• Svar på tråden Juni-barnen
  • Tesssi

Sa ju i junibarn tråfen att jag hoppades på att komma i min Rättviksdräkt på midsommar, och den satt som en smäck trots att Algot bara är 5 veckor. Tack kroppen för det!

• Annelie81

Tesssi - här med! 3 veckor blir Ludwig idag och alla grav.kilona är borta! Så jäkla skönt...och då har man bara suttit och ammat och gottat sig i soffan. 

• Tesssi
    Annelie81 skrev 2012-06-25 09:39:03 följande:
    Tesssi - här med! 3 veckor blir Ludwig idag och alla grav.kilona är borta! Så jäkla skönt...och då har man bara suttit och ammat och gottat sig i soffan. 
    Jag har fortfarande ca 3kg kvar och 2,5cm i midjan, men men å andra sidan så väger säkert mina bröst mycket mer än innan så kroppen är nog så gott som tillbaka i normal form och jag har inte heller rört mig speciellt mycket, så skönt.

Hade tänkt gå en lång promenad idag men här vräker regnet ner, så det blir ännu en dag inne.
  • Tesssi

Vad säger ni om färger på barnens kläder?

Jag tycker oftast att det är så uppdelat mellan pojk/flickavdelningen. Jag vill gärna att Algot ska ha så många olika färger som möjligt på sig och inte bara blått och grönt.

Hur gör ni? Finns det några fler märken än Villervalla och PoP som har färgglada kläder som är lite mer unisexa?
    Skulle ni kunna klä er son i rött, rosa eller lila? om de färgerna var en del av färgställningen på t ex bodyn eller byxorna.

Vi har nyligen köpt en rödrandig pyjamas istället för en blårandig, för att vi tröttnat på pojk-facket.

• AAEV
    Tesssi skrev 2012-06-25 09:46:06 följande:
    Vad säger ni om färger på barnens kläder?

Jag tycker oftast att det är så uppdelat mellan pojk/flickavdelningen. Jag vill gärna att Algot ska ha så många olika färger som möjligt på sig och inte bara blått och grönt.

Hur gör ni? Finns det några fler märken än Villervalla och PoP som har färgglada kläder som är lite mer unisexa?
    Skulle ni kunna klä er son i rött, rosa eller lila? om de färgerna var en del av färgställningen på t ex bodyn eller byxorna.

Vi har nyligen köpt en rödrandig pyjamas istället för en blårandig, för att vi tröttnat på pojk-facket.
    Våra barn har regnbågens alla färger på sina kläder, dock inte ljusrosa (för att jag avskyr den färgen), vitt används inte heller så mkt av praktiska skäl
    Så min son har definitivt rött, rosa och lila - rött nästan varje dag!

Mitt tips till dig om du inte bara vill köpa "dyra" villervalla/Pop kläder (visserligen går ju alla de plaggen att kombinera med varandra - iaf villervallas) är att köpa på båda avdelningarna i affären. Sonen har mycket byxor från flickavdelningen o tröjor från pojk - då blir det ganska färgglatt! Man får helt enkelt leta

Kolla in min blogg: alexandersliv.blogg.se så ser du lite iaf  
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Annelie81

Ja! Här används alla färger, gillar p.op men som sagt det blir dyrt i längden!
    Många frågar när de kikar ner i vagnen vad det är för kön! Hi hi...det gillar jag!

• Zvartaliljan
    Tesssi skrev 2012-06-25 09:46:06 följande:
    Vad säger ni om färger på barnens kläder? Jag tycker oftast att det är så uppdelat mellan pojk/flickavdelningen. Jag vill gärna att Algot ska ha så många olika färger som möjligt på sig och inte bara blått och grönt. Hur gör ni? Finns det några fler märken än Villervalla och PoP som har färgglada kläder som är lite mer unisexa? Skulle ni kunna klä er son i rött, rosa eller lila? om de färgerna var en del av färgställningen på t ex bodyn eller byxorna. Vi har nyligen köpt en rödrandig pyjamas istället för en blårandig, för att vi tröttnat på pojk-facket.

Jag använder mycket från duns och när minsa storleken (56) väl passar så blir det mycket molo och småfolk.
  • Elvis Mamma

Här används också mycket villervalla och PoP tack vare dom fina färgerna, sonen har alltid haft färgglada kläder å nu till Enya har vi mest köpt, rött, vitt, gult, orange osv, jag är inte alls speciellt förtjust i ljusrosa så några såna plagg blir det inte å heller inga typiska tjej plagg med hello kitty å liknande utan vi satsar på fina färgglada kläder helt enkelt Har också köpt en del plagg från Duns som är ett av få märken som har mycket i storlek 50, Enya drunknar fortfarande i 56. Lindex new baby har också en del fina färgglada plagg i 50 som vi köpt annars är det himla svårt att hitta just 50 tycker jag

• Elvis Mamma

Vägde mig imorse å är nu nere på inskrivnings vikten igen, Enya blev två veckor igår, jag vägde mig dock aldrig sista veckorna av graviditeten så vet inte vad den exakta viktuppgången egentligen blev men känns skönt att kroppen återhämtat sig fint

Svar på tråden Juni-barnen