• Svar på tråden Juni-barnen
  • Aikotakara

Eftersom min mjölk sinade då jag var på sjukhuset så äter Melker endast ersättning. Vi använder Dr.browns nappar och det är dom enda han vill äta ifrån :P Han spottar och fräser så fort han får någon annan. Kanske går lättare då han är lite större :) Vill ju byta till wide-necks nappar då han börjar äta lite mer. Han äter alltid kring 80-100.. ibland 30 till en halvtimme senare.

• Lina007
    UnderbaraPojke skrev 2012-08-17 04:04:26 följande:
    Kan NÅGON vara så snäll aer förklara för mig hur Instagram funkar???? Eller vad det är ??

Fattat att man tar/gör foton men varför kan man följa varandra? Fattar noll...

Nu tänkte jag röra till det för dig. Precis som Sweet Life skrev så är det som en bilddagbok.

Man tar som sagt kort via mobilkameran direkt, laddar upp en bild via mobilens gallwri eller direkt via Instagram och väljer sedan om man vill lägga till något filter för att ge bilden lite mer effekt. Efter att ha lagt på ett filter kan man välja om man vill skriva något om bilden.

Om man vill att alla andra Instagram -användare ska kunna hitta ens bild så kan man göra en fyrkant och direkt skriva ordet som man anser att bilden associeras till. Tar man en bild och skriver t.ex #sun så kommer din bild att samlas i ett enskilt galleri där övriga medlemmar "länkat" liknande bilder. Det går dock inte att skriva tecken t.ex #h&m för då försvinner själva länken.

Sen kan du välja att följa kompisar och deras uppladdade bilder, ungefär som kompisars statusuppdateringar på Facebook, fast bildligt. du kan även kommentera och/eller gilla bilden om du vill.

Jag heter linapihlan på Instagram
    Odin 081202 | Eira 120524 | lina007.blogspot.com
  • Elvis Mamma

Lina007: Såg på instagram att du heter Pihl, det gör mig sambo med Det är inte så ofta man hör någon som heter det

• Lina007

Nu har jag terrat er som har lagt ut era användarnamn med en förfrågan

Eira blev 12 veckor igår. Vi tränar att stärka nacken flera gånger per dag men hon verkar inte orka hålla upp huvudet. :-/

Är hon i ens famn får man passa sig för rätt vad det är kan hon nocka en eller åka helt åt sidan.

Vad göra? kan huvudet vara för "tungt" för henne?

• Lina007
    Elvis Mamma skrev 2012-08-17 21:34:47 följande:
    Lina007: Såg på instagram att du heter Pihl, det gör mig sambo med Det är inte så ofta man hör någon som heter det

Jaså? Där ser man haha, nej du det hör mer till ovanligheterna tycker jag att stöta på någon annan än ens släktingar som heter Pihl :-P
  • gammelmamma
    Lina007 skrev 2012-08-17 21:35:46 följande:
    Nu har jag terrat er som har lagt ut era användarnamn med en förfrågan

Eira blev 12 veckor igår. Vi tränar att stärka nacken flera gånger per dag men hon verkar inte orka hålla upp huvudet. :-/
    Är hon i ens famn får man passa sig för rätt vad det är kan hon nocka en eller åka helt åt sidan.
    Vad göra? kan huvudet vara för "tungt" för henne?

Vera håller inte heller huvudet jättebra, hon var också 12 veckor i går. Det kommer nog snart. Jag tror att hon väger ca 5 kilo nu, det känns lite bra. Min man ställde sig på vågen med henne så vi vet inte exakt men ....
  • Uddabus

Charlie vägrar att ligga på magen men det kommer... Han står helst upp eller sitter... Man håller i han såklart men inte alls så att man stödjer huvudet på samma vis längre

• Bumman79
    Sweet life skrev 2012-08-17 14:28:20 följande:
    Om du vill, kan du få en burk eller två av mig... Va konstigt att dom säger så, det tar enligt allergiläkare mina vänner träffat 1-2 veckor för att helt få ur all mjölkprotien ur kroppen. Det är lika individuellt som hur lång tid det tar för två olika personer att förbränna alkohol...

Vi kör också på Dr. Browns flaska. Simon har ännu inte fått helt koll hur han suger på den nappen eftersom den är så olik Mams som är mer platta i formen.. Men vi tränar och övar.
    Gud vad snällt av dig att erbjuda det :)..men jag tror att jag ska försöka det där hon pratade om först om att testa att använda mjölkprodukter igen och se om jag märker någon skillnad.
    Om hon får mer ont i magen och sover ännu sämre osv så är ju det ett tecken på att man inte ska använda för mycket mjölkprodukter. Jag hoppas verkligen att det inte är mjölken som är problemet för detta var jobbigt alltså,..fast det kanske är övergående isåfall.

Jag köpte en till sådan nappflaska idag på apoteket hjärtat de hade stora sådana för bara 55:- istället för 99:- om man var medlem hos dem. :)
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-08-17 23:21:43 följande:
    Gud vad snällt av dig att erbjuda det :)..men jag tror att jag ska försöka det där hon pratade om först om att testa att använda mjölkprodukter igen och se om jag märker någon skillnad.
    Om hon får mer ont i magen och sover ännu sämre osv så är ju det ett tecken på att man inte ska använda för mycket mjölkprodukter. Jag hoppas verkligen att det inte är mjölken som är problemet för detta var jobbigt alltså,..fast det kanske är övergående isåfall.

Jag köpte en till sådan nappflaska idag på apoteket hjärtat de hade stora sådana för bara 55:- istället för 99:- om man var medlem hos dem. :)
    Åh! Tack för tipset, nu måste jag rusa dit och köpa två stycken! Har nämligen tröttnat på att behöva diska varje jäkla gång han ska äta. Så nu ska vi bygga ett lager av nappflaskor!