• Svar på tråden Juni-barnen
  • Elvis Mamma

Innan jag började amma tänkte jag att det skulle vara himla konstigt att amma ett större barn men sen fann de sig väldigt naturligt bara Sen så har väl alla olika åsikter om de men de spelar inte mig så stort roll, jag gör de som jag å mitt barn trivs bäst med

• Baby1112

Det verkar som att amningen ger sig självt. Tre kvällar i rad har Liam vägrat sova. Han har vägrat ta bröstet och bara skrikit. Idag tog han nappen men sög som bara den. Då gjorde jag en flaska. Den sög han i sig och somnade som en stock...

Då har han ändå bara fått flaska två gånger de senaste tre dagarna... Men han gillar tydligen den mer just nu...

Sådär ja
  • LillSnurr82
    Elvis Mamma skrev 2012-09-06 19:15:14 följande:
    Innan jag började amma tänkte jag att det skulle vara himla konstigt att amma ett större barn men sen fann de sig väldigt naturligt bara Sen så har väl alla olika åsikter om de men de spelar inte mig så stort roll, jag gör de som jag å mitt barn trivs bäst med

Precis, jag har inget i mot att andra ammar större barn. Man gör som sagt vad man själv tycker känns bäst för sig själv och sitt barn. Vad andra tycker om det är ju deras "problem" bara sånt man ska skita i..
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Märta 20120615 ♥
  • MissFörstånd

Elvis mamma - tack för din stöttning .

Ang. bajset som jag skrev om förut. Jag har nu fått rådet av en dietist att åta
    Mjölkfritt och äta fisk 2-3ggr/vecka så får vi se hur Vincent mår. Igår kväll var ingen bra kväll för oss. Vincent bara skrek och skrek från 19-22. Jag tog tempen på honom och då bajsade han jättemycket "skum". Läste att det KAN ha å göra med mjölkproblematiken. Han får ju inte äta mjölk men till slut var han så arg och hungrig att han fick vanlig mjölkersättning 90ml och slurp, sen sov han till 05. Nu på morgonen har han ammat igen. Jag tror inte han är känslig mot mjölk för han har ju ätit ersättningen förut och mått bra men jag provar så får vi se.

• Danjella

när brukar bebisar börja skratta på riktigt??
    min dotter började hur mycket som helst i morse, och nu :D så sött :P

• Emma Stark

Lilly har INTE börjat skratta än, men hon skrattar utan ljud, och pratar hela tiden :D hon är 10 veckor :) en kompis dotter skrattade första gången när hon var 13-14 veckor vet jag :)

• sanna87
    Danjella skrev 2012-09-08 15:49:14 följande:
    när brukar bebisar börja skratta på riktigt??

min dotter började hur mycket som helst i morse, och nu :D så sött :P

ingen aning! Alla barn e ju olika o normalspannen är ju enorma min son började iaf skratta på riktigt när han var ca 9 veckor.
  • MissFörstånd

Vi har hittat en TAND i lillkillens mun! 2,5 månad gammal!! Dottern var sju månader innan den första kom så detta var jag inte beredd på. Kanske därför han varit knepig i magen?!

• Danjella

Ja herregud va mitt hjärta smälte, de va så himla gulligt!!
    längtar tills man får ge henne så smakportioner^^, 
    vill ha fler bebisar! nuuu:P

• Pluttan
    MissFörstånd skrev 2012-09-08 17:30:55 följande:
    Vi har hittat en TAND i lillkillens mun! 2,5 månad gammal!! Dottern var sju månader innan den första kom så detta var jag inte beredd på. Kanske därför han varit knepig i magen?!
    Jag har idag också upptäckt början till en liten sylvass tand hos Isabella. Hon blir 3 månader på lördag nästa vecka.