• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Ely
    Ely skrev 2012-05-16 17:06:22 följande:
    fast barn... vad har mina barn för nytta av att ha snygga matchande kläder ?
    Dit kan jag gott skicka ett barn med lappade byxor.

Dom kladdar mat, kryper på backen, i sand, plumsar i vatten.

Dessutom så ser jag ingen anledning till att JAG ska bestämma deras kläder.

Vill någon ha en rosa tröja med ett par neongröna byxor ( skärande färger) så får dom väl ha det, vill dom ha en stövel och en gympadoja, ja gör så.

Vill dom inte ha några skor, javisst..

Förvisso åker ändå rätta dojorna med när dom märker att två olika skor inte var någon hit, eller att det som mamma sa var kallt utan skor.. men jag kastar aldrig "vad var det jag sade" i ansiktet på dom 
    dit = Dagis
  • Seriefeguren
    twomore skrev 2012-05-16 12:13:56 följande:
    Hur viktigt är det att ha kläder som matchar??? Allvarligt. Min dotters pappa (separerade) KAN inte matcha. Han förstår inte ens vad det innebär. Vad är problemet?  Bleka ansikten?? Ja, vi har olika hudfärg.. so?

Sola solarium är inte speciellt nyttigt. Smink är inte speciellt hudvänligt. Hårfärg inte speciellt hårvänligt. Varför inte ta "god hand" om dig själv istället? 

Sen kan man ju vara ren och hel iaf.  Det håller jag med om. 

"För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!" 

Ja, för VÅRAN familj så är det viktigare att vara fina INÅT, mot varandra. Att vi är glada, friska osv.   
  • Anonym (Jahona)

Jag är lite av varje. Ibland skiter jag fullständigt i hur jag ser ut. Kan gå ner till affären i lila mjukisar och en röd stickad kofta, osminkad och med skitigt hår.

Andra dagar klär jag upp mig, sminkar till mig och doftar gott. 

Min man är likadan. Han klär inte alltid heller upp sig och ibland går han lite småskitig och dann, men ibland är han jättefin. 

Såna är vi och vi älskar varandra ändå. Ingen har klagat och jag skiter i vad andra tycker ändå.     :)   

• Anonym
    molly50 skrev 2012-05-16 17:06:12 följande:
    Tydligen så är det en håla med både solarium och gym i alla fall. Och klädaffärer.
    Det är väl bara i småhålorna som det fortfarande finns solarium. Har nog inte sett det de senaste tio åren i alla fall. 
  • villhaenliten
    Anonym skrev 2012-05-16 17:11:08 följande:
    Alla har rätt att se ut som dom vill, men det är riktigt tråkigt att kolla på dom, och jag tycker det är synd om partnern som ser sin käraste förfalla.
    Gäller även män som tillslut får plumsmage och inte bryr sig om att raka sig( okej med organiserad  hårväxt, inte hej vilt)

jag solar inte sönder min hud, 1 gång i veckan 15 minuter räcker.

Och jag sover med smink, jag använder bra produkter, har ingen problemhud, tar noga handom den med bra produkter mellan sminkningarna, ångar, kemisk peeling osv.

Men jag tycker att man iallafall kan ha hela skor, hela snygga rena kläder , iallafall borstat hår och kanske lite läppglans och mascara 
    Stackare! Ser du så hemsk ut naturligt att du måste SOVA med smink?

Jag sminkar mig sällan och jag får ofta höra att jag ser bra ut (har naturligt bra hy etc). Däremot ser jag till att alltid se hel och ren ut bland folk, jag går inte ut i trasiga kläder och smutsigt hår. Men smink, läppglans och märkeskläder behöver man då rakt inte för att se bra ut! Eller ser du så illa ut utan allt detta? I så fall tycker jag synd om dig.

• camus

ts har rätt.
    En kvinna ser så otroligt mycket bättre ut med en fjärilslätt make och med lite smycken på kroppen. Det är faktiskt inte en smaksak utan objektivt fakta. Så Investera i en snygg garderob, ett läppstift och ta på er det där halsbandet som ligger i lådan, tjejer! Och bär armbandsur förstås!

• villhaenliten
    Anonym skrev 2012-05-16 17:27:35 följande:
    Det är väl bara i småhålorna som det fortfarande finns solarium. Har nog inte sett det de senaste tio åren i alla fall. 
    Och det är verkligen trashigt att se solarieBRUN ut.

OK solar man bara en halvtimme i veckan blir det väl "lagom", dvs lite toning men inte brun. Men jag har inte gjort det på många år och de flesta tycker visst att jag ser OK ut ändå  
  • Knackamackadam
    Anonym skrev 2012-05-16 16:59:25 följande:
    Ser framför mig Ts som blekblond, sillisar, läppar som en fisk, jättesolariebrun, mycket smink stå och poserar i chockrosa bikini tillsammans med sin jättevältränade bodybuilder till man som även han är extremt solariebrun och iförd neongrön speedo. Dom tycker att dom ser skitfräsha ut och tror att alla är avis men sanningen är att dom flesta mår lite illa när dom går förbi.

Precis vad jag tänkte! Jag undrar också var hon ser alla dessa slashasar till kvinnor som hon beskriver. Jag åker visserligen inte kollektivt, utan cyklar, men möter många kvinnor under min arbetsdag. Ingen ser ut som TS beskriver.
  • Anonym
    Ely skrev 2012-05-16 17:06:22 följande:
    fast barn... vad har mina barn för nytta av att ha snygga matchande kläder ?
    Dit kan jag gott skicka ett barn med lappade byxor.

Dom kladdar mat, kryper på backen, i sand, plumsar i vatten.

Dessutom så ser jag ingen anledning till att JAG ska bestämma deras kläder.

Vill någon ha en rosa tröja med ett par neongröna byxor ( skärande färger) så får dom väl ha det, vill dom ha en stövel och en gympadoja, ja gör så.

Vill dom inte ha några skor, javisst..

Förvisso åker ändå rätta dojorna med när dom märker att två olika skor inte var någon hit, eller att det som mamma sa var kallt utan skor.. men jag kastar aldrig "vad var det jag sade" i ansiktet på dom 
    Låter du dom gå ut med två olika skor?
  • Anonym
    villhaenliten skrev 2012-05-16 17:36:09 följande:
    Och det är verkligen trashigt att se solarieBRUN ut.

OK solar man bara en halvtimme i veckan blir det väl "lagom", dvs lite toning men inte brun. Men jag har inte gjort det på många år och de flesta tycker visst att jag ser OK ut ändå  
    solar en kvart i veckan
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??