• Svar på tråden Juni-barnen
  • Erik
    Emma Stark skrev 2012-08-18 22:00:05 följande:
    Lilltjejen som sovit så bra vaknade för matning varannan timme inatt :S det kanske var magont som gjorde henne orolig för idag kom ett rejält bajslass i (och utanför) blöjan efter att inte ha bajsat på några dagar. Hoppas på en bättre natt inatt! :D
    Så är det för Edit också... Hon låg och "knorrade" natten igenom. Åt oftare än vanligt osv. Och i morse började hon prutta jättemycket o så fick hon till sist bajsat o var hur nöjd o glad som helst sen. :) Hoppas också på en normal natt nu inkommande natt. :) 
    Erik -04, Elias -07, Edit -12
  • LillSnurr82

Shit vad min bebis sover. Ammas sista gången runt 22 och Somna runt 23-tiden och vakna inte förrens "håll i er nu" 7.30..sen somna vi båda om igen (sambon gick upp med stora dottern kl 7) och vaknar vid 11.30. Galet vad hon sover. Men skönt för mig :)

• Annelie81

Här sover vi också bra men bäst på morgonen vilket inte är bra då storebror börjar första klass imorgon och skall lämnas varje morgon 8.10....

• IdaElinLivia040611

Många bebisar verkar ha sovit extra bra i helgen. Luca sov från 21-07 natten mot lördag utan matmål:) Då fick man ladda lite. Men ska inte klaga han vaknar i vanliga fall bara en gång så vi har det väldigt bra just nu.
    Vi var ute med kompisar igår på Hardrock café båda småttingarna var med och dom sov lugnt i vagnen hela kvällen, även fast musiken var riktigt hög.

Var dock jobbigt att behöva väcka dom vid 23 för att lasta in dom i bilen. Men dom somnade om bra sen hemma i sängarna efter lite mat:) 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • zenoble

Emma- känner precis samma här, spänt i hela bröstet inga knölar alltså inte stockning. Fick 40 grader inatt å bara

Kräkts sen dess.. Nere på 39 nu. Ringde rådgivningen som sa jag skulle åka upp med en gång, och det var infektion så nu är det antibiotika igen som gäller. Varmaste dagen på året idag med ju :-/

Elias somnade halv 11 sen åt han lite vid 2 sedan sov vi till halv 9, himla skönt för en slut mamma..

• Baby1112

Nån mer som har bebis som typ bara kan sova i famnen/sjal på dagarna?
    Liam somnar jättefint men vaknar så fort kg lägger ner honom. Har provat alla möjliga sätt.
    Jag gillar att sjala, men ibland är det skönt att vara själv i sin kropp, speciellt när det är så varmt!

Men det betyder ibland att han kanske bara sover två timmar under dagen, och uppstyckat på en kvart här och där. Då sover han ännu sämre på natten och är ännu gnälligare. Detta blir en ond cirkel... :(

• AAEV

Baby1111: Japp, Olympia sover bara i sjalen, och ibland i vagnen om vi är iväg...

• Tesssi
    Baby1112 skrev 2012-08-19 19:23:08 följande:
    Nån mer som har bebis som typ bara kan sova i famnen/sjal på dagarna?
    Liam somnar jättefint men vaknar så fort kg lägger ner honom. Har provat alla möjliga sätt.
    Jag gillar att sjala, men ibland är det skönt att vara själv i sin kropp, speciellt när det är så varmt!

Men det betyder ibland att han kanske bara sover två timmar under dagen, och uppstyckat på en kvart här och där. Då sover han ännu sämre på natten och är ännu gnälligare. Detta blir en ond cirkel... :(
    Precis så fungerar Algot också.

Och jag håller med dig - det är skönt att få ha sin kropp i fred ibland. Cool Har tyvärr inte kommit på något annat sätt att lösa sömnen än... så det blir mycket sjal här.