• Svar på tråden Juni-barnen
  • Pluttan

Jag väger lillan var fjortonde dag eftersom hon går upp så lite emellanåt. Bättre då täta vägningar tills hon går upp mera stadigare. Hon följer dock sin kurva.

• MissFörstånd

Tesssi - kul! Har en halv mil till röjeråsen .

Var på Bvc idag och han hade gått upp från 6265 till 6335 på en vecka så det var inte så mycket men hon såg hur aktiv han var och det är han hela tiden! Hon skulle ändå rådfråga läkaren så får vi se vad han säger angående bajset.

• Pluttan

MissFörstånd. Jag tycker du gör ett otroligt bra jobb som vågade satsa på helamning. Starkt av dig. Hade önskat att jag med hade klarat ut det. Bara fortsätt kämpa på.

• sanna87

Jag helammar också, hoppas på att kunna fortsätta med det tills han ska sluta.

Missförstånd - hur länge har du tänkt amma?  

• Elvis Mamma

Pluttan: Min son hade skjorta och jeans på dotterns dop . Kul å höra fler som helammar, skönt att han gått upp något iaf MissFörstånd det är ju huvudsaken! Jag tänker helamma minst 6 mån, kommer inte börja med smakisar tidigare å sen tänker jag delamma så länge dottern vill delammade sonen 20 mån å tänker minst lika länge denna gång gärna längre!

• MissFörstånd

Sanna - gärna sex mån om han är nöjd så länge annars är jag glad att jag öht klarat det . Hur länge vill du?

Elvis mamma - ammade du både dag och natt så länge? Kul om det funkar igen!

Vincent är 11 veckor idag och jag har helammat två veckor. Idag är han en missnöjd kille och så börjar jag alltid tänka att han kanske inte får i sig nått och att jag är ego som vill amma. Men han verkar trött. Men nu säger hjärnspökena att han är trött för han inte får i sig mat och bara "orkar" sova

• Elvis Mamma

MissFörstånd: ja jag ammande några gånger per dag samt vid läggning på kvällen, natten någon enstaka gång när han vaknade ja jag är glad att de funkade så länge, var tyvärr tvungen att sluta på grund av att jag blev sjuk å behövde en medicin man inte fick amma på men är glad att de blev 20 mån iaf tänker försöka 2 år denna gång Va skönt att du kunnat helamma två veckor! Enya har också sina dagar när hon är missnöjd men då beror det i princip alltid på att hon är övertrött! Lita på din kropp å att du har den maten som ditt barn behöver du är inte ett dugg ego, tvärtom! Å så länge Vincent kissar, sover å går upp i vikt så är det ingen fara utan amma på!

• Elvis Mamma

Å ang att sova så är det bara bra att dom sover, då är dom mätta och nöjda! Enya är snart 3 månader och sover fortfarande jätte mycket å enligt BVC är de bara bra, då är hon nöjd å äter effektivt helt enkelt så oroa dig inte för de

• sanna87

Jag har tänkt mig helamma till ca 4-6 mån. Sedan tror jag ja ska trappa ner men ändå fortsätta med nåt mål mjölk om dan!