• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Anonym
    villhaenliten skrev 2012-05-16 17:36:09 följande:
    Och det är verkligen trashigt att se solarieBRUN ut.

OK solar man bara en halvtimme i veckan blir det väl "lagom", dvs lite toning men inte brun. Men jag har inte gjort det på många år och de flesta tycker visst att jag ser OK ut ändå  
    Och man ökar risken att drabbas av hudcancer rätt rejält när man lägger sig i ett solarium...
  • Ely
    Anonym skrev 2012-05-16 17:39:04 följande:
    Låter du dom gå ut med två olika skor?
    man väljer sina fighter.
    Dom märker ju själv vilken idé det var sen, och rätta skorna finns ju med. 
  • Anonym

Varför dessa trådar hela tiden? Ni så oerhört sexiga välvårdade kvinnor, var glada för den uppmärksamhet ni får av "andras män". Den verkar ju trigga er, kanske är ert egna förhållande inte så bra.

Dessutom, vem bryr sig? hade min sambo tittat på någon som var uppklädd så hade jag inte brytt mig, vi diskuterar ofta hur folk ser ut, både snygga och mindre snygga.

Men att bry sig så om hur andra är klädda "omatchande" "inte välvårdade" osv osv. Hur orkar man störa sig? Jag talar inte för mig själv, jag är alltid uppklädd och fixad på jobbet, sminket får ju sitta kvar även hemma men då åker mjukisbyxorna på för jag ska ut och gå långpromenad med hunden, när sambon kommer hem så tar han på sig mjukiskläder. Jag klär inte alltid upp mig när jag ska till affären, varför skulle jag? och att det finns folk som lägger energi på att störa sig på detta är helt otroligt. Verkligen ilandsproblem. För er egen skull, sluta upp med det. Det blir ju bara jobbigt för er själva.

• Anonym

Men du blir väll knappast en godare bättre människa bara för att du har ett yttre fint skal.

• lövet2

Varför bryr jag mig inte? Tja, min mamma slet sitt hår i åratal. Sedan kom jag in i tonåren och jagade status som alla andra, så i ett par år pysslade jag faktiskt med håret, lade ner tankemöda på kläderna och sminkade mig (och gjorde min mor till en glad mor). Sedan slutade jag låtsas bry mig, för jag kan inte på villkors vis tycka att det är viktigt. Varför ska jag slösa tid och energi på något som inte intresserar mig?

Ungarna har i princip alltid varit hela och rena åtminstone från morgonen, och de har varit duktiga på att påminna mig om att jag ska kolla mina egna kläder också, så jag inte går ut med fläckar och hål på kläderna. Det där med att matcha däremot - nej, det är ingenting för mig. Det hänger liksom på tycke och smak, så om jag matchar något jag tycker är snyggt, så tycker någon annan att det ser helt galet ut ...

• Anonym

Jag tycker att jag sällan ser påfallande ofixade personer. Bor i sthlms innerstad och jobbar i en fjärrförort/halvlandet. Folk ser inte ut på samma sätt där jag bor som där jag jobbar, så mycket är säkert, men nog sjutton är folk fixade. 

Sedan har ju en del ful eller tråkig elller smaklös stil, men det är ju en annan sak.

hade tex en kompis som kommenterade min "ofixade tjej". men min tjej ägnade sinnessjukt mycket energi att lägga sin  frisyr rätt, ha rätt sorts  kläder, skor osv i en speciell stil. Det var bara det att min kompis aldrig skulle gå ut i såna kläder min tjej valde med sådan omsorg - för henne var det såna kläder som man har i nödfall bara för att allt annat är i tvätten. Dvs hon fattade inte vad de kostat att se ,i hennes ögon, så obrydd ut o msitt utseende, alla de där kläderna kostade i själva verket multum.

Och min syster har en mysdress som kostat 2300 kr. Vet inte m hon går ut i den men ändå, den är valdmed omsorg.  

• Anonym

De som alltid är fixade på mitt jobb är alltid fixade och man ser knappt skillnad om de ska på fest, vilket blir tråkigt! Jag är till vardagen ganska trist och grå, min man tycker jag är gullig. Sen på fest kan jag fixa till mig och wow, då kollar alla på mig och glömmer snabbt de där som alltid är fixade och då får jag min egokick, jag behöver inte få bekräftelse varje dag.

• Sveamarie

Men ts bryr du dig själv om ditt utseende när du solar solarium så pass ofta, själv håller jag mig till brun utan sol eftersom jag vill undvika att se ut som ett russin om några år.

Hoppas du klarar dig undan detta bekymmer för det vore väl trist om din man skulle snegla längtansfullt på mig medan du står och letar  efter anti-rynkkrämer ;)

• EllenH

Men det har ju precis funnits en superlång tråd om precis det här, läs den istället..... Säkert någon annan som påpekat? Tänk att det drar igång så mycket åsikter

• Tealhawk

Det är väl mest sorgligt ett er familj är så ytlig att ni måste fixa er för att gå på ICA. Fucking hell what a downfall det har blivit i mänskligheten på sistone.

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??