• Svar på tråden Juni-barnen
  • Lucian Caesar

Jag tycker inte jag gör annat än just ammar så jag längtar tills Emilian blir äldre så jag kan trappa ner och sen sluta helt. Ammade första sonen i 9 mån, andra i 6 ungefär. Blir väl ca 6 mån denna gången med.
    Har fått tre otroligt glupska barn som vill äta väldigt ofta så när man ammar typ varje till varannan timme så mister det sin charm lite som just nu då han vaknade för första nattmålet vid 01:30 sen efter det är han inne på matning nr 5?!?! Nu brukar inte alla nätter se ut så här som tur är
    Och tyvärr funkar det inte att ge nåt mål ersättning för han verkar inte stå sig längre på det heller.
    Nu verkar han ha käkat färdigt så nu ska jag sova vidare

• Baby1112

Liam klarade vaccinet fint. Han gallskrek i tre minuter ungefär, sen var han som vanligt.
    Han vägde 6650 gram och var 61,5 lång. Lite knubbig sådär!!! :)

Börjar bli trött på amningen. Han äter hela tiden och jag känner att tiden med storasyster blir lidande. Funderar på att börja ge vissa mål på flaska. Typ delamma. Men det känns sådär också, som att ge upp för lätt... Men känner hur mycket bättre jag mår när jag inte är låst hela dagarna. Jobbigt när man inte vet hur man ska göra... :/

• Danjella

idag fyller min tjej 3 månader :). i tisdags va vi o tog vaccinet :( stackarn skrek som e galning, men sen sov hela dagen näästan. men som tur va ingen feber :)
    hon va 61,5cm och vägde 6810g :).  och huvudet 39cm^^

• Elvis Mamma

Baby1112: Va skönt att vaccineringen gick bra Du tror inte att det är en period bara att han vill äta extra ofta? Dom har ju sina tillväxt perioder. Tar han napp? Kanske kan pappan avlasta dig och ge flaskan ibland om du pumpar ur? Danjella: Va skönt att hon slapp feber Enya har tid för vaccin nästa vecka då hon blir 3 månader men vi funderar på att vänta lite med vaccinering, någon som har erfarenhet av det? Kanske att man väntar till hon är 5-6 mån

• Baby1112

Elvis mamma: jo, det kan vara en period. Fast han har ätit ungefär varannan timme sedan han föddes. Han tar napp också. :) Får väl köra på så löser det sig kanske automatiskt. :)
    Vid fem månader tar de ju andra dosen vaccin. Varför vill du vänta?

• Elvis Mamma

Baby1112: Okej, sådär var sonen också, åt varannan timme nästan dygnet runt men det gav med sig med tiden å när han var runt 4 månader så ammade han inte alls lika ofta Jag tycker dom är så små vid 3 månader å jag är lite skeptisk mot vaccin även om jag såklart aldrig skulle kunna låta bli att vaccinera men får se hur vi gör, ska rådgöra lite med BVC vet dock andra som skjutit lite på de

• AAEV

Jag ammar också hela tiden. Lillan äter en gång i timmen med undantag för natten då är det varannan timme, och en gång om dan sover hon två timmar i sträck :)

• Baby1112

AAEV: precis så ser schemat ut här med. Dessutom sover han nästan bara i famnen dagtid.

Elvis mamma: jo, jag tänker ju lite att han blir ju äldre och äldre. Förr eller senare blir det ju glesare. Men vissa dagar är riktigt jobbiga... :S
    Lite små är de kanske. Men har aldrig funderar över vaccinering så. Jag bara kör på. På gott och på ont! :)

• LillSnurr82

Jag tänker helamma i alla fall 3 månader till. Sen vet jag inte. För mig känns det konstigt att amma ett barn som kan prata och ber om tutten. (säger inte att det är fel för andra nu, utan bara fel för mig) . Så högst tills hon blir 7-8 månader blir det nog att del amma sen om Märta vill. storasyster helamma jag till 4 månader sen blev det bara amning nån gång på dagen i bland sen vid läggdax och en gång på natten/morgonen för att hon inte ville mer och hade inte ro att bli ammad annat än hemma i sängen.. så henne del amma jag bara till 6 månader sen ville hon inte mer utan blev bara arg vid bröstet.