• Anonym (besviken)

spermadonator bakom min rygg

Jag fick reda på att min sambo ska vara spermadonator. Han har inte berättat något för mig och jag känner mig så sviken. Vad ska jag göra, ska jag berätta för honom att jag vet? Han vet att det inte är okej för mig och han gör det iaf. 

• Svar på tråden spermadonator bakom min rygg
  • Anonym (Donator)
    Anonym (besviken) skrev 2012-06-03 22:45:20 följande:
    Jag har inte blivit kallat till informationsmötet men undrar-om jag ringer sjukhuset och berättar att jag har något emot, ska de godkänna honom då? Jag antar att de kommer att fråga om hans sambo vet och jag antar att han kommer att ljuga. Men vad händer om jag kontaktar de själv?
    Ingenting. Det är din sambos beslut. De kommer uppmuntra honom att samråda med dig, men det är allt.
  • Anonym (Mimi)

Min man har också donerat spermier bakom min rygg. Jag tog reda på det av en slump för några månader sen när jag gick in i hans journal på 1177. 
    Han drog såklart tillbaka donationen. Men det har redan blivit två barn via hans donation. Vi har gått på familjerådgivning och allt.
    Vi är gifta och har tre barn. Ska man förlåta detta?

• Anonym (Kimchi)
    Anonym (Mimi) skrev 2025-05-04 22:14:00 följande:

Min man har också donerat spermier bakom min rygg. Jag tog reda på det av en slump för några månader sen när jag gick in i hans journal på 1177. 
    Han drog såklart tillbaka donationen. Men det har redan blivit två barn via hans donation. Vi har gått på familjerådgivning och allt.
    Vi är gifta och har tre barn. Ska man förlåta detta?

Va i helskotta gjorde du i hans journal? Har du tillgång till hans BankID? Du gjorde ett klavertramp av rang! Fy på dig. Med ditt snokande så borde du ju redan hittat att han donerade. 
  • Anonym (Mimi)

Ja, han var inne på 1177 (BankID) och tyvärr tog jag hans telefon och snokade på anteckningar från sjukhus och vårdcentral. Eftersom han för något år sen hade kontakt med en psykolog. Trodde jag nu att han fick någon diagnos. Vi bråkade ofta och jag tänkte att det är något han döljer för mig. Senaste 3 åren har våran relation varit upp och ner. Men det visade sig att han blev spermiedonator och gjorde hela proceduren utan att berätta ett skit för mig och barnen. Jag länge känt att det är något han döljer för mig.  Självklart är detta ett svek. 
    Man får väl inte ljuga för sin fru eller man och dölja såna saker. Sanningen kommer alltid fram. 

• Anonym (Mimi)

Vad menar ni?
    Jag förstår att du kanske ser det som jag gjorde som fel, men det är viktigt att komma ihåg varför det hände. I ett äktenskap ska det finnas ärlighet och öppenhet. Och att min man donerat spermier i hemligheten var ett djupt svek mot mig och vår familj.

• Mimmi2025

Ja och jag hittade denna tråd eftersom jag söker kvinnor som har varit med om deras partner donerat spermier utan deras vetskap. 
    Jag skulle som sagt aldrig få reda på det om jag inte läste dessa anteckningar på 1177.

• Motherinlaw

Nu är vi där igen där en kvinna tror att hon har rätt att bestämma saker i ett förhållande. Låt din man donera sin sperma, du kommer aldrig få veta vilka barn de är ändå. 

Inte konstigt att hatet och bitterheten mot kvinnor ökar. 

• Anonym (Donna)
    Motherinlaw skrev 2025-05-09 03:20:13 följande:

Nu är vi där igen där en kvinna tror att hon har rätt att bestämma saker i ett förhållande. Låt din man donera sin sperma, du kommer aldrig få veta vilka barn de är ändå. 

Inte konstigt att hatet och bitterheten mot kvinnor ökar. 

Jodå, 18 år senare har de all möjlighet att kontakta sin biologiska far.

Jag hade ALDRIG i helvete stannat hos en sån skitstövel. Aldrig!
    Hade aldrig någonsin mer öht kunnat tända på honom,
Svar på tråden spermadonator bakom min rygg