• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Guy Gadbois
    Anonym skrev 2012-05-16 17:11:08 följande:
    Alla har rätt att se ut som dom vill, men det är riktigt tråkigt att kolla på dom, och jag tycker det är synd om partnern som ser sin käraste förfalla.
    Gäller även män som tillslut får plumsmage och inte bryr sig om att raka sig( okej med organiserad  hårväxt, inte hej vilt)

jag solar inte sönder min hud, 1 gång i veckan 15 minuter räcker.

Och jag sover med smink, jag använder bra produkter, har ingen problemhud, tar noga handom den med bra produkter mellan sminkningarna, ångar, kemisk peeling osv.

Men jag tycker att man iallafall kan ha hela skor, hela snygga rena kläder , iallafall borstat hår och kanske lite läppglans och mascara 
    Det kan du tycka. Det betyder inte att det kommer att hända. Acceptera att alla inte är som du och föralldel gråt en skvätt. Du har säkert investerat i vattenfast mascara.
  • adaeze

Har inga ursäkter för mig själv jag är bara lat. Om jag ska ner på stan eller så så tar jag väl på lite mindre sunkiga kläder men till ica kan jag cykla i pyjamas i princip för jag behöver nåt snabbt och inte vill byta om innan jag har duschat. Just nu är jag dock rätt allmänt sunkig men det är för jag är mellan vikter så jag får int epå några av mina vanliga jeans och mammakläderna är ju inte så sexiga när man inte är gravid längre så det blir mest mjukisar och sånt, har inte så mkt som passar och pallar inte lägga massa pengar på kläder jag kommer kunna ha i typ en månad.

Men det med smutsiga barn på ica, alltså ibland går man ju till affären direkt efter dagis och ibland har barnen varit ute på dagis, eller tar i då med extra ombyte så de inte ska synas i affären med gräsfläckar? eller om man vart ute och lekt och går förbi affären efter, klart ungarna är lite smutsiga då, vore väl mer konstigt beteende att tvinga barnen att byta om innan man ens är hemma bara för man vill vara fin på ica?

• adaeze

fast jag har aldrig varit så mycket för att fixa mig så jag har inte chockat min sambo på nåt sätt =) tycker jag är en naturlig skönhet och det är inte alla som är det så därför gillar jag att gå osminkad så folk ska se att jag faktiskt är vacker på riktigt och att det inte bara är sminket som gör det!
    MEn ja, jag tycker det är lite konstigt om man alltid brukat fixa sig och sen slutat bara för att man blivit sambo som om man bara gjorde sig fin för att lura till sig en man och sen när man har sitt på det säkra så skiter man i allt

• Anonym (hmm)

Jag tycker också att jag har sett denna tråd förr... Nyligen. Iaf med vinklingen att andras män tittar på TS och hennes kompis för att de är mer "tillfixade".

Tja, det är möjligt. Vem bryr sig? Män ser inte heller perfekta ut direkt, men jag och min man är kära och lyckliga ändå Skulle han mot förmodan gå till någon annan, kan jag göra samma sak, för män finns överallt och är så lätta att få tag på. Om man inte ser ut som sju svåra år och det gör jag inte, trots att jag inte alltid är "stylad" eller sminkad

Men för att förtydliga: Jag bryr mig om hur jag ser ut. Jag går inte ut hur som helst. Men inte sjutton sminkar jag mig hemma eller stylar mig till tänderna bara för att gå till ICA. Det skulle ta alldeles för mycket tid från sådant jag anser vara viktigare, t ex att använda hjärnan på olika sätt.

Det handlar inte om att utseendet är oviktigt (och jag ser som sagt inte regelrätt ovårdad ut). Det handlar om att prioritera. 

• Anonym (hmm)

Tillägg: 

Min man skulle bli tokig om jag aldrig ville visa mig för honom utan smink. Eller måste styla mig till tänderna osv.
    Han avskyr sånt, föredrar naturligt. Nu ser jag ganska bra ut utan en massa "fix", men visst jag är inte perfekt. Men det är inte min man heller (även om jag tycker att han är jättesnygg förstås) så vi matchar nog varandra ganska bra  

• Wittra

Men seriöst, tröttnar folk aldrig på att starta såna här trådar? "vill inte provocera" .....näääe, eller hur att du inte vill.

Du är ju underhållande iaf, folk ska tänka "vilken fin familj"........och  ni solar solarium?      Något mer omodernt och mer passé än just solarium vet jag inte om det finns, ens.

• jassieofficial85
    Anonym skrev 2012-05-16 12:08:56 följande:
    Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 
    Mitt barn väljer sina egna kläder efter hur bekväma de är.

Jag går runt i det som känns bekvämt. Varför sminka sig när man är snygg utan allt klet?! & en skönhet klär i allt. Behöver inte se ut som en clown för andras skull när jag trivs med mig själv precis som jag är ;D

Huvudsaken är att man är ren och torr ;) 
  • Anonym

Jag personligen tycker att kvinnor som ser ut som dig är sjukt av-tändande! Och många av mina killkompisar tycker samma sak Vi är i åldern 20-30. Där finns inget vackrare än en kvinna som är naturligt vacker. ALLA dagar i veckan! 

• Manmbo

Jag sminkar mig ytterst sällan, solar inte solarium, borstar igenom håret på morgonen. Tränar gör jag och kläder är ngt jag väljer med omsorg beroende på vad jag ska göra.
    Ändå tycker jag själv att jag med mina 39 år ser fräsch och snygg ut. Jag gillar mig själv och får ofta komplimanger, vilket är kul och trevligt men viktigast är ändå att jag trivs och inte att andra tittar på min man med avundsjuka blickar grundat på hur jag ser ut.
    Upplever att kvinnor generellt är måna om sin hälsa och sitt utseende utan att för den sakens skull gå all in vad gäller tex smink och senaste modet. En kvinna (och man) är som mest attraktiv när självförtroendet och glädjen hos dem syns och det oavsett stil.

Fördomen är en enkelriktad gata med stoppförbud för förståndet
  • Verea

Oh, en tråd till där en osäker blivande tant måste få bekräftelse för sitt vackra utseende. Synd bara att insidan är så ful. 

Sköt dig själv och skit i andra tänker jag spontant. 
    Jag sminkar mig varje dag, fixar håret och naglarna osv. men viktigast för mig är att vårda min insida. Att uppskatta människor inte för hur de ser ut utan för vad de bidrar med på olika sätt.  

Mitt barn blir både duschat och påklätt varje dag men jag uppmuntrar dem att tänka mer på omtanken om andra än hur de ser ut.

Och det viktigaste av alt, jag delar inte in familjer i fina eller fula utan trevliga och otrevliga.

Så är jag.

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??