• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • jassieofficial85
    Verea skrev 2012-05-16 18:38:03 följande:
    Oh, en tråd till där en osäker blivande tant måste få bekräftelse för sitt vackra utseende. Synd bara att insidan är så ful. 

Sköt dig själv och skit i andra tänker jag spontant. 
    Jag sminkar mig varje dag, fixar håret och naglarna osv. men viktigast för mig är att vårda min insida. Att uppskatta människor inte för hur de ser ut utan för vad de bidrar med på olika sätt.  

Mitt barn blir både duschat och påklätt varje dag men jag uppmuntrar dem att tänka mer på omtanken om andra än hur de ser ut.

Och det viktigaste av alt, jag delar inte in familjer i fina eller fula utan trevliga och otrevliga.

Så är jag.

Fint skrivet.
    Jag undrar när hennes barn kommer börja bli tvingade till att sola solarium? ;) För om dom inte gör det lär dom väl bli kallade för ovårdade ;D
  • Anonym
    Verea skrev 2012-05-16 18:38:03 följande:
    Oh, en tråd till där en osäker blivande tant måste få bekräftelse för sitt vackra utseende. Synd bara att insidan är så ful. 

Sköt dig själv och skit i andra tänker jag spontant. 
    Jag sminkar mig varje dag, fixar håret och naglarna osv. men viktigast för mig är att vårda min insida. Att uppskatta människor inte för hur de ser ut utan för vad de bidrar med på olika sätt.  

Mitt barn blir både duschat och påklätt varje dag men jag uppmuntrar dem att tänka mer på omtanken om andra än hur de ser ut.

Och det viktigaste av alt, jag delar inte in familjer i fina eller fula utan trevliga och otrevliga.

Så är jag.

kallar inte 28 för tant
  • Anonym (gäsp)

Jag har alltid varir snygg, smal och haft massor av killar o män som sprungit efter mig. Men inte var jag lyckligare för det. Nu orkar jag inte bry mig längre utan ser högst vanlig ut med fotriktiga skor och håret oftast uppsatt och det är så sköönt. Om sedan ingen kollar på mig bryr jag mig inte alls om. Tyckte bara det var jobbigt förr när många många män glodde så fort jag gick ut....NU kan jag verkligen vara mig själv. Så allt handlar inte om att killar ska glo ut en. Det finns andra värden i livet.....min son tex!!

• Anonym (J)
    Anonym skrev 2012-05-16 17:11:08 följande:
    Alla har rätt att se ut som dom vill, men det är riktigt tråkigt att kolla på dom, och jag tycker det är synd om partnern som ser sin käraste förfalla.
    Gäller även män som tillslut får plumsmage och inte bryr sig om att raka sig( okej med organiserad  hårväxt, inte hej vilt)

jag solar inte sönder min hud, 1 gång i veckan 15 minuter räcker.

Och jag sover med smink, jag använder bra produkter, har ingen problemhud, tar noga handom den med bra produkter mellan sminkningarna, ångar, kemisk peeling osv.

Men jag tycker att man iallafall kan ha hela skor, hela snygga rena kläder , iallafall borstat hår och kanske lite läppglans och mascara 
    Om det är att förfalla så förutsätter det ju att man faktiskt sminkade/färgade hår/solade/vad man nu kan komma på innan man blev med barn. Jag är i såfall lika "sunkig" nu som när han blev kär i mig.

Begriper inte varför man skulle behöva läppglans och mascara om man inte vill ha det för att anses som ok.
  • Showtek
    Anonym skrev 2012-05-16 12:15:56 följande:
    Oftast är det de familjer som ser finast ut utåt som har de största problemen........ Kanske har vi andra viktigare saker för oss än att hålla skenet uppe utåt.
    åh så djävla bra skrivet,precis så resonerar vi med härhemma!
  • Verea
    Anonym skrev 2012-05-16 18:44:09 följande:
    kallar inte 28 för tant
    Jag skrev inte att du var tant. Jag skrev blivande... 
    Det är en mental inställning snarare än en ålder. Bitterhet göra fula saker med människor.  
  • AnooYoo
    Anonym skrev 2012-05-16 18:44:09 följande:
    kallar inte 28 för tant
    Tant är inte en ålder. Det är en livsstil. Bland annat ingår för mycket solbränna, för mycket smink och för uppklätt i vardagliga situationer. Tänk Nancy Reagan. 
  • Anonym

Jag bryr mig hur jag ser ut. Men jag bryr mig inte om hur du tycker att jag ska se ut.

• AnooYoo
    Anonym skrev 2012-05-16 18:53:32 följande:
    Jag bryr mig hur jag ser ut. Men jag bryr mig inte om hur du tycker att jag ska se ut.
  • Anonym (J)
    Anonym skrev 2012-05-16 18:53:32 följande:
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??