Sanna o Ryan skrev 2012-06-02 20:27:08 följande:
Fast det är ju inte ens säkert att några barn väljer att dyka upp och om de ens får.
Att han inte diskuterar viktiga beslut kan bero på att han vet vad du tycker (då du skrev att ni pratat om det) och därmed anser att det inte är någon mening att diskutera med dig då han vet vad svaret blir.
Om det inte beror på avundsjuka eller minskat sexliv, vad beror det då på?
Jag tycker att din partner verkar vara en bra kille som ställer upp, du däremot tycker att det är helt fel att hjälpa andra människor? Eller hur menar du att han inte är en "välgörenhetsorganisation"? Det är väl inte du som avgör vad han ska göra med sitt liv och om HAN vill hjälpa andra människor, bara för att DU inte vill det.
Först och främst känner jag mig ledsen för att han inte har berättat för mig (oavsett hans anledning). Som jag redan skrev vill jag inte att min sambo och blivande man har barn ihop med andra ungefär samtidigt som vi kommer att få egna barn. Visst ska man hjälpa andra men det finns gränser. Skulle du låta din man göra något som går emot dina egna intressen för att hjälpa folk som han inte känner?
Jag säger igen att jag förstår att det är han som bestämmer och jag tänker inte "förbjuda" något för någon eller försöka få min vilja genom. Men tycker fortfarande att jag har rätt att veta. Sen, om det är viktigare för honom att hjälpa andra än att hans sambo mår bra, så är det ju ingen ide att vara ihop med honom.
Jag skulle inte bli förvånad om han gör det p g a pengarna. Han sa nämligen när vi pratade om det att det är ett sätt att känna lite pengar. Då reagerade jag inte på det eftersom jag trodde att han skojade men nu när jag tänkar efter kan detta vara en möjlig anledning.