• Svar på tråden Juni-barnen
  • IdaElinLivia040611
    Danjella skrev 2012-09-29 10:35:01 följande:
    min bröstmjölk va typ genomskinlig lite vitt, köpte också en pump och pumpade när min tjej inte ammade, men det blev aldrig bättre. hon ville bara ha mer o mer mat hela tiden, så fick börja med ersättning.
    saknar lite att ligga o mysa o ge henne mat samtidigt :)
    nu är det bara massa massa mys, men de e jag mycke nöjd med :P.

Har ni kommit igång med träning ännu då?
    själv så tar jag en 40minuters morgon promenad med vagnen och en löp runda efter middagen på kvällen :)
    vill ha bort mamma magen nu :)
    Japp, försöker komma till gymmet 4-5 dagar i veckan. Kör mycket styrketräning och fick ok på efterkontrollen att börja springa. Så nu blir det styrka i 45 min och sen 20-25 min löpning på band. Har inga kilon kvar nu utan vill bara få tillbaka min fina mage...snart snart :)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • zenoble

Ska också uppdatera lite. Elias blev 4 månader den 24 å vägde då 7250 och var 65 lång. Han är himla stark å vill stå mest. När han ligger på mage så lyfter han sig liksom med armarna, han drar sig framåt med benen som en liten säl. Så kul när de verkligen försöker :) det enda jag tycker är jobbigt nu egentligen är nattmatningen, han äter runt 1 sedan vid 5,6. Minns inte hur länge min stora gjorde de. Vad tror ni? Det tar verkligen på krafterna för mig att aldrig få sova en hel natt..

• Danjella

idag skall vi på 4 månaderskollen :) den 6 är hon 4 månader :).

Hon äter 1 eller 2 gånger på natten, vid 2 och 5.
    ibland är det bara vid klockan 5 :)
    jag ger ju flaska, så varje söndag så tar min sambo henne både på natten och morgonen.
    så jag får sova ut så länge jag vill :).
    och brukar försöka vara för mig själv den dagen också, ganska skönt o pausa lite från maten o blöjorna o skriket :P

• Elvis Mamma

Roligt att ni skriver och uppdaterar lite Jag har också kommit igång med träningen hyffsat, behöver bygga upp lite muskler, har tappat mycket i vikt av amningen å väger 6 kg mindre än innan jag blev gravid så känner mig ganska svag i kroppen då jag inte gick upp speciellt mycket under graviditeten heller.. Det enda jag inte börjat med ännu är löpning, det vill jag vänta med minst 6 mån, fick godkänt på efterkontrollen men väljer ändå att vänta. Enya vaknar och äter en gång per natt ungefär, jag helammar så de känns helt okej den tionde blir Enya 4 mån så vi har också 4-månaders kontroll snart skulle gissa på att hon snart är uppe i 6 kg

• IdaElinLivia040611
    Elvis Mamma skrev 2012-10-02 09:33:14 följande:
    Roligt att ni skriver och uppdaterar lite Jag har också kommit igång med träningen hyffsat, behöver bygga upp lite muskler, har tappat mycket i vikt av amningen å väger 6 kg mindre än innan jag blev gravid så känner mig ganska svag i kroppen då jag inte gick upp speciellt mycket under graviditeten heller.. Det enda jag inte börjat med ännu är löpning, det vill jag vänta med minst 6 mån, fick godkänt på efterkontrollen men väljer ändå att vänta. Enya vaknar och äter en gång per natt ungefär, jag helammar så de känns helt okej den tionde blir Enya 4 mån så vi har också 4-månaders kontroll snart skulle gissa på att hon snart är uppe i 6 kg
    Om du vill bli starkare så är det ju inte så viktigt med just löpningen ändå. Du säger att du tappat mycket vikt då ska du nog inte springa. Bättre med styrketräning:)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Elvis Mamma

IdaElinLivia: Nej de har du rätt i Men kör alltid mycket löpning i vanliga fall så kan sakna det lite men försöker satsa på styrka just nu

• IdaElinLivia040611
    Elvis Mamma skrev 2012-10-02 13:48:46 följande:
    IdaElinLivia: Nej de har du rätt i Men kör alltid mycket löpning i vanliga fall så kan sakna det lite men försöker satsa på styrka just nu
    Förstår vad du menar:) härligt att springa:)
  • IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2012-10-02 17:29:34 följande:
    Tycker att det är så orättvist när en del rasar i vikt av amningen
    Ja det måste kännas lite pissigt...men snart så rasar det för dig också, du sa ju förut att det tog ett tag:):)
  • Danjella

Junie va 65cm lång och vägde 7680gram.
    va myycke mer än vad jag trodde,
    ca 900gram och 4½ cm på knappt 1 månad :P.
    så hennes kurva är väldigt hackig :P

jag gick upp 28kg  gick ner 12 efter förlossningen. och nu skall jag gå ner 5 till halloween.
    och klarar jag det så skall jag unna mig massa lyx :) spa och massage :D