• Svar på tråden Juni-barnen
  • Uddabus

Okej... :) Charlie är nu 3 månader i väger 9,7kg o är 71 cm lång... Ja han är stora grabben men var ju det redan när han föddes. Helammar fortfarande :)

• Erik

Edit e 3 månader, väger 6560 g och mäter 61 cm. :) Helammas fortfarande (får dock ersättning nån gång varje vecka när jag inte är hemma). Har tänkt börja med mat vid 4 månader. Då i form av grönsaker till att börja med och sen fruktpuréer. Från 5 månader ska hon börja på gröt på kvällen. 

Hon fick sin första vaccination i går. Sov som en stock i natt. :)  

Erik -04, Elias -07, Edit -12
  • Elvis Mamma

Va roligt att ni skriver å uppdaterar lite Han är stor Charlie men väldigt stark och duktig har jag ju sett på instagram UddaBus Enya är verkligen långt ifrån så stadig! Va skönt att du fortfarande kan helamma å att han fortsätter gå upp så fint i vikt Erik: Va skönt att Edit sov gott efter vaccinationen och roligt att veta hur stora er bebisar är Enya blir 4 månader den 10:e och hon väger 5,8 kg och är 58 lång, jag helammar fortfarande å har tänkt göra de till 6 mån, sen börja med smakisar efter det

• IdaElinLivia040611

Luca är 3 månader 6100 gram och 63 cm. Äter bara ersätting. Ska börja med smakportioner vid 4 mån och vid 6 mån ska jag börja byta ut måltider.
    Han är en riktigt lugn och snäll kille. Sover hela nätterna och go och glad dagtid. Idag fick han vaccin men det gick jätte bra.
    Förutom bebisgos så fyller jag mina mammadagar med träning (5 dagar i veckan) ska precis kila ner till posten och hämta ut mina nya träningskläder från Better bodies....jiipppiii......!!!!! Alltid roligare att träna när man känner sig snygg;) 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Uddabus

Alltså jag tycker alla ni som tränar är sååå himla duktiga.. Jag bara känner att jag orkar verkligen inte just nu...

Försökte dra ner på portionerna men då tyckte Charlie att mjölken försvann så det fungerade ju inte...

Men men får väl stå ut ett tag till då... Intalar mig att det snart blir lättare när vi får in mer o fler rutiner på mat o sovtider...

• FiaA87

Elbin är 4 månader å väger 7400 å mäter 66 cm! Har precis börjat få smaka på gröt och smakisar:) han älskar morot å banan mest:) har en fråga till er, det verkar som att Elbin inte blir mätt på sista amningen innan sängdags. Så ikväll hade jag köpt lite extra ersättning, men han total vägrade.. Hur ska jag göra då tkr ni? Det känns verkligen som att jag inte har så mkt mjölk kvar på iaf vänstra tutten.. Jag har försökt pumpa ut å så, men det kommer inte så mkt..

• Lucian Caesar

Emilian var 3 mån den 18, väger 5865 och är 63 cm lång. Helammas fortfarande. Är ett litet matvrak som vill äta ofta
    Han är en Go och glad liten skit som förgyller våra liv precis som sina storebrorsor

FiaA87 jag har alltid haft väldigt svårt för att pumpa ut några mängder men har mycket mjölk ändå, så det behöver nog inte betyda att du inte har så mycket mjölk
    Emilian får ersättning nån gång ibland, tyckte det hade varit bra om han drack en flaska inför natten så han inte hade behövt väcka mig så ofta men tyvärr står han sig inte mycket längre på ersättning än min mjölk så la ner det. Antar att han har bra matsmältning som sin far el nåt

• Emma Stark

Fiaa: Lilly var sån förut att hon inte blev mätt av bara amning. Men då började jag göra så att jag bytte bröst så fort hon släppte det ena bröstet (även om det bara var efter 5 sekunder). Mjölken tar nämligen inte slut nån gång utan det bildas ny hela tiden. Genom att byta ofta ökar man flödet :) så nu behövs ingen ersättning på kvällarna längre :D Lilly är 3 mån på måndag och då är det dags för sprutan :/ är dock Jättenyfiken på längd och vikt :D

• Danjella

min bröstmjölk va typ genomskinlig lite vitt, köpte också en pump och pumpade när min tjej inte ammade, men det blev aldrig bättre. hon ville bara ha mer o mer mat hela tiden, så fick börja med ersättning.
    saknar lite att ligga o mysa o ge henne mat samtidigt :)
    nu är det bara massa massa mys, men de e jag mycke nöjd med :P.

Har ni kommit igång med träning ännu då?
    själv så tar jag en 40minuters morgon promenad med vagnen och en löp runda efter middagen på kvällen :)
    vill ha bort mamma magen nu :)