Anonym (besviken) skrev 2012-06-02 21:05:47 följande:
Det stämmer, han får inte betalt för provtagningarna utan först om/när han blir godkänd. Då kommer han lämna in sperma 10 ggr. (vet inte hur jag ska säga det på ett annat sätt...).
de tar inte emot så många gånger så vitt jag vet.... samma donator får inte användas till för många par samtidigt, sen får det inte bli fler än 6 st ivf barn från samma donator och därför måste man avvakta så att ingen blir gravid emellan -finns ganska strikta regler om det från socialstyrelsen, han får läman MAX 10 gånger så han kan tjäna MAX 4000 kronor, sammantaget- skulle tro att det blir utslaget på 1,5 år eller något sånt om inte längre tid.
I vilket fall så förstår jag överhuvudtaget inte dem som menar att du ska stötta honom, det handlar inte om donationen i sig utan att han gör något som faktiskt är påverkande på era framtida liv utan att rådfråga dig, utan att ta med din åsikt och för några ynka hundringar.
Har han överhuvudtaget tänkt på att avkommorna har rätt att veta hans namn om 18 år???
Näää det är dags för ett allvarligt samtal för er två...jag skulle inte klara av att leva med ett sånt svek, för för MIG är det ett svek eftersom jag ställts utanför ett så pass stort beslut.
Det må vara hans spermier, men de kan resultera i något som förändrar livet för många.
Dessutom innan ni själva skaffat barn.....