• Anonym (är jag wt?)

Är det WT att bo i hyesrätt?

Läste runt lite på nätet och folk som tycker det är WT att bo i hyreslägenhet? Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-17 21:21
    *hyresrätt ska det givetvis stå i rubriken. Men det förstod nog de flesta.

• Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?
  • Anonym (city)

efter ha sett lyxfällan och arga snickarn så känns min hyresrätt i stan som en gudagåva

• Anonym (Hmm)
    Anonym skrev 2012-05-17 21:40:55 följande:

Du menar att en akademiker inte kan vara white trash? Jag tycker iaf inte att wt bara handlar om brist på utbildning.
    Jag menar inget. Jag funderar för jag har aldrig fattat begreppet WT
  • Jättekul
    Anonym (city) skrev 2012-05-17 21:43:19 följande:
    efter ha sett lyxfällan och arga snickarn så känns min hyresrätt i stan som en gudagåva
    Min med:)
  • Anonym

Har flyttat från HR till BR och det var bättre med hyres på väldigt många sätt. Bra service om något gick sönder, inga oförutsedda utgifter, frihet att hyra ut i andra hand och få hela kostnaden täckt, slippa vara med i en förening och ha plikter där osv. 
    Inga lån, inga förpliktelser. Jag gillar HR. 

• Agaton Sax
    Anonym skrev 2012-05-17 21:31:48 följande:
    Barn ska inte växa upp i höghus och framförallt inte hyres där standarden är låg!

Konstig inställning - det finns ju många bostadsrätter idag som var hyresläg igår. Och jag vet ganska många nybyggda hyresrätter med betydligt högrestandard än stans bostadsrätter på de "fina" gatorna - så de resonemanget stämmer inte är min erfarenhet. 

Och för ett barn tror jag inte det spelarså stor roll om man bor i en hyres eller köpe lägenhet bara det finns närvarande föräldrar.

Har bott i en mycket antraktivt samhälle där väldigt välbärgade människor bor med mycket dyra lägenheter o hus men i mitt tidigare jobb sett hur det är innanför dessa väggar och det vill jag påstå inte var ett dugg bättre - tvärtom - mot hur det kan se ut i " höghusen" i storstan ang missbruk, frånvarande föräldrar, misshandel och allmänt ganska dåliga hemförhållande för barn - så alltgår inte att köpa för pengar.   
  • Anonym

Jag tycker det är lite WT att inte ha ett eget gods ala Downton Abbey. Är man inte brittisk aristokrat är man WT.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-17 21:46:03 följande:
    Jag tycker det är lite WT att inte ha ett eget gods ala Downton Abbey. Är man inte brittisk aristokrat är man WT.
    Kan bara hålla med.
  • Jättekul
    Anonym skrev 2012-05-17 21:46:03 följande:
    Hahahaha
  • Sanna Ryan
    Jättekul skrev 2012-05-17 21:37:36 följande:
    Men varför då? Du har besittningsrätt på hyresrätt medan du har stora lån på en bostad som du kper som i princip ägs av banken. Förutsättning att du bor i ett område som är brist på bostäder.
    Jag vet, men nu gav jag min personliga åsikt. För mig är hyresrätt en tillfällig bostad tills man hittar villa eller bostadsrätt. 
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Jättekul
    Anonym skrev 2012-05-17 21:45:20 följande:
    Har flyttat från HR till BR och det var bättre med hyres på väldigt många sätt. Bra service om något gick sönder, inga oförutsedda utgifter, frihet att hyra ut i andra hand och få hela kostnaden täckt, slippa vara med i en förening och ha plikter där osv. 
    Inga lån, inga förpliktelser. Jag gillar HR. 
    Dessutom gillar jag inte att man inte har mer "äganderätt". Man äger en andel i föreningen endast samt att man kan inte hyra ut hur ut eftersom styrelsen kan stoppa uthyrningen.
Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?