• Svar på tråden Juni-barnen
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-08-20 15:17:09 följande:
    Hej och tack för alla era fina ord och peppningar!

Idag är det mycket bättre efter att vi hade ett långt samtal igår. Sambon förstår verkligen att jag känner såhär och att han ska skärpa till sig och hjälpa mig mer.

Idag jobbade han hemma, så han tog sonen två timmar mitt på dagen och gav mig sitt kort och sa. Åk till Täby och shoppa lite, du behöver få göra nått bara för dig... Tack sa jag och shoppade kläder till hela familjen!

När jag kom hem hörde jag en superglad kille som snackade med sin pappa och sprattlade runt bland hängleksakerna i babygymmet..
  • Dancia

Precis som ni skriver så tar det nog lite längre tid för pappan att komma in i det. Denna gången hade min man mycket sämre tålamod än med de första barnen. Därför blev det att jag tog henne mest i början. Jag tror att det gjorde stor skillnad att han inte var med under BB vistelsen, vilket han var med de 2 första barnen.

Jag tror att han missade lite av den där allra första anknytningen då.

Men nu har vi henne nästintill lika mycket, när han inte jobbar. Hon är inte mer mammig än pappig längre utan båda funkar lika bra vilket är jätteskönt. Det där brukar alltid gå i perioder, de stora barnen har varit jätte mammiga och pappiga vid olika tillfällen så det är nog bara att räkna med samma sak även med detta barnet :).

• Dancia

Idag var jag på efterkontroll och fick träffa min härliga barnmorska som gav mig en stor kram och grattade mig och mina barn :). Hon var så gullig och ville hålla i Minnah och medans hon höll i Minnah och de stora barnen lekte med leksaker kunde jag i lugn och ro berätta om hela förlossningen in i minsta detalj så som jag kom ihåg den. Det var så skönt att få prata av sig ordentligt och känna att hon verkligen lyssnade :), stor skillnad mot mina tidigare barnmorskor.

Hon rådde mig att ta det lugnt med träningen som jag tänkt börja med imorgon, så jag kör nog bara lite crosstraining i mjuk takt. Just nu har jag min första mens och vid nästa mens ska jag sätta in hormonspiral. Vid det besöket ska jag nog ta med någonting att ge henne som tack och att visa uppskattningen för den stora omtanke och vård hon gett mig från början till start. Har ni något tips på vad man kan ge? :)

• Dancia

Elvis mamma: åh vad mysigt :). Vi ska ha dop den 16 sept. Och vi håller det enkelt och bjuder bara på smörgåstårta, småkakor, kaffe/the, vatten och läsk. Vi känner att vi inte orkar stå med något mer avancerat. Det blir i kyrkan och så har vi bokat kyrkans lokal i byggnaden bredvid eftersom vi aldrig hade fått plats här hemma :).

• Dancia

Förlåt att det blir en massa inlägg men måste klämma in lite till ;).

Lenis: oj vad tidigt! Då förstår man ju varför hon verkar ha haft ont.

Sweet life: vad härligt att höra att han själv tog det initiativet och att de båda var glada och nöjda när du kom hem :).

• gizmolarson

Mini prins bus här hemma har inte bajsat på 2 dagar, han som brukar bajsa i varje blöja man byter :-/ men tycker ändå att han skulle skrika å vara mer ledsen om han hade ont.. Men ska man ringa Bvc imorgon om det inte kommer bajs snart??
    För övrigt var jag in å satt in p-stav idag..

• emersson75
    Sweet life skrev 2012-08-20 15:17:09 följande:
    Hej och tack för alla era fina ord och peppningar!

Idag är det mycket bättre efter att vi hade ett långt samtal igår. Sambon förstår verkligen att jag känner såhär och att han ska skärpa till sig och hjälpa mig mer.

Idag jobbade han hemma, så han tog sonen två timmar mitt på dagen och gav mig sitt kort och sa. Åk till Täby och shoppa lite, du behöver få göra nått bara för dig... Tack sa jag och shoppade kläder till hela familjen!

När jag kom hem hörde jag en superglad kille som snackade med sin pappa och sprattlade runt bland hängleksakerna i babygymmet..
    Vad mysigt :D :D
  • LillSnurr82

Tjohooo i dag red jag mitt första ordentliga dressyrpass på ca 3 år :) sist jag ens satt på en häst var förra sommaren på mitt gamla sto som jag bara red i skogen sista tiden innan hon avlivades. Nu har jag ju bara en 2-åring som ej är inriden. Så ett rejält dressyrpass känns nu kan jag säga.. Kommer nog ej komma upp ur sängen i morgon :) nu är jag i alla fall nöjd och glad !!

• FiaA87

Det första min sambo gör när han kommer hem är att gå fram och ta Elbin! Jag får knappt ett hej!:) han har saknat honom hela dagen. I veckorna är det jag som tar blöjbytet vid 05:00 annars tar Alexander det på helgen, då får jag sova ut! Hade framförallt blivit så galet besviken om han hade tyckt att allt var jobbigt med Lillkillen! Man är två om att skaffa en bebis (vare sig man vill behålla eller inte).. För tillfället är Elbin oxå ganska "mammig".. Han har haft en tråkig dag, bara gråtit Å gnällt hela dagen. Vanligtvis somnar han vid åtta men ikväll somnade han vid 19:00 men vaknar hela tiden.. Imorgon ska vi två på Malmö festivalen, har hört att man kan skriva ut ett foto och få det som iPhone skal. Motivet är ju givet:):)

• Lucian Caesar

Gizmolarson ammar du? Isf så gör det inget om dem inte bajsar på över en vecka. Barn som ammar ska inte kunna bli förstoppade. För några veckor sen gick det nästan två veckor innan min lille bajsade och han var precis som vanligt under dem två veckorna. Däremot var det ett rejält lass med bajs när han väl bajsade
    Ger du däremot ersättning så vet jag inte men mår han bra och är som vanligt så är det nog ingen fara