade alla tecken för mjölkstockning förutom att jag inte hade några små knölar utan hela bröstet var spänt. Det gick inte heller över på 1-2 dagar (med Ipren var 8e timma och Alvedon var 6e timma) som en mjölkstockning som regel ska göra. Ring din Bb-mottagning efter ett par dygn om febern inte gått över!

• Ensortsmamma

Hampus har sovit över hos sin mormor för första gången då vi var på kräftskiva igår, tror ni inte att han sover över natt målet för första gången? Somna 23 och mormor väckte för att byta blöja kl 06, hoppas att det fortsätter! :) men nu vill jag hämta min plutt längtar ihjäl mig!

• Uddabus

Här vaknas det ca 2 ggr per natt o ibland fler... 00, 03,05-06 vaken en timme

Så jag har inte heller sovit en hel natt

• sanna87
    Ensortsmamma skrev 2012-08-19 10:17:19 följande:
    Hampus har sovit över hos sin mormor för första gången då vi var på kräftskiva igår, tror ni inte att han sover över natt målet för första gången? Somna 23 och mormor väckte för att byta blöja kl 06, hoppas att det fortsätter! :) men nu vill jag hämta min plutt längtar ihjäl mig!

vad bra att de gick bra hur gammal e han? Försökte gå in på din blogg men funkade ej. är de nån annan adress? Så skoj o läsa om andra me bebisar