• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Anonym (matchad)

Men alltså, nu måste jag fråga - det här med omatchat, det är ju så det är modernt att se ut, typ som hipsters mfl. Det finns ju även i barnmodet, att blanda färger och mönster på ett sätt som inte gjorts förut. 

Jag som är uppväxt på 70-80-talen lärde mig att skor måste passa ihop med ytterkläder och väska, färger med varandra osv så att jag mår lite dåligt när jag ser att en kvinna har tex två olika blommönster på sig, eller rutiga byxor med en kofta i två färger med muddar och kanter i avvikande färg och utan att en färg kommer igen . För det passar inte ihop, enligt vad jag fått lära mig.

MEN jag fattar också att det är ett slags textil ironi, ett sätt att leka med ett klädval av typen se ut-som-en-tönt-som-gått-vilse-i-tvättkorgen-år-1988, en historisk blinkning och att det är helt avsiktligt.  

Och jag fattar att det faktum att det gör ont i mig när jag ser det, det är ett tecken på att jag är en tant. Tecknet är nämligen när man inte spontant vill följa nya moden utan, om man inte hindrade sig själv, skulle  klä sig som när man själv var som snyggast. Och att man kallar det att vara snyggt klädd, proper, ordentlig eller liknande... 

• GangsterKermit

Denna texten... Jag känner igen den från en anna tråd som startades med exakt samma text och uttalanden!

Låt oss som ser fula ut att gå med våra trasiga kläder och oborstat hår Flört

Du är allt jag har önskat mig ♥
  • Manmbo
    Anonym skrev 2012-05-16 19:16:16 följande:
    Men TS, det är väl bara bra att alla andra ser så risiga ut jämfört med dig så att du kan få all den där uppmärksamheten som verkar vara så viktig för dig? Om vi andra också började fixa oss lika mycket som du kanske ingen skulle kolla på dig längre  och - ve och fasa- din man kanske skulle kolla på andra.

Likaså med er fina familj, hur ska ni sticka ut ur mängden om alla andra rycker upp sig?

Och varför är detta så viktigt för dig? Kan du inte bara göra det för din egen skulle om du mår bra av det?
    Fördomen är en enkelriktad gata med stoppförbud för förståndet
  • taquine
    Anonym skrev 2012-05-16 17:11:08 följande:
    Alla har rätt att se ut som dom vill, men det är riktigt tråkigt att kolla på dom, och jag tycker det är synd om partnern som ser sin käraste förfalla.
    Gäller även män som tillslut får plumsmage och inte bryr sig om att raka sig( okej med organiserad  hårväxt, inte hej vilt)

jag solar inte sönder min hud, 1 gång i veckan 15 minuter räcker.

Och jag sover med smink, jag använder bra produkter, har ingen problemhud, tar noga handom den med bra produkter mellan sminkningarna, ångar, kemisk peeling osv.

Men jag tycker att man iallafall kan ha hela skor, hela snygga rena kläder , iallafall borstat hår och kanske lite läppglans och mascara 
    Trodde solarium var utrotat, hur 17 kan man sova med smink??? Har du så extrem dålig självkänsla att din man inte får se dig naturell så tycker jag seriöst du borde gå i terapi... Lycka till.
    Bryt inte ensam Bryt ihop
  • anna karin63
    GangsterKermit skrev 2012-05-16 19:19:35 följande:
    Denna texten... Jag känner igen den från en anna tråd som startades med exakt samma text och uttalanden!

Låt oss som ser fula ut att gå med våra trasiga kläder och oborstat hår Flört
    Tack Kermit jag tänkte exakt samma sak , har det inte tjatats nog om detta??????
  • Anonym

Själv är jag alltid hel och ren och känner inte alls igen din beskrivning om slafsiga kläder med hål i... Däremot sminkar jag mig nästan aldrig och gör inget speciellt med håret heller. Anledningen till detta är för att jag trivs bäst som jag är :) Jag tycker jag är vacker och det gör min fästman också! Jag har alltid varit på det här sättet så det kommer knappast som någon överraskning för hans del. Och att han skulle titta på andra uppsnofsade tjejer är knappast troligt.. Vi brukar däremot skratta lite grann åt dem tillsammans :)

• Anonym (ensamstående)

Jag skulle gärna vilja kunna. Men alla har inte en bra ekonomi för att göra allt. Jag själv önskar jag kunde färga håret och fixa till mig. Men min ekonomi tillåter inte de.jag har hellre mat på bordet. Och att min dotter kan få kläder någon gång i bland. Hoppas någon gång att man kan ha råd och köpa lite nytt. Men för tillfället väljer jag att vara " ful" ( osminkad. Håret uppsatt och mjukisbyxor.) Vill helre att en kille väljer mig för den jag är än för mitt utseende..

• Anna8700

Men snacka om att vilja synas!
    Snälla människa, lägg mer energi på att leva livet.
    Man lägger så mycket energi man vill på att fixa iordnings sig..
    En fråga bara- Är det okej att killarna sunkar ihop?! Bara tjejerna som ska piffas..

Tragiskt

• Anonym (Sorgligt!)

Oj TS vilket innehållslöst liv du måste ha! Tycker det måste finnas viktigare saker än att bry sig om vad ANDRA tycker, eller vad din killes KOMPISAR tycker om dig, skulle inte ens bry mig om min makes kompisar kollade på mig.
    Min man ÄLSKAR MIG ÖVER ALLA DESSA YTLIGHETER. Han tycker jag är otroligt vacker utan smink, men tycker att jag är lika vacker med smink. Jag köpte underlagscreme och sminkade upp mig ordentligt, han bara tittade på mig och bad mig att inte ha så igen, "det ser ju inte ut som du när du sminkar dig så".

Har man en personlighet och inre utstrålning, är man vacker ändå. Jag VET att jag är vacker! Men vill inte igentligen att andra män ska se mig, skapar bara onödig konfrontation som sker när man har en make med mycket testo. Man ska vara vacker för sin man, inte fjolla sig med massa smink och solarie (som man bara blir rynkig av) skulle aldrig falla mig in att sola solarium.    

Men vissa människor kanske behöver mycket smink, för att visa ett yttre som verkar vara vackert för att dölja det som ligger under ytan!
    Tycker SYND om tjejer som inte vågar gå till mataffären i mjukisbyxor och osminkad.

Och NEJ jag är inte FEMINIST!    

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??