• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Anonym
    AnooYoo skrev 2012-05-16 18:50:38 följande:
    Tant är inte en ålder. Det är en livsstil. Bland annat ingår för mycket solbränna, för mycket smink och för uppklätt i vardagliga situationer. Tänk Nancy Reagan. 
  • Manmbo

Ts, en fråga till dig. Är det så att du liknar skönhet med fixat hår, smink, solariumbränna och matchande kläder?
    Om ja? Är du medveten om att det finns de som är måna om sitt utseende men som inte har samma preferenser som du själv? OCH som dessutom ser bra ut.

Till de som har inställningen att snygg och fräsch är lika med sämre relation och issues bakom kulisserna... kom igen! Så fånigt, korkat och naivt. Varför skulle lycklig och snygg vara en fasad?

Fördomen är en enkelriktad gata med stoppförbud för förståndet
  • KiaL
    Anonym skrev 2012-05-16 17:11:08 följande:
    Alla har rätt att se ut som dom vill, men det är riktigt tråkigt att kolla på dom, och jag tycker det är synd om partnern som ser sin käraste förfalla.
    Gäller även män som tillslut får plumsmage och inte bryr sig om att raka sig( okej med organiserad  hårväxt, inte hej vilt)

jag solar inte sönder min hud, 1 gång i veckan 15 minuter räcker.

Och jag sover med smink, jag använder bra produkter, har ingen problemhud, tar noga handom den med bra produkter mellan sminkningarna, ångar, kemisk peeling osv.

Men jag tycker att man iallafall kan ha hela skor, hela snygga rena kläder , iallafall borstat hår och kanske lite läppglans och mascara 

Sova med smink?!?!?
    varför i hela friden gör du det. Det var nog det dummaste jag hört. Om du kollar med varenda hudterapeut som finns så kan de tala om för dig att det förstör huden oavsett hur bar märkena är.
    Där bevisade du förmig och säkert fler att du har en skruvad syn på vad som är vackert.

Har du aldrig fått lära dig att skönheten sitter i betraktarens ögon? Vissa gillar mulligt, vissa gillar naturellt, vissa gillar slampigt..alla är olika
    Det viktigaste är att man sköter som sig själv så man är hel och ren resten är bara tillbehör som man väljer till...     
  • Anonym (varför ...)

Varför bryr sig inte män om hur de ser ut?

Jag tycker jag ser fler bleka, feta och fula män än jag ser dito kvinnor faktiskt. 

• Anonym

Du kan inte ha så mycket innehåll i ditt liv om du måste lägga tid på hur andra människor ser ut, huruvida dina kompisars män??? (kompisar?) kollar på dig istället för på dem.

Lägg den tiden på någonting mer givande istället för att fundera kring andra människors val istället.

• Showtek

min sambo hade en smink och klädtant innan vi träffades,han säger hela tiden va jobbigt det va när xx skulle sminka sig och byta kläder tusen gånger hela tiden...
    skulle man komma och hämta henne kl 7 kom vi inte dörifrån förääns TIDIGAST 8.

så han är superglad att jag inte använder smink överhuvudtaget.

• IVFmamma

Och varför är det så farligt om maken kollar på andra vackrare kvinnor? Vassego med det så länge han kommer hem till mig och gör han inte det så överlever jag det oxå.
    Finns fler saker i denna värld att bekymra sig över än att min man kollar på andra kvinnor

• Barbabok
    Verea skrev 2012-05-16 18:38:03 följande:
    Oh, en tråd till där en osäker blivande tant måste få bekräftelse för sitt vackra utseende. Synd bara att insidan är så ful. 

Sköt dig själv och skit i andra tänker jag spontant. 
    Jag sminkar mig varje dag, fixar håret och naglarna osv. men viktigast för mig är att vårda min insida. Att uppskatta människor inte för hur de ser ut utan för vad de bidrar med på olika sätt.  

Mitt barn blir både duschat och påklätt varje dag men jag uppmuntrar dem att tänka mer på omtanken om andra än hur de ser ut.

Och det viktigaste av alt, jag delar inte in familjer i fina eller fula utan trevliga och otrevliga.

Så är jag.

• Anonym

Men TS, det är väl bara bra att alla andra ser så risiga ut jämfört med dig så att du kan få all den där uppmärksamheten som verkar vara så viktig för dig? Om vi andra också började fixa oss lika mycket som du kanske ingen skulle kolla på dig längre  och - ve och fasa- din man kanske skulle kolla på andra.

Likaså med er fina familj, hur ska ni sticka ut ur mängden om alla andra rycker upp sig?

Och varför är detta så viktigt för dig? Kan du inte bara göra det för din egen skulle om du mår bra av det?

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??