Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Liam har väldigt mycket skorv så vi har kört hårt med kräm sista dagarna. Idag när han badade så trillade massor flagor bort. Nu är han helt röd på hela huvudet. :(
Hoppas det inte gör ont eller svider. Men han verkar glad.
Märta gilla i alla fall att babysimma. Hon bara flöt runt och vart helt nöjd :D kul då känns det värt alla pengar det kostar.. Tycker det är sviiiin dyrt. Men vad gör man inte för att roa barnen och sig själv då babysim är såååå mysigt :)
Vad gör man på babysimmet? Jag har inte tänkt på det förens nu, nyfiken ju!
Vårt babysim börjar i oktober. kostar 600 :- för 8 gånger. har "önskat" presentkort i simhallen i doppresent så vi kan gå fler kurser :)
Är det fler än vi som har väääldigt skrikiga kvällar? Ska bara ligga vid tutten .... napp funkar ej. detta resulterar i onda bröst och tomma bröst och massa kräk.
tips tack!!!!!
Här kostar babysim 1080:- för 8 gånger :( sen "babysimmar" ju fortfarande stora tjejen oxå.. Hennes kurs ligger på 16 gånger och kostat 2080:- så blir MASSA pengar :( Man myser och barnet får känna vattnets rörelser som liknar hur det var i magen.. Sen lär man dem att gå under vatten. När barn är små har de ju fortfarande kvar reflexen att "hålla andan" under vatten. Blåser man på en bäbis i ansiktet så håller de andan automatisk.. Så när man "dyker" med dem så blåser man på dem lätt i ansiktet så kan man gå under vatten med dem. Sen fortsätter man med det så till slut så förstår de att man ska göra så även när de blir äldre. Stora tjejen har babysimmet sen hon var ca 2 månader (hon är 1,5 år nu).. Så nu kan hon hoppa från kanten ner i poolen till mig, vänder automatiskt och tar sig till kanten och klättrar upp själv. Det sitter liksom i hennes ryggmärg, skönt att veta OM hon skulle trilla i vatten nån stans. Hon tar sig upp.. Men samtidigt som lär man dem ju att ha respekt för vatten. Jag tycker det är jätte bra saker man lär sig och barnen, Vi vuxna har även fått lära oss livräddning på barn i vatten. Sen fortsätter man ju så länge man vill... Där vi badar finns det kurser fram till barnet är 8 år. Då ska de klara av att simma.. Ett märke/diplom för varje kurs...
Lillsnurr82: oj vad dyrt! Men vad intressant att din äldsta fortfarande kan hålla andan som 1,5 åring, det märks att "lektionerna" gjort nytta :).
Gruppen heter FL juni-barnen. Den ska gå att hitta, men man kan inte se bilder och vad som skrivs o.s.v. förrän man är medlem.
Ni som inte hittar gruppen, skicka en vänförfrågan till mig så kan jag bjuda in er :).
Sök på Caroline Hofer Skånes fagerhult så hittar ni mig med samma profilbild som här :).
Dancia jag hittar den inte... Kan du lägga till mig... Finns bara en Caroline uddgård